Svět knihy 2012

Včerejší sobota 19. května byla v pořadí třetím dnem v 18. ročníků veletrhu knih. Takže jsem samozřejmě ještě v době před otevřením stepovala v tom krásném počasí s Willindou před vchodem a nedočkavě čekala, až nás ten milostivý pán u dveří pustí dovnitř, nebo lépe řečeno, až vpustí dravou zvěř dovnitř. Ihned jsme hrábly po možnosti získat knihu za pouhé vyplnění papíru s pár otázkami a už si nesly knihu (encyklopedii zvířata od Fragmentu - je to sice pro děti, ale jako dárek se to může kdykoliv chodit) a igelitku plnou drobností (ona se igelitka potom docela hodila).

V půl deváté se tedy brány Holešovického výstaviště otevřely a my byly vevnitř mezi prvními. Mezi prvními dojmy byly: "čekala jsem něco většího", "je tu docela prázdno" "jak tu mám vydržet od půl deváté do tří". Všechny tři dojmy jsem později musela vyvrátit, protože ona ta velikost veletrhu bohatě stačila (i když odpoledne se muselo skoro bojovat, aby mohl člověk projít uličkou nebo se pořádně nadechnout), již po hodině tam až takové prázdno nebylo (a odpoledni ani raději nemluvím) a vydržet tak do tří nebyl až takový problém, jak jsem si myslela.

S Will jsme tedy prošly většinu stánků, okoukly knihy a také jejich veletržní ceny (v některých případech se jejich koupě opravdu vyplatila) a koupily si Mercy Thompsonovou se slevou, kterou jste si mohli hodit na kostkách. Zatímco Will hodila 19%, já pouze 9%, ale i tak jsem byla ráda. Každá koruna dole je přece dobrá. U stánku Albatros média jsme si ošahaly Divergenci (:D) a pak potkaly i Jane.

Okolo půl jedenácté naše další kroky putovaly i s Jane ke stánku Fantom Print, kde měla každou chvílí začínat autogramiáda autorky Patricie Briggs. Jelikož bylo dopoledne a nebylo tam ještě tolik lidí, tak fronta nebyla dlouhá. Až po chvilce mi došlo, že stojíme za Abyss, Vendeou a Zuzkou, se kterými jsem měla čest se poprvé setkat. Všechny to jsou moc milé slečny. Nedočkavě jsme tedy čekaly s náručí plnou knih na pár tahů propiskou.

Zleva: Jane, já (ach ten výraz), Patricia, Willinda, Vendea a Abyss)

Patricia Briggs byla nesmírně milá a usměvavá. Každého pozdravila ochotně podepsala všechny knihy či pozvánky na autogramiádu, které se jí dostaly pod nos a také do nich nakreslila vlka nebo kojota (já mám oba). Když jí překladatelka řekla, že jsme skupina českých blogerek a jestli by se s námi všemi nevyfotila, okamžitě souhlasila a byla snad nadšená ještě víc než my (dokonce mě při focení částečně objala). Co mě hrozně pobavilo, byly obličeje čekajících na podpis, když jsme se tam neustále přesouvaly kvůli správnému úhlu na fotku. Moc ráda jsem se s ní setkala a její věnování a podpis mi udělaly obrovskou radost.

Po autogramiádě jsme se všechny opět vydaly na prozkoumávání dalších a dalších stánků a snažily se zabít volný čas. Meze návštěvníky jsem dokonce zahlédla herce ze seriálu ulice Ondřeje Pavelku. Ve chvílích, kdy nás už opravdu přepadávala únava z neustálého přesunu z jedné části veletrhu do druhého, tak jsme zapluli do Albatrosské kavárny/mini restaurace, kde seděla i Halina Pawlowská. Později to tam byl prakticky boj o místo k sezení. Když jsem tedy jeden stůl ukořistily, spokojeně jsme ho obsadily a strávily tam nějakou dobu.

Ve tři hodiny jsme se přesunuli do takového "salonku", kde jsme strávily asi hodinu a půl mluvením o knihách s redakcí nakladatelství CooBoo. Tento sraz jsem si moc užila, měla možnost poznat tuhle velmi milou redakci a dozvědět se i něco o plánovaných knihách. Tečkou na konec byl dárek v podobně knih Divergence a Tygrovo prokletí za které velmi děkuji. Na ty obálky se opravdu nemohu vynadívat - jsou prostě nádherné.

Já a Vendea. Sobota asi opravdu nebyla mým dnem, protože jsem vypadala příšerně. 

Zleva Abyss, Willinda, Barbora Tuzarová a Tereza Pecková


Po tomto setkání jsem již od holek odpojila a zašla si ještě koupit knihu Cinder a pak vyrazila směr gauč a polštář, protože jsem byla nesmírně unavená. Překvapením bylo, že v tu dobu stále přicházeli další a další lidé.

Jak bych den shrnula? Asi jako naprosto skvěle strávený den, kdy jsem měla možnost prohlédnout si tolik knih, sejít se znovu s Willindou a poznat další blogerky a redakci nakladatelství. Den utekl opravdu rychle a já se již teď nemohu dočkat dalšího ročníku. Takže zase příště?

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

6 komentářů:

  1. Jsem fakt ráda, že jsem se tam nakonec dostala! Sice až v neděli a jen na asi dvě hodinky, ale i tak to stálo za to :-)
    Šli jsme s přítelem a musím říct, že tam bylo lidí tak přiměřeně, no jo, už to končilo :-D
    Hlavně jsem od něj dostala koupeného Čechovova Racka a užili jsme si to :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Kath, nedá mi, ale musím sa tu vyjadriť. Máš krásny blog, tvoj posledný dizajn je zatiaľ naj (aspoň pre mňa), tvoje články sú k veci a rada ich čítam a aj tento posledný je super. Páči sa mi, že konečne viem, ako vyzeráte :) Držím palce v ďalšom blogovaní.
    Jaj musela som si vyliať dušu :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Triss, děkuju a děkuju! Jsem moc ráda, že se ti blog líbí. :) Abych řekla pravdu, je strašně těžké vytvořit vzhled, který mi opravdu na blog seděl. Takže proto je poslední dobou měním. Někoho to asi může štvát, ale nikdy nevytvořím takový podle svých představ. S tímto jsem ale konečně opravdu spokojená. :)

      Tvůj komentář mě moc potěšil a děkuju za přání. I já tobě přeji hodně úspěchů s blogováním. :)

      Vymazat
  3. Souhlasím, že to byl skvěle strávený den :)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, tak vy jste dokonce měly sraz s CooBoo? Já tam taky byla v sobotu, ale nějak jsem vás nikde neviděla :( A to jsem se rozhlížela až jsem si hlavu mohla ukroutit :D Tak snad příští rok :)

    OdpovědětVymazat
  5. Až závidím, že som tam nemohla byť s vami! :) Dala by som čokoľvek zato, aby som sa mohla stretnúť s Patriciou, no najmä s vami. Btw - vyzeráš na fotkách perfektne a si neskutočne sympatická, takže ak toto bol tvoj zlý deň, neviem si predstaviť, ako vyzeráš počas toho dobrého! :) Perfektný článok ;)

    OdpovědětVymazat