Review: Dvě zrcadla

Název: Dvě zrcadla
Autor: Karolína Limrová
Datum vydání: Duben 2011
Počet stran: 280
Nakladatelství: Host
Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Joshua spatří Katinu tvář poprvé v prastarém zrcadle, které objeví na půdě chátrajícího sídla. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho duši se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu to nestačí? Co když víc než po lidské krvi začne toužit po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít něco víc než její úsměv? V romantickém příběhu s prvky fantasy se v rychlém sledu událostí střídají promluvy obou hlavních hrdinů a my sledujeme napínavý děj ze dvou úhlů pohledu. V knize najdeme všechny atributy spojené s tímto žánrem; především však rozehrává odvěké téma o síle lásky a boji dobra se zlem.

Osud si nevybírá, a tak ve chvíli, kdy upír Joshua spatří ve starém zrcadle schovaném na půdě svého nového domu krásnou ženu, život se mu navždy změní. To samé se stane Kate, která v zrcadle, které dostala jako dárek, zahlédne právě Joshuu. I přesto, že se tito dva nikdy dříve neviděli ani spolu nemluvili, zamilují se do sebe a tak začíná trnitá cesta plná překážek. Najdou se? Přijme Kate fakt, že Joshua je upír? Co na to její nejlepší přítel a rodina?

Jak asi víte, nemám zrovna důvěru v české autory. Žánry jako YA, fantasy nebo sci-fi mi jednoduše k českým autorům nesedí, s nimi mám spojenou nejvíce povinnou četbu a to už mluví samo za sebe. Co mě ale překvapilo je to, že v poslední době se čeští autoři začínají více hlásit o pozornost a musím říct, že v některých případech jejich jsou jejich knihy vážně skvělé. Co se týče dvou zrcadel, o knize jsem věděla už delší dobu, jen se mi do ní moc nechtělo. Jenže pak jsem těch negativních recenzí četla víc a víc a mně začalo zajímat, jestli je kniha vážně taková nijaká maková nebo jestli se mi bude líbit. Takže mi za pár dní kniha mířila domů a já se na ni těšila.

Už jen obálka knihy je moc povedená a propracovaná do detailů. Na českou knihu to je docela nadprůměr. Zvolená fotka sice není nejvýraznější, ale společně s motivem rtů a tesáků všude možně na knize působí pěkně a ne nijak přeplácaně.

Hlavní motiv dvou kouzelných zrcadel odrážející místo, kde je to druhé zrcadlo, mě nadchlo už na samém začátku. Je to něco neokoukaného, jednoduchého, majícího jiskru a originalitu. Myslím, že autorka to vzala za správný konec a s tématem se poprala moc dobře. Při čtení na mně dýchala reálnost a nedělalo mi problém příběhu o dvou kouzelných zrcadlech uvěřit. Myslím, že by ani neuškodilo, kdyby se autorce trošičku více pověnovala starobylým zrcadlům a jejich příběhu.

Nemálo lidí si po přečtení stěžovalo na podobnost se sérií stmívání. Prý jde o českou verzi této série přitaženou za vlasy. Ano, je pravda, že pár podobností se stmíváním se v knize nachází, vždyť je přeci autorka velká příznivkyně této série a věnovala se i fanfiction, ale nemyslím, že bylo zas až tak těmito knihami ovlivněné. Sama jsem vnímala jen velmi málo podobných znaků, ale v některých ohledech byla kniha možná i lepší než stmívání. Kniha dvě zrcadla tedy nepovažuji za nějakou verzi stmívání a myslím, že i těm, kdo sice nemá stmívání zrovna v lásce, ale zato má rád romantické příběhy, se bude kniha líbit.

Mám-li mluvit o hlavních i nehlavních postavách, myslím, že druhého Edwarda, Bellu či Jacoba určitě nepotkáte, toho se nebojte. Joshua si za svůj velmi dlouhý život prožil ledacos. Měl temná období i období, kdy ho život bavil – kdy cestoval a snažil se věnovat tomu, co vždy uměl skvěle a to malovat. Díky Kate, která přinesla mnoho štěstí i těžkého rozhodování, přišlo další světlé období. Rychle vzrůstající vztah mezi Joshem a Kate sice možná byl trošku přehnaně rychlý a až moc pohádkový, ale pokud máte alespoň trochu romantickou duší, nebo jestli zrovna máte chuť na nějakou slaďárnu i s trochou akce, zkuste tuhle knihu.

Malou výtku ale mám, kapitoly byly na můj vkus až moc krátké a to mám krátké kapitoly raději. V tomhle případě byly až skoro kraťoučké, jelikož se neustále přeskakovalo z vyprávění z pohledu Kate na Joshe. Čtení to nenarušovalo, ale mně to tam místy docela vadilo a štvalo.

Kniha mě moc mile překvapila. Před přečtením knihy, jsem byla zvědavá, jestli se přidám na stranu těch, kteří knihu nemají rádi a odsuzují, či na stranu těch, kteří jí rádi mají. Tamtadadáá, líbila se mi moc, četla se skvěle, děj měl hlavu a patu a ani akce nechyběla. Na českého autora to byla skvělé kniha.

Vedlejší postava Danny – nejlepší přítel Kate sice neměl v knize tolik prostoru, kolik by si ho zasloužil, protože to je vážně skvělá postava. Nicméně právě on je hlavní postavou pokračování této knihy, která nese název Dva meče. Kniha již vyšla a já se na ní za pár dní chystám, jelikož už jí mám nějakou dobu doma.

Pro více informací o této knize se podívejte na oficiální stránku.