RC review: Paranormálové 2 - Nikdo není bez viny

Název: Nikdo není bez viny
Série: Paranormálové #2
Autor: Kiersten White
Datum vydání: Květen 2012
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fortuna Libri
V dalším dílu Paranormálů se opět setkáváme s Evií, která bude tentokrát kromě svých obvyklých problémů s vílami, upíry a Mezinárodní agenturou pro zadržování paranormálů řešit i problémy, které trápí spoustu dívek jejího věku. Podaří se jí se svými problémy poprat? A jak skloubí lásku k vodouchovi, školu a práci s paranormály? Stojí za útoky na Evii víly? A proč se ve městě objevují stále noví paranormálové a pozorují ji? I když jsou její rodinou přátelé a MAZP, zjistí Evie něco o svých rodičích? To vše se dozvíte ve druhém dílu s podtitulem Nikdo není bez viny. Paranormálové nabízí svět plný nebezpečí, ale i pevných přátelství. Prolínání nadpřirozeného a lidského světa rozhodně autorka neochudila o napětí a humor.

Být výjimečnou se na první pohled může zdát skvělé. V případě Evie, byly na denním pořádku různé nadpřirozené bytosti – vlkodlaci, trolové, upíří, víly a i jiné bytosti. Jenže když se Vás snaží víly zabít a upíří vysát na doraz, už se jako až tak skvělý život nezdá. Ale ani když Evie svůj dosavadní život upustí, minulosti se jen tak nezbaví a proto je pomalu ale jistě stahována zpět do mezinárodní agentury pro zadržování paranormálů. Bude skloubení nového života, úkolů od MAZP možné bez lhaní a těžkého rozhodování?

Evie se dostalo toho, po čem použila – normální život. Teď chodí na školu, jako každá normální dívka, kde jí tělocvik a jeho učitelka doslova vysává duši. Často se vídá se svým přítelem Leasem, jehož otec na Evie dokonce i dohlíží. Našla si mnoho nových přátel a to nejen z řad lidí, ale i z nadpřirozených osůbek jako je Ariana a jinak se celkově od MAZP oprostila a začala žít po svém. Abych řekla pravdu, tahle část jejího života mě moc nebavila. To proplouvání obyčejným životem bez jakýchkoliv narušení bylo sice to, co si Evie ze srdce přála, ale mně tahle část moc číst nebavila. Chtělo to trochu akce a nějakou tu nadpřirozenou „příšerku“.

V prvním díle jsem si oblíbila Evie hlavně proto, že mi připadala dospělá, odvážná a odhodlaná vykonat každý úkol, který jí byl svěřen, ale teď mi přišla úplně jiná. Jakoby se její předešlé vlastnosti ve vteřině vypařily a pak se objevila nová Evie. Naštěstí v ní ale něco zůstalo a ke konci knihy to byla zase ta stará dobrá Evie, kterou známe.

Ani když se knížka trochu rozjela, to stále nebylo ono. Něco mi v tomto příběhu chybělo. Něco, co by mě donutilo si k ní sednou a vydržet u knihy i klidně několik hodin. Většinou jsem vydržela číst Eviin příběh tak půl hodiny a pak se začetla zase do něčeho jiného. Není ale pochyb o tom, že námět knihy je skvělý a dobře promyšlení, jen mi tentokrát nesel start knihy a její pomalé a nezáživné rozjíždění.

Co příběh opravdu hodně zachraňovalo, byla nová postava a to Jack. Člověk vychovaný vílami, se kterým byla pokaždé ohromná sranda a i z té ne zrovna veselé chvilky dokázal udělat chvilku příjemnější. Jack byl tak trochu tajemné postava, jelikož velkou většinu děje bylo známo jen jeho jméno, toť vše. Z Jacka se stala asi má nejoblíbenější postava této knihy. Zároveň mi bylo líto, že Lease tentokrát dostal tak málo prostoru. Asi to bylo záměrně, ale víc jeho scén by nebylo na škodu.

Knihu ale vůbec nechci kritizovat. To vůbec ne. Jen opravdu mohla být čtivější a hned by mě zaujala více. Stále ale platí, že mám velmi ráda námět této série. V dnešní době je skoro nemožné vymyslet stoprocentně originální téma knihy. I když autora něco napadne, vždy se v tom objeví nějaká maličkost, které je totožná s jinou knihou. Takové věci u téhle série jsou také, ale originální nápady převládají a za to dávám autorce palec nahoru.

Myslím, že první díl byl, co se týče námětu, stylu psaní čí zápletky zajímavější, čtivější a také propracovanější. Nicméně se ještě můžeme těšit na třetí díl nazvaný Endlessly, který teprve v USA vyjde a to 24. Července a já doufám, že bude tou pravou tečkou na dortu. Moc se na něj těším.

Můj velký dík patří nakladatelství Fortuna Libri a to za poskytnutí recenzního výtisku.