Delirium - romantický a napínavý příběh plný otázek, rozhovor s Lauren Oliver

Americká spisovatelka Lauren Oliver byla nedávno tak hodná a poskytla pro tento blog malý rozhovor o  dystopické knize Delirium

Lauren Oliver pochází z rodiny spisovatelů a proto si (mylně) myslí, že trávit denně hodiny u počítače a  dumat nad rozdílem mezi "chechtal se" a "smát se" je normální. Vždy byla vášnivou čtenářkou.

Absolvovala Chicagskou univerzitu, kde byla jaksi nepraktická, jelikož si jako obor zvolila filosofii a literaturu. Po vysoké škole krátce studovala MFA  program (program pro básníky a spisovatele) na New Yorkské univerzitě, krátce také pracovala jako ten nejhorší redakční asistent na světě a jako o něco málo lepší ediční asistent pro velké nakladatelství. Mezi její nejzajímavější kariérní úlovky patří úsměvné firemní oblečení či stále se rozbíjející tiskárna. Before I fall (Chvíle před koncem) je její první vydaný román. 

Lauren je hluboce vděčná za šanci pokračovat v psaní, protože nikdy nebyla v něčem tak dobrá.

(překlad životopisu z goodreads)

Knihy, které Lauren vydala:
Before I Fall Delirium (Delirium, #1) Hana (Delirium, #1.5) Pandemonium (Delirium, #2) Requiem (Delirium, #3) Liesl and Po The Spindlers

U nás vyšlo:


Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili? Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona – od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života. Místo toho se ukáže, že je to den poslední…



1. jak byste popsala Delirium ve třech slovech?
romantické, napínavé, plné otázek (jedním slovem to přeložit nešlo).

2. Proč jste si vybrala dystopii? Co je na tom tak zajímavého?
Když jsem začínala psát delirium jsem ani nevěděla, že takový druh literatury existuje! Měla jsem jen nápad na příběh, který jsem chtěla napsat. Nepřemýšlela jsem o tom, jestli to do nějakého žánru bude zapadat.

3. Dokázala byste ve světě Deliria žít?
Ne! Jsem velký zastánce lásky ve všech podobách.

4. Díky čemu má kniha podle vás úspěch?
Myslím, že lidé mohou ztotožnit s Leniným bojem a případnou sílou. Také s myslím, že mají lidé rádi tragické romance.

5. Víte, že se bude Delirium vydávat i v České Republice? Jaké jsou vaše celkové pocity z toho, že je kniha úspěšná i v zahraničí?
Připadá mi to vše tak ohromně úžasné! Zahraniční ohlas je ohromný. Dostávám  všechny ty úžasné e-maily z celého světa. Je to velmi potěšující.

6. Hlavním motivem knihy je láska. Proč láska?
Jednou jsem četla esej o tom, že všechny knihy jsou buď o lásce nebo o smrti. Moje první kniha Before I fall byla o smrti a tak jsem chtěla napsat knihu o lásce.

7. Jak dlouho vám trvalo napsat Delirium? objevovaly se u vás problémy jako tvůrčí blok?
Všechny knihy jsou náročné svým vlastním způsobem a mají také své odměny. Při psaní deliria jsem se hodně bavila i bojovala jako s ničím jiným.

8. Kdybyste nebyla spisovatelkou, co byste chtěla dělat?
Nevím! Doufám, že něco uměleckého.

9. Kdybyste si měla vybrat mezi dobrem a zlem, co by to bylo?
Dobro! I když je ve mně špetka zla, která by se chtěla rozjet.

10. Jste fanoušek dobrých nebo špatných konců?
Mám ráda oboje, volím podle toho, pokud se jedná o konec, který je s ohledem ke knize upřímný.

Otázky od fanoušků:
1. Co všechno byste udělala pro lásku?
většinou jen doufám, že dokážu být dobrý člověkem hodný lásky.

2. Kde si se inspirovala pro příběh knihy Before I fall?
Tohle byl příběh, který si ke mně nějak sám našel cestu! Většina z námětu jsou mé vlastní zkušenosti ze střední.

3. Máte v plánu další knihy?
Ano, vždy! Další knihou, která brzo vyjde, je kniha s názvem "The spindlers".

4. Jste velký čtenář?
Čtu pořád, myslím, že je to pro spisovatele velmi důležité.

5. Co si myslíte k knižních blogerech? Navštěvujete nějaké blogy pravidelně?
Myslím, že knižní blogeři jsou úžasní! Vždy na mě byli moc hodní a s některými jsem si dopisovala. Myslím, že je to úžasně hlasitá a rozsáhlá internetová knižní komunita.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

5 komentářů:

  1. Skvělý rozhovor! Lauren vypadá velmi sympaticky :) A Delirium si chci rozhodně někdy přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  2. Podle rozhovoru se mi zdá, že je autorka takový milý človíček.. Nějakou její knížku si rozhodně musím přečíst :))

    OdpovědětVymazat
  3. Úžasný rozhovor! Jsi šikulka, že jsi se s Lauren takhle zkontaktovala a vytvořila s ní rozhovor :-) velmi zajímavý rozhovor.
    Je skvělý, že delirium u nás vyjde, už se moc těším. Chvíli před koncem jsem vyhrála v soutěži a taky se už na ni moc moc těším, až dojde :)
    Lauren je moc sympatická dáma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se rozhovor líbil. :)

      Vymazat
  4. Skvělé interview! Už dlouho přemýšlím, že si něco od Lauren přečtu, ale vůbec nevím, po čem sáhnout první. :D

    OdpovědětVymazat