RC review: Krásní mrtví - Summer

Název: Summer
Série: Krásní mrtví #3
Autor: Eden Maguire
Datum vydání: Duben 2012
Počet stran: 272
Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých? Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co byla Summer zastřelena v nákupním středisku. Podle všeho (a všech) se stala náhodnou obětí šíleného střelce… Něžná zlatovlasá hudebnice s andělským hlasem měla tisíce fanoušků, její píseň Neviditelný o neopětované lásce milovali všichni, nejen studenti ellertonské střední školy. Summer měli všichni rádi, všichni ji obdivovali… Darina musí Summer pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi a Arizoně. Jinak její duše nikdy nedojde pokoje. Neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…

Jonas a Arizona už díky Darině našli svého vraha a mohli v pokoji opustit tento svět. Tentokrát je na řadě nadaná muzikantka a zpěvačka Summer, která byla jednou z obětí řádění šílence střílejícího v nákupním domě. Jako ti předešlí má Darina pouze pár dní na to aby Summer pomohla. Začíná tak pátrání po vrahovi, ze kterého se nakonec vyklube někdo, koho byste vůbec nečekali.

Když už jsem tuhle sérii začala, tak jí musím celou dočíst. Takže i když se mi knihy všeobecně moc líbí, zpočátku se mi vždy do nich moc nechce. V případě této knihy tomu nebylo jinak. Než jsem se do čtení pustila, trvalo to několik dlouhých dní, spíše týdnů, než jsem knihu vůbec otevřela. Vždy mi o cesty přišla nějaká jiná knihy, která stočila mou pozornost k sobě a tahle letěla do kouta. Když jsem si ale konečně sedla a knihu otevřela, netrvalo to ani tři hodiny a knihu jsem zase s nadšením zavírala.

Série Krásní mrtví se sice pyšní dobrým hodnocením, ale tím nejlepší zase ne.  Jako průměrná série s lehce nadprůměrnou zápletkou ale ujde. Někomu se nemusí líbit námět série, někomu zas hlavní hrdinka, která je místy opravdu na zabití, mně se ale líbí i přesto, že Darinu bych za kamarádku zrovna dvakrát nechtěla a námět knihy není zrovna šálek mé kávy. To co mě ale u knihy drželo, jako vteřinové lepidlo byla ta detektivní část. Musím přiznat, že Eden Maguire má nadání pro vymýšlení detektivního příběhu. Líbilo se mi, jak každou chvíli byl podezřelý někdo jiný a sama Darina i ostatní nevěděli, kde hledat a koho hledat. Líbilo se mi, že jsem i já sama mohla podezírat někoho ze širokého výběru podezřelých. U téhle série nikdy nedokážu odhadnout kdo je tím hledaným vrahem. A právě to mě vždy málem zabíjí, protože když už se do knihy začtu, tak chci vědět, kdo je vrahem. To pak ale nemůžu přestat a musím číst a číst a dostat se až na konec. Grrrr, to bylo napínavé.  Myslím, že kdyby se Eden vrhla i na klasickou detektivku, tak by určitě uspěla.

Co mě v začátku asi nejvíce vadilo, byly Darininy myšlenkové pochody. Doslova jsem se lekla, že z ní bude zase ta Darina z prvního dílu, která mě tak moc štvalo. Naštěstí taková byla jen zpočátku a poté, co se na scéně objevil Hunter, jakoby dostala pánvičkou po hlavě a probrala se v té nové odhodlanější a méně ufňukané Darině. Díkybohu. Už mi naháněla hrůzu.

Další věc, která mi zase až tak nevadila, protože jsem jí ani moc nevnímala, bylo to, co se dělo mimo vyšetřování smrti Summer. Myslím tím chvilky u Dariny doma, ve škole, s Phoenixem a podobně. Tyhle chvilky byly v knize vážně nudné a ani jsem je moc nebrala vážně. Myslím, kdyby je autorka vynechala, tak by to vůbec podle mně nevadilo. Samozřejmě chtěla autorka ukázat, že se nemotá vše jen okolo vyšetřování, ale že Darina žije svůj život i bez krásných mrtvých, ale nebylo to ono.

Tentokrát jsem byla dokonce velmi mile překvapena neočekávanými událostmi. Mám ráda, když čtu knihu a pak bum, stane se něco, co jsem opravdu ale opravdu nečekala a já jen chvíli valím oči a orientuji se. Takovýchto momentů se v tomhle dílů objevilo více a v duchu jen musela autorce tleskat. Tohle se jí povedlo.

Nebyla bych to já, abych si neoblíbila záhadnou a málo se objevující postavu. Hunter je pro mě postava číslo jedna. Líbí se mi jeho tajemnost a chování. Ten prostě musí něco skrývat. Pamatujete si, tu zmínku o tom, že je Darina podobná jeho mrtvé ženě Maria? Mám i takovou i takovou teorii týkající se Huntera, Dariny a její podobnosti s Mariou. Tu si ale zatím nechám pro sebe.

Další palec nahoru dávám za to, že je díl od dílu lepší, záživnější, čtivější a propracovanější. Když už se totiž do knih pustíte, určitě (no doufám v to) vás nezklamou. Tento jsem si až na ten začátek vážně užila a nemůžu se dočkat dalšího a taky posledního dílu. Četla jsem několik recenzí a plno lidí prý při čtení brečelo. Jelikož já jsem taky takové crybaby – prostě u všeho smutného nebo až moc šťastného brečím, u tohohle budu určitě také brečet.

Poslední díl s podnázvem Phoenix vyjde ještě letos.

Chci poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.