Review: Rudá jako rubín

Název: Rudá jako rubín - Láska nezná čas
Série: Drahokamy #1
Autor: Kerstin Gier
Datum vydání: Únor 2012
Počet stran: 336
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Šestnáctiletá Gwendolyn pochází z velmi staré anglické rodiny plné velkých tajemství. Jedním z takových tajemství je, že určití potomci této rodiny mají zvláštní nadání. Dokáží totiž cestovat do minulosti. Z toho důvodu je od mala učena a vyškolována její sestřenice Charlotte, u které se předpokládá, že právě ona je tou, která bude cestovat v čase. Jenže ne vše jde přesně podle očekávání a tak se může stát, že se z obyčejné dívky, která o cestování v čase věděla jen to, že to její rodina prostě dokáže, stane ta, která si to vyzkouší na vlastní kůži. Dokáže se ale všechno za tak krátkou dobu naučit?

Vzpomínám si, že jsem tuhle knihu chtěla už od dne, co vyšla. Jenže pokaždé, co jsem jí v knihkupectví uviděla, jsem sáhla po jiné a téhle tak maximálně zamávala a řekla „tak příště“. Takhle se to táhlo několik měsíců a pak najednou bum a já si jí nesla k pokladně. V tu chvíli jsem v duchu jásala a těšila se, až si jí přečtu. Hlavně jsem doufala, že budu spokojená, protože kdybych nebyla, začala bych si říkat „proč jsme jí tam nenechala“. Díky bohu mě kniha nezklamala, nýbrž velmi potěšila. Jde totiž o další knihu, kterou když začnete číst, tak jí už nepoložíte. To jsem si uvědomila čtyři hodiny poté, co jsem číst začala.

Rudá jako rubní byla mou, troufám si říct, první knihou s námětem cestování v čase. Nevzpomínám si, že bych nějakou knihu o cestování četla, takže tahle bude asi opravdu mojí první. Sice jsem měla nějaké malé obavy, které mívám vždy, když čtu něco nového, ale ty se během chvíle vytratily. Byla jsem ohromně zvědavá, jak to autorka celé pojme a skloubí dohromady fikci a reálná fakta nebo třeba současnost a minulost, protože tohle není nikdy lehké, ale musím uznat, že odvedla skvělou práci. Vykouzlila z toho nádherný příběh s podtónem staré Anglie, který budete nedočkavě číst, protože Vám t prostě nedá a budete chtít vědět, co bude dít dál. Alespoň já si to myslím.

Gwen je hrdinka toho typu, která stojí na okraji a pak najednou během chvíle zjišťuje, že právě ona tou, no řeknu vyvolenou, ale to není to správné slovo. Dalo by se říct, že je to obyčejná anglická šestnáctiletá holka, která pouze žije v obrovském starém domě se svou rodinou, protože prostě musí. Zprvu mě její rodina lákala. Ta historie, vztahy, cestování v čase, ale když se pak děj pořádně rozjel, už mi taková dokonalá nepřipadala. I ve vlastní rodině můžete najít závistivé jedince nebo tak, ale v téhle rodině to bylo až enormní. Všichni z Charlotte dělali úplnou princeznu, učili jí šermovat a podobné věci, které by se jí v minulosti hodily a na Gwen ani nepomysleli. Pak se ale vše nasměrovalo Gwen a hádky začaly. Upřímně já bych tohle asi nevydržela. Chudák Gwen se pak musela během pár dní naučit aspoň něco málo.

Pak přichází na scénu Gideon, skoro stejně starý kluk, který má též gen a tudíž může cestovat v čase. Gideon cestuje už nějakou to dobu, takže to pro něj není nové jako pro Gwen a zprvu jí to dává sežrat. Nejprve totiž působí jako nafoukanec, který pochybuje, že to Gwen někdy vůbec zvládne, protože přece neví skoro nic z historie, neví jak se chovat, jak mluvit, jak se oblékat a tak dále. Přiznám se, že v té chvíli jsem byla trochu zmatená, protože jsem čekala romantiku, a když se tedy Gideon konečně objevil, tak se choval jako takový blbeček. Doufala jsem tedy, že se během knihy změní, ale to ani nemusel. Tahle nafoukaná a namyšlená vrstva byla pouze maska, pod kterou se skrýval milý a dobrý kluk. Naštěstí.

Rudá jako rubín je skvěle napsaná a přeložená (:)) kniha plná dobrodružství, vtipných momentů a lásky samozřejmé, která čtenářům nedá spát. Gwen a Gideona si s jistotou oblíbíte a jejich nadčasový příběh taktéž. Mně jakožto romantické a dobrodružné duši se kniha velmi líbila a netrpělivě očekávám druhý díl s názvem modrá jako safír, který vyjde už za chvíli a to 13. 8. 2012.