RC review: Dark kiss

Série: Nightwatchers #1
Autor: Michelle Rowen
Datum vydání: 1. června 2012
Počet stran: 352
Nakladatelství: Harlequin teen
Nejedu v ničem nebezpečném.

chytrá, až moc opatrná, obyčejná Samantha - to jsem já. Nemohla jsem se ale vyhnout překvapení z polibku od nedosažitelného kluka číslo jedna. Z polibku, který se mnou něco udělal ... něco divného. Teď se neustále cítím hladová, ne ale hladová po jídle. Jako by část mého já náhle chyběla. Nevím ale jestli jí můžu dostat zpět.

Pak je tu Bishop. Nejprve jsem si myslela, že je to pouze kluk z ulice, ale jeho tajemství, která skrývá, jsou tak intenzivní a nadpozemská stejně jako jeho modré oči. Pokud je tím, co si myslím, tak je právě tou jedinou osobou, která mi může pomoci. Ale něco děsivého se blíží a jediná naše šance, jak to zastavit znamená ztratit vše, po čem jsem kdy toužila a nechat se pohltit temnotou...

Kdyby Samanthu její nejlepší kamarádka Carly nepřemluvila jít na párty, na kterou ani jít nechtěla, nepotkala by svého o pár let staršího souseda Stephena. A kdyby nepotkala Stephena, neproměnila by se díky jeho polibku v jednu z hladových bytostí, kterým se říká „šedí“. Díky této proměně se stává Sam jednou z nejdůležitějších osob ve válce mezi šedými na jedné straně a anděly a démony na straně druhé. Dá se Sam na stranu šedých, ke kterým správně patří, nebo pomůže skupině andělů a démonu v čele s neobyčejným Bishopem? Kdo válku vyhraje?

Dark kiss byla mojí prakticky první knihou od Michelle Rowen. Četla jsem „knihu“  Vampire academy: the ultimate guide, kterou dávala dohromady, ale jako její autorku jí nepovažuji, VA prostě patří jen Richelle Mead. Kromě těchto knih má Michelle na kontě mnohem více knih, ale já žádné z nich ještě neslyšela. Dark kiss mě ale zaujala už mnohem dříve svou obálkou laděnou do tmavších barev, díky kterým působí tajemně a nevšedně. Navíc i anotace, které většinou nečtu, mi připadala zajímavá a lákavá. Byla jsem tedy moc ráda, když se mi do rukou dostala elektronické verze této knihy.

Kniha čtenářům už od samého začátku nabízí akci a děj plný zvratů. Nezačíná tedy nijak zdlouhavě ani nudně. Snad jen díky takovému začátku jsem knihu neodložila a četla dál. U Dark kiss jsem se opravdu nenudila. Je to ten typ knihy, kde se v každé kapitole něco děje a dynamika a napínavost kapitol stoupá výš a výš.

Autorka zvolila pro svou novou sérii anděly a démony. Sice se nevybrala zrovna málo ohrané bytosti, ale vzhledem k tomu, do jakého příběhu je zasadila a jak s nimi nakládala v průběhu knihy, musím uznat, že nemohla vybrat lépe.  Bishop není zrovna ten typ anděla se svatozáří a bílými křídly, ale spíš takový anděl bojovník a Kraven není zase ten klasický démon, který by chtěl neustále jen někoho zabít. Právě takovouhle malou změnu jsem uvítala. Kniha pak působila temněji.

Kromě andělů a démonu přibrala do party autorka i vlastní bytosti – šedé. Tihle mi tak trochu připomínaly sukuby. Stačí, aby šedý či šedá někoho políbili a z jejich obětí se rázem stane to samé. Výsledkem je, že tyto bytosti mají neustálý hlad. Jsou hladoví po polibcích. Právě tenhle hlad není pro Sam až takový problém, jelikož není jen tak obyčejná šedé. Své zvláštní schopnosti používá k tomu, aby Bishopová a jeho skupině pomohla i přesto, že se jedná o nepřátelskou skupinu.

I přesto, že byl příběh spíše akčnější, vtipné a romantické chvilky nemohly chybět. O ty vtipné se postaral ve většině případů démon Kraven. Nevím proč, ale svým projevem mi připomínal Adriana z VA. Už jen když přicházel na scénu, jsem se velmi těšila, co řekne nebo udělá dalšího. I když se Kraven prezentoval jako klasický záporňák a nafoukanec, místy se objevovalo jeho pravé já, která pokaždé stálo zato.

Romantické momenty byly zas specialitou Sam a Bishopa. Nebylo jich tam zase tolik, kolik jsem očekávala, ale kniha opravdu nebyla o romantice. Na druhou stranu si myslím, že se autorka v pokračování právě na tyhle dva zaměří více než teď. Co se ale týče samotného Bishopa, i když se jedná o hlavní mužskou postavu, tak mi nepřipadal nijak úžasný. Podle mého názoru se Michelle Rowen Bishopovi nevěnovala tolik, jako třeba jiným postavám. Díky tomu mě nijak zvláště nezaujal.

Kniha byla jedním velkým překvapením. Strávila jsem s ní dva dny. Celý jeden den se čtečka se mnou smažila na šíleně prudkém slunci. Nic mě před čtením nedokázalo zastavit, protože byla naprosto skvělá. Nevím jakými slovy knihu popsat, takže to musíte zjistit sami.

Vůbec nelituji, že jsem si tuhle knihu přečetla a jsem zvědavá, kdy budu knihu konečně držet v rukou. Když si totiž přečtu skvělou knihu v elektronické podobě, musím jí mít i tištěnou.

Příští rok vychází druhá díl v této sérii nezvaný Wicked kiss.

Mé velké díky patří nakladatelství Harlequin teen a serveru netgalley.com za poskytnutí recenzního e-booku.