Review: Rules of attraction

Série: Perfect chemistry #2
Autor: Simone Elkeles
Datum vydání: 13. dubna 2010
Počet stran: 324
Nakladatelství: Walker books

Překlad anotace
Poté, co se po roce v Mexiku vrací Carlos do Ameriky, nestojí ani o kousek života svého staršího bratra Alexe, který ho přihlásil na vysokou školu v Coloradu. Carlos rád žije život na hraně a chce si vybojovat svou vlastní cestu stejně jako to udělal Alex. Pak ale potkává Kiaru Westfordovou. Většinou tichou a naprosto zastrašenou Carlosovými divokými způsoby. Jak se začínají pomalu sbližovat, Carlos zjišťuje, že je pro něj Kiara až moc dobrá a odmítá si připustit, že by si k němu našla cestu. Brzo ale zjistí, že to co právě potřebuje, je zrovna Kiara.

(Dios mios, Giancarlo Vidrio! Love him! :))

Stačí jedno slovo – Fuentes a už byste měli být v obraze. Pokud ne, styďte se. Série Perfect chemistry v hlavní roli s bratry Alexem, Carlosem a Luisem Fuentesem je totiž jedna z mála, která si svým naprosto typickým, jednoduchým a tisíckrát ohraným příběhem dokáže své čtenáře naprosto získat a jejíž hrdinové se Vám během chvíle dostanou pod kůži. Takovou moc mají tihle tři hermanos.

Druhý díl s názvem Rules of attraction je příběhem Carlose, prostředního bratra, kterého jeho madre poslala na čas bydlet ke svému staršímu bratrovi Alexovi, který se od prvního dílu velmi změnil, ale zachoval si stále to své kouzlo. Carlos, i když si to nechce přiznat, je stejný jako dřívější Alex. Problémy a drogový gang se mu lepí na paty a stěhováni a nová escuela jsou pro něj prakticky utrpením. Vše vyúsťuje, když kvůli drogám, které jsou nalezeny v jeho školní skřínce, musí na čas žít u Westfordů.  To by ale nebylo tak hrozné, kdyby teď o pár pokojů dále nebydlela Kiara – chica, která Carlosovi dělala v první den průvodkyni po škole a které vždy odolává jeho šarmu, ať se snaží, jak se snaží. Dívka, která mu doslova změní život.

Jak už je u Simone zvykem, nejde o žádný složitý příběh, ale o klasickou „pohádku“ typu zlobivý kluk potká hodnou dívku a pomalu se proměňuje v toho buen. Od první stránky je prakticky jasné, jak příběh skončí, ale to příběhu neubírá ani bod, protože i tak si člověk touží knihu dočíst dál se u ní přiblble usmívat.

Co na této sérii bezvýhradně miluji, je styl, kterým je napsaná. I tento díl je napsán s lehkostí a nenuceností a hlavně lehkou inglés, tudíž knihu opět (stejně jako první díl) doporučuji těm, kteří ještě ve čtení anglických knih nejsou tak zdatní. Těm, kteří anglické knihy čtou již déle, se bude tato kniha číst jedna báseň. Ale to, co mě pokaždé dostává je proložení děje španělskými výrazy. Na to, že díky svým učitelkám španělštinu nijak zvláště nemiluji, tady jsme jí naprosto zbožňovala. Tak trochu jsem se tím inspiroval (jak jste si již mohli všimnout) a proložila jsem i toto recenzi místy španělskými slovy.

Carlos se stále snažil tvářit jako ten největší tvrďák, který vše zvládne jen on sám, který nepotřebuje pomoc nikoho jiného a který se vždy dokáže ohnat správnou hláškou. Avšak v soukromí, ve chvílích, kdy se cítil uvolněně nebo ve chvílích, kdy myslel na svou familia, to byl jiný člověk – milý, usměvavý a klidný Carlos. Byl jen sám sebou. Příkladem toho je scéna, kdy s Kiarou vaří pravé mexické tacos.

Je až neuvěřitelné, jak si Carlos a Kiara rozuměli i když byli oba naprosto jiní, s jinými zvyky a z jiné společnosti. Jako Jin a Jang. Naprosté opaky. Možná právě tím, že byli tak odlišní, se tak dokonale doplňovali a vytvářeli naprosto skvělou pareja.

Na Kiaře se mi líbilo to, jak se nejprve snažila Carlosovo chování ignorovat a dokázat mu, že jí naštvat nebo alespoň vyvést z míry. Krůček po krůčku však začala zjišťovat, že Carlosovi podlehla a v tu chvílí jsem já toužila být na jejím místě (no jo, musela jsem ozvat).

Oproti prvnímu dílu se Simone zaměřila spíše na romantickou zápletku než na problémy s s drogami a gangy. Mně to tedy vůbec nevadilo a byla jsem maximálně spokojená. Jak to tak  u libros, které mě velmi baví, bývá, nedokázala jsem se od knihy odtrhnout (no spíše od Carlose).

Abych přiznala barvu, celou dobu jsem si Carlose představovala jako herce Giancarla Vidria z knižního traileru. Podle mně je Giancarlo naprosto perfektní Carlos!