Review: The ghost and the goth

Série: The ghost and the goth #1
Autor: Stacey Kade
Datum vydání: 29. června 2010
Počet stran: 281
Nakladatelství: Hyperion books
Alona Dare - maturantka, spolu-kapitánka týmu roztleskávaček, třikrát zvolena královnou plesu, zvolena osobou s největší pravděpodobností, že se provdá za filmovou hvězdu  .... a čerstvě mrtvá.

Jsem dívka, kterou jste na střední nenáviděli. Ale je moje chyba, že jsem se narodila s takovým vzhledem, hedvábnými blond vlasy, sexy tělem a smyslem pro to, co má kdo nosit? Ale můj život není perfektní, hlavně od té doby, co jsem zemřela - přejel mě autobus plný ňoumů - může být něco víc ponižující? Jak se ukázalo, můj přítel a přátele se otřepali a vrátili zpět do svých životů pouze den po mém pohřbu. A vy byste nevěřili, co o mně říkají, když si myslí, že je neslyším. Navíc začínám mizet. Když zmizím, nevím kde jsem. Určitě to neznamená nic dobrého. Kde je sakra to bílé světlo?

Will Killian - maturant, vyvrženec, kvůli své nadpozemské auře přezdíván "Will Kill", zvolen osobou s největší pravděpodobností, že přepadne banku .... a mluví s duchy.

Dokážu vidět, slyšel i dotýkat se mrtvých. Bohužel,  i oni mně mohou také vidět, slyšel a dotýkat se mně. Jo, přežít na střední není už tak dost těžké. Dělám co můžu abych skryl svůj "dar". Potom vše, můj otec, který měl stejnou schopnost jako já, spáchal sebevraždu. Tehdy mi bylo patnáct. Ale podějí, předstírání být normální se stalo ještě těžším. Nový duch, neznámý duch plný negativní energie, která má sílu mě odhodit na protější stěnu, si políčil na mně a chce pomstu. Moje matka, která neví vůbec nic o tom, co dokážu, se bojí znepokojivých událostí hromadících se kolem mně, můj psychiatr se ohání pojmy jako dočasné vězení pro psychicky postižené a ředitel který si myslí, že jsem problematický a taky že jsem lhář, ve všem hledá způsob, jak se mně zbavit. Kolik že zbývá týdnu do promoce?

Říká se, že když umřete, uvidíte před sebou bíle světlo, za kterých stačí jít, a máte po starostech. Jenže když místo toho zůstanete na stejném místě jen s tím rozdílem, že vás nikdo nevidí, nevíte, co se pokazilo. Oblíbená středoškolačka Alona Dare takto proplouvá školou a zjišťuje, že ne všichni, kteří se tvářili jako její přátelé, jimi ve skutečnosti byli a že být duchem, kterého nikdo nevidí, není nic jednoduchého. Jedinou Aloninou záchranou jak se dostat pryč z tohoto světa a najít konečně klid je neoblíbený samotář Will Killian. Jediný člověk v dosahu, který Alonu vidí. Jak to bude vypadat, když osud spojí dohromady školní královnu a naprostého outsidera?

Po téhle knize jsme pokukovala už opravdu dlouho. Námět s duchem protivné školní královny mi přišel prostě hrozně super. Jednou jsem jí dokonce začala číst, ale z časových důvodů jí odložila na později. Připadala mi jako ideální kniha nudné odpoledne, kdy se chci zasmát a odreagovat. Prázdniny mi přišly jako ideální doba si jí konečně přečíst. Podle recenzí čtenářů jsem nečekala bůhvíjak úžasnou knihu. Ani jsem nechtěla číst nějakou naprosto perfektní všemi obletovanou knihu, ale nějako trošku méně známou, jednoduchou, svěží a vtipnou knihu. Už jen díky tomu, že nejde o žádnou upířinu nebo podobně, ale o duchařinu, jsem knihu zbožňovala.

The ghost and the goth sice neoplývá zrovna nejzáživnějším dějem nebo pořádnou akcí, ale to se mi tentokrát na knize právě líbilo. Autorka brala vše pomalu a jednoduše, prováděla Alonu na její cestě za pochopením, proč se nepřesunula do nebe či do pekla, ale zůstala na stejném místě, nehrnula se zbytečně do různých bezvýchodných chvil a situací a i přesto, že se v podstatě jedná i o romantický příběh, nedala hlavní hrdiny dohromady hned na začátku, ale krůček po krůčku je sbližovala. Hezky všechno pomaloučku, polehoučku. Jsou knihy, u kterých tenhle styl nemám ráda, ale v tomhle případě se jedná o výjimku.

I přesto, že byla Alona namyšlená a místy docela protivná, hrozně jsem si jí oblíbila. Vždy se jí povedlo říct nebo si alespoň myslet něco, co mě prostě rozesmálo. Připadalo mi ale, že tahle její část osobnosti byla spíš taková silná skořápka, pod kterou se skrývala její druhá část – milá, vtipná, usměvavá, klidná a láskyplná část. Tahle její část by se ale neoblevila, kdyby jí nesrazil autobus a kdyby nepotkala Willa. Mezi nimi to bylo zpočátku hodně složité. Jejich vztah byl snad ještě níže než bod mrazu a potkat ty dva v jedné místnosti bylo skoro nemožné. Takže ve chvíli, kdy Alona potřebovala Willovu pomoc, jsem si říkala wow, schválně, jak dlouhou jim bude trvat než se na něčem shodnou nebo ještě hůře než si spolu normálně promluví.

Přiznám se, že zprvu jsem se bála toho, že Will bude opravdu gotik tak, jak tomu napovídá samotný název kniha. Bála jsem se, že si ho neoblíbím, ale houby. Willa nešlo jinak, než si ho zamilovat. Musela jsem se pokaždé usmívat, když Willovi jeho podvědomí našeptávalo, že má Alonu docela rád a on to vždy odmítal. Pomalu si na její každodenní přítomnost zvykal a tak se dva naprosto odlišní lidé začali sbližovat. Hrozně jsem jim fandila. Líbila se mi právě ta kombinace bohaté mrtvé holky a obyčejného téměř pro spolužáky neviditelného kluka.

Příběh byl psán z pohledu jak Alony, tak i Willa, takže bylo možné sledovat jejich vývoj z obou stran. Jako vždy mě potěšily poměrně krátké kapitoly, které preferuji více než dlouhé a nezáživné kapitoly. Navíc i angličtině byla lehká, takže požitek z knihy byl ještě větší.

Jak jsem se blížila ke konci, tak jsem se začala bát, protože jsem nechtěla, aby první díl skončil, tak jak to zpočátku vypadalo, ale v tom případě by pak asi nebyly nutné další díly.

Knihu the ghost and the goth jsem si vážně užila. Byla to velmi pěkná a milá kniha, která mě vůbec nezklamala. Naopak, ještě více mně navnadila na další dva díly, které se jmenují Queen of the death a Body and soul.

Četli jste tuto knihu/celou sérii? Co si o ní myslíte vy?