Review: The last princess

Název: The last princess
Autor: Galaxy Craze
Datum vydání: 1. května 2012
Počet stran: 295
Nakladatelství: Poppy
šťastně až do smrti je minulost.

Série přírodních katastrof zdecimovalo zemi. Z Anglie odříznuté od zbytku světa se stalo temné místo. Slunce svítí jen zřídka, jídlo je vzácné a skupiny zločinců hledající kořist se toulají lesy. Lidé jsou stále neklidní. 

Když si nelítostní revolucionáři kladou za cíl svržení koruny, jejich prvním cílem je právě královská rodina. V Buckinghamském paláci je prolita krev a teprve šestnáctileté princezně Elise se podaří uprchnout. jejím cílem je zabít muže, který zničil její rodinu a tak se v přestrojení připojuje k nepřátelské skupině revolucionářů. Kromě pomsty již nemá pro co žít, to pouze ale do doby, kdy potká někoho, kdo jí pomůže vzpomenout si jak  znovu doufat a milovat. 

Nyní musí riskovat vše aby se nestala ...

... poslední princeznou



Být bohatou, vlivnou dívkou a navíc potomkem Britské královské rodiny se může zdát být skvělé. Máte bezstarostný princeznovský život, nemusíte se starat o peníze a žijete si v pohádkovém paláci. Ale život v budoucí Anglii už není takový, jako býval dříve. Po zlomových sedmnácti dnech vypadá svět kapánek jinak – není žádná elektřina, je málo jídla, vody a zvířat. Při pohledu na kdysi rozrostlý zelený strop plný jablek byste uviděly pouze vyschlé torzo mohutného kmene. Královská rodina je navíc terčem číslo jedna a odstranit se je snaží nejeden člověk. Poté co je Elizina těhotná matka otrávena tajemným mužem, Eliza doufá, že už je těžkým chvílím konec. Jenže po i po několika letech chce skupina tuláků stojících proti královské rodině v čele s mužem, který otrávil právě Elisinu matku, jejich smrt. Po krveprolití, kterému unikla a při kterém její otec zemřel a bratr se sestrou byli zajati, se chce Elise pomstít. Z princezny se skoro pres noc stane válečnice toužící po pomstě.

A další dystopie. Poslední měsíc jsem se na ně asi opravdu neplánovaně zaměřila. O téhle jsem na rozdíl od ostatních neslyšela a tak jsem se jí ani nechystala v blízké budoucnosti přečíst. Když ale pak někdo na GR napíše, jak skvělé to byla kniha (že, slečny), tak pak prostě neodolám. Bez toho, abych si tedy přečetla alespoň recenzi, jsem začala číst.

Kniha si mě dostala už jen tím, kde se odehrává a jak je pojata. Dystopické Ameriky mám po pravdě pokrk a tak jsem za pro změnu Británii byla šťastná. Ihned kniha působila jinak a tak nějak působivěji a reálněji. Dystopická Anglie mě tedy rozhodně velmi zaujala. A navíc pojetí knihy, které miluji nade vše – jedná se sice o budoucnost, ale ta vypadá, jako kdybyste se ocitli v minulosti. Bez elektřiny a moderní technologie se lidstvo těžko pohne dopředu, vždy je to stáhne zpět. Už jen pár takovýchto faktu a já byla nadšená. Hlavně ne každý autor se odváží ve své knize povraždit skoro celou královskou rodinu, udělat z Británie skomírající zemi a do křesla hlavní postavy posadit princeznu.

Bylo osvěžením číst pro změnu knihu s velmi originálním a hlavně velmi čtivým námětem. U The last princess se mi ani jedno nestalo, že bych si řekla jo, tak tohle mi připomíná tuhle a tuhle knihu. Vážně ani jednou. Sice jsem se do další a další kapitoly až tak moc nehrnula, ale i přesto jsem byla až nezdravě zvědavá, co se z knihy nakonec vyklube, co se stane hlavním postavám nebo jestli zvítězí dobro či zlo.

Hlavní hrdinka princezna Elise mi ale vůbec jako princezna nepadala. Zprvu jsem čekala klasickou představu princezny, která by mimo svůj palác nepřežila ani den a bála se, že si umaže svoje šaty, ale Elise taková právě vůbec nebyla. Spíš mi to připadalo, jako kdyby autorka vzala obyčejnou venkovskou holku a udělala z ní princeznu. Právě proto mi byla sympatická a nestalo se, že bych s ní v něčem nesouhlasila.

Autorka v knize podle mne dala větší prostor hrdinčině cestě za pomstou a celkově té akčnější a dobrodružnější části děje než potencionální romantické části, která se tam tak pěkně rýsovala a na rozdíl od jiných knih, bych v téhle ocenila právě trochu více té romantiky. Elise a Wesley se mi spolu hrozně líbili, ale v knize měli opravdu hrozně moc málo prostoru. Už od první chvíle, kdy se v knize Wesley objevil, jsem věděla, že i o něj se bude v knize jednat. Jeho chování bylo odlišné, jemnější a hlavně nebyl stejně krvelačný jako ostatní z jeho skupiny.

Jsem moc ráda, že se mi kniha dostala do mých virtuálních rukou (opravdu bych strašně moc chtěla mít doma tištěnou verzi, ale ještě se mi nepoštěstilo si jí pořídit). Byla velkým oživením mého čtení mezi ostatními dystopiemi.

Co mi připadá docela škoda je to, že tahle kniha není prvním dílem žádné série. Je to pouze samostatná kniha. Vzhledem ke konci, jsem si původně myslela, že se bude jednat o sérii, protože teprve na konci se děj pořádně rozjel a některým kapitolám knihy se nedostalo pořádnému zakončení (např. vztah mezi Elise a Wesleym). No bohužel.

Jen takovou zajímavostí je, že knihu napsala americká herečka Galaxy Craze, která má na kontě kromě filmů i několik literárních počinů. 

S čím ale určitě budete souhlasit je to, že mám kniha opravdu povedenou a krásnou obálku. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

7 komentářů:

  1. A taky to zajímavé JE! :) Úplně ve všem souhlasím, Kath! Je to neskutečně úžasná a dokonalá kniha! :)
    Vztah mezi Elise a Wesleym byl.. no:/ Jak už jsem psala na GR, byla bych radši, kdyby Wesley dostal ještě víc prostoru, ale je pravda, že by se to potom z dystopie mohlo "zvrhnout" v "pouhou" romanťárnu.. a to by v tomto případě byla určitě škoda! :)
    No, a to, že nemá kniha pokračování mně opravdu mrzí... ale, co my víme;) Třeba bude mít kniha takový úspěch, že se autorka alespoň pro jeden díl ještě rozhodne - ale ten by zase nemusel být tak dobrý jako první.. hm. hm. hm. (už zase vypadám, že si mluvím sama pro sebe:D)
    Ještě něco jsem chtěla.... :/// jo, tak už si asi nevzpomenu.. jóó ! :D při čtení zahraničních recenzí jsem si všimla, že spousta lidí o téhle knize nemá ani páru! což mně docela udivilo.. :)Protože takováhle obálka oko upoutá;) nebo to moje alespoň upoutala.. :) No a díky Beátě jsem si ji i přečetla! :) jupí! :D
    Jop, tak to už by mělo být asi všechno z mého monologu. :D

    Bezvadná recenze!! vy OSTATNÍ! přečtěte si The Last Princess !! :D

    UF.

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu krásná obálka, která zaujme:)
    Podle tvé recenze to zní moc dobře a námět s bojovnou princeznou se mi tedy dost zamlouvá, takže přidávám do to-read;)

    OdpovědětVymazat
  3. Anio přesně, ta obálka mě zaujala asi tka týden zpátky a říkala jsem si, že to musí být super knížka a zajímavý příběh podle anotace. Já knihu zatím nečetla, takže si chvilku počkám než se mi dostane pod ruku, ale určitě si ji chci přečíst :)
    Mimochodem, ty jsi ji četla v angličtině? ;)
    Já chci moc začít číst v angličtině, zatím jsem četla jenom krástké útržky, ale nevím jestli bych zvládla přečíst celou knihu :) ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, četla jsem jí v AJ. No nevím, jestli zrovna tahle kniha je nejvhodnější na první čtení v AJ. To bych doporučovala spíš nějaký jednoduchý příběh a ne ihned dystopii. Třeba knihy od Simone Elkeles jsou docela jednoduše napsané a pěkné. :)

      Vymazat
  4. Ať tuto knihu někdo vydá v češtině!! Prosííím!
    Obálka překrásná, Anglie - konečně! všude je jen Amerika.
    Já tu knihu chci číííst!!

    OdpovědětVymazat
  5. Tu knihu si prostě přečíst musím :) A jen tak pro zajímavost .. pokračování bude v roce 2014 s názvem Invasion :D

    OdpovědětVymazat