Review: Hallowed

Název: Hallowed
Série: Unearthly #2
Autor: Cynthia Hand
Datum vydání: 17. ledna 2012
Počet stran: 403
Nakladatelství: HarperTeen
Již měsíce se částečný anděl Clara Gardnerová učí čelit zuřícímu lesnímu požáru, který vidí ve svých vizích, a zachránit před ním svůdného a tajemného Christiana Prescotta, ale nic jí nemohlo dostatečně připravit na osudové rozhodnutí, které byla nucena udělat aby nemusela čelit zarážejícímu odhalení. Nic není tak jednoduché, jako si myslela.

Nyní, polapena mezi svými stále složitějšími city ke Christianovi a láskou ke svému příteli Tuckerovi se Clara snaží pochopit, co měla v ten den požáru udělat. Je stahována do světa padlých andělů, do konfliktu mezi bílými a černými křídlya musí se také naučit čelit nové děsivé skutečnosti v jejím životě: někdo v její blízkosti brzo zemře. Clara si je jistá, že požár byl pouhým začátkem.

Hallowed (posvěcená) je druhý díl v sérii Unearthly neboli do češtiny přeloženo Nadpozemská. Jedná se o další andělskou sérii o dívce jménem Clara, která je z části člověk a z části anděl. Kvůli svému poslání je nucena se i s rodinou přestěhovat do nového prostředí, nastoupit na novou školu a najít si nové přátelé.  Tentokrát, když už si na nové prostředí zvykla a našla si nové přátele i přítele, to ale neznamená konec potížím.

I přesto, že Clara v podstatě splnila své poslání a vše nakonec dopadlo v pořádku, tahle andělská etapa jejího života však není zdaleka u konce. Nadále se musí vypořádávat s každodenními, rodinnými i andělskými problémy, dávat si pozor na černé křídlo Samjezu či si dát dohromady své city vůči Tuckerovi a Christianovi. Bude to tentokrát pro ni tentokrát lehčí, či se objeví nějaká další bezvýchodná situace?

Sice mi to docela trvalo, ale konečně jsem se ke knize dostala. Původně jsem si ji chtěla přečíst ihned poté, co mi domů dorazila, ale nějak jsem na knihu zapomněla. Až nedávno jsem si dlouho prohlížela knihovnu a přemýšlela, co si přečíst a ihned jsem sáhla právě po Hallowed.

Oproti unearthly se mi kniha zdála taková klidnější a možná i méně vtipná. I samotný příběh byl podle mně méně propracovaný, ale to nemění nic na tom, že je to i tak naprosto skvělá kniha, které snad nic nechybí a to se nestává příliš často, že by mě ohromně bavila kniha, která mi ani nepřišla tolik čtivá. Nevím, jak se jí to povedlo, ale ohromně mě to bavilo.
Clara má prostě v kapse vždy něco, co z příběhu udělá ještě lepší příběh. Její život asi nebude nikdy klidný a jednoduchý. Ať už její poslání, rodinné vztahy či vztah s Tuckerem a její city k Christianovi, nic není jednoduché. Chvílemi mi jí bylo líto, protože to co se dělo u ní doma, asi nebylo zrovna pozitivní, když víte, že člen vaší rodiny brzo zemře.

Z čeho jsem ale nemohla, byla její nerozhodnost. I přesto, že chodila s Tuckerem, stále přemýšlela nad tím, jaké by to mohlo být s Christianem, protože oni dva jakožto andělé by měli být přeci spolu. Nemohu říct, že by mi Christian výrazně vadil, ale nezískal si mé sympatie. Zdálo se mi, jakoby jen čekal, na to, až se Clara s Tuckem rozejde a on u ní bude mít šanci. Tenhle chlapík ode mne souhlas nikdy nedostane.

Vzhledem k tomu, jak jsem si oblíbila Tucka, jsem byla docela zklamaná. Připadalo mi, že se v knize vyskytoval nějak málo. Když už začal (konečně) chodit s Clarou, tak jsem čekala, že bude konečně jednou z ústředních postav, ale opět ho autorka šoupla do ústraní. Tím si to u mne tedy pěkně pokazila. A co teprve ten konec! No tak nad tím jsem opravdu kroutila hlavou. Jako vážně? Opravdu? Vždyť si sebe ani nemohly pořádně užít. No raději už mlčím nebo budu spoilerovat. Maličko mi to připomínalo konec the golden lily, ale vážně jen maličko. Jsem opravdu zvědavá, jak se s tím Cynthia Hand popere v třetím a závěrečném díle. Bude to určitě velmi zajímavé a já se toho nemohu dočkat.

Tuhle sérii přímo zbožňuji. Naprosto. První díl i tento jsem zhltla téměř během chvilky a ohromně se mi to líbilo. A to ani na knihy s andělskou tématikou zrovna moc nejsem. Tahle je další skvělá romantická i lehce akční kniha, u které jsem se ohromně bavila.

Třetí závěrečný díl Boundless vyjde 22. ledna 2013!