Review: Chain reaction

Název: Chain reaction
Série: Perfect chemistry #3
Autor: Simone Elkeles
Datum vydání: 16. srpna 2011
Počet stran: 308
Nakladatelství: Walker books for young readers

Stejně jako jeho bratři i Luis často riskuje. I přes to, že sní o kariéře astronauta, hledá neustále další vzrušení. Nikki Cruz žije svůj život podle určitých pravidel - nevěřit klukům, kteří říkají "miluji tě", protože oni vždy lžou jen proto, aby dostali to, co chtějí a nikdy nejít na rande s klukem z jižní strany Fairfieldu. Pak ale na svatbě Alexe Fuentese potká jeho bratra Luise a najednou začíná pociťovat pokušení, porušit všechna svá pravidla. Získání Nikki je pro Luise ještě větší výzvou než když se stane členem gangu, který málem zničil život jeho bratrům. Budou Luisovi city k Nikki tak silné aby ho zastavili před vstupem do temného a násilnického světa?

Po přečtení druhého dílu jsem byla nadšená a s ohromnou chutí jsem se ihned pustila i do této závěrečné části a opět očekávala skvělý příběh s vtipnými chvilkami, ale opravdu jsem neočekávala, že se z toho vyklube to, co se vyklubalo. Je mi líto, že to říkám, ale nelíbilo se mi to a nebavilo mě to.

Chain reaction je třetím a také závěrečným dílem v sérii Perfect chemistry od známé autorky Simone Elkeles. V prvním díle jste se mohli seznámit s Alexem a Brittany, v druhém díle s Carlosem a Kiarou a tentokrát získal prostor nejmladší z bratrů Luis a jeho spřízněná duše Nikki.

Příběh se opět odehrává několik let po skončení druhého dílu. Asi bych tu moc spoilerovala, kdybych napsala, jak si po několika letech vedou Alex a Brit a Carlos a Kiara, takže řeknu jen, to že se jim vede dobře. Malý Luis vyrostl v dospělého kluka a stejně jako jeho bratři v téhle době začíná psát svůj příběh.

Luis je trochu mírnější než jeho dva bratři, nežene se do rvaček, chce na vysokou a je také i v plaveckém týmu. Abych řekla pravdu nějak mi Alexovi a Carlosovi svým odlišným přístupem a chováním neseděl. Prostě to nebyl ten typický Fuentes, na jaké jsem byla donedávna zvyklá. Ale abych nebyla až tak kritická a neříkala, že nemá se svými bratry nic společného, tak řeknu, že má a to drogy. K drogám se vlastně přimotal spíše z trucu, než že by v tom viděl něco skvělého. Bez nich by to u Fuentesů nešlo.

Co mě ale opravdu dostávalo, bylo to, jak se Luis místy choval jako malé uražené dítě a to doslova. Když nebylo něco podle něj, tak začal trucovat a dělal věci, které by normálně nedělal. Když netrucoval, tak předstíral, že se ho nic netýká, že mu je úplně jedno to, co se stalo, nebo že mu na Nikki přece vůbec nezáleží. V těchto chvilkách jsem se vážně musela smát. Prostě jako malé dítě.

Luisovo oko padlo na Nikki – Mexičanku, která však odmítá být Mexičankou a považuje se jen za Američanku. Nikki si během posledních let prošla doslova peklem, a proto se na to snaží zapomenou a zaměřit se na svůj život. Jenže to je přeci jen těžké, když kolem ní ve škole chodí dennodenně Marco, její bývalý přítel.  Nikki jsem si vůbec neoblíbila. Byla mi opravdu nesympatická a čtení kapitol z jejího pohledu bylo chvílemi i utrpení. Její chování bylo ovlivněno tím, co si prožila a proto byla taková, jaká byla, ale ani to mě vůbec nepřesvědčilo. S Nikki bych asi kamarádka opravdu nebyla.

Jediné chvilky, na které jsem se ze srdce těšila a kterých tam moc nebylo, byly scény s Alexem, Carlosem, Brittany a Kiarou. Jen při těchto scénách jsem se do knihy dokázala pořádně začíst a dokonce se i usmát.

Samotný příběh mi nepřišel ničím zajímavým ani ničím originálním. Neměl v sobě tu špetku vtipu, ironie a romantiky. Připadalo mi, jako by v té době, kdy Simone knihu psala, ani už další díl psát nechtěla, ale musela. Jakoby jí psala z donucení. Takhle to na mě působilo, protože se chain reaction výrazně lišila od předešlých dvou dílů. Oproti tomuhle je i první díl – perfect chemistry naprosto dokonalý.

Čtení knihy se mi neskutečně táhlo a chvílemi jsem měla sto chutí přestat. Jako všechny knihy v této sérii bylo Chain reaction psaná z pohledu jak Luise, tak i Nikki a opět i lehkou angličtinou.

Z knihy jsem opravdu zklamaná. Nečekala jsem, že si závěrečný díl takhle neužiju, ale stalo se. Pevně doufám, že až opět sáhnu po nějaké knize od Simone, tenhle obrázek se opakovat nebude.

Něco na pobavení