RC review: Beautiful disaster

Název: Beautiful disaster
Série: beautiful #1
Autor: Jamie McGuire
Datum vydání: 14. srpna 2012
Počet stran: 432
Nakladatelství: Atria books
Nová Abby Abertnathy je hodná holka. Nepije a nenadává a ve svém šatníků má odpovídající počet vest. Abby věří, že si udržuje od své minulosti dostatečnou vzdálenost, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na kolej, cestu jí zkříží místní střídač holek Travis.

Travis Maddox - štíhlý kluk s kupou tetování a prořízlou pusou - je přesně to, komu se Abby chce a musí ....vyhnout. Noci tráví vyhráváním peněz v zápasnickém ringu a dny tráví jako normální okouzlující vysokoškolák. Travis je zaujal Abbyinym nezájmem a tak jí přemluví k sázce. Pokud prohraje, bude muset muset celý měsíc vydržet bez sexu. Pokud prohraje ona, bude s Travisem stejnou dobu bydlet.Ať tak či onak, Travis nemá tušení, že právě potkat svou životní výzvu.
Jako snad každý má i Abby Abernathy svou minulost, na kterou se snaží zapomenout. Kterou by nejraději zavřela jako kostlivce zpátky do skříně a tu již nikdy neotevřela. Abby si toho zažila hodně a tak se snaží svůj nový život vést spořádaně a bez zbytečných skandálů a problémů a právě na vysoké, kam jde, v tom pokračovat. To by jí ale nesměl zkřížit cestu Trevis Maddox – profláknutý a nebezpečný kluk přidělávající jen samé problémy a neustále střídající holky. Maddox nebyl nikdy ten typ, který by dívku rozmazloval nebo alespoň po spolu strávené noci zůstal. V momentě, kdy se Abby a Trevis poprvé setkali, netušili, že tohle shledání bude jejich osudové a že Abby svou minulost nikdy pořádně nestrčí do kouta a že Travis udělá všechno, aby Abby zůstala v jeho životě a nikdy ho neopustila.

Tentokrát se mi to nečtení anotací hezky pomstilo. Dle té velice zvláštní, ale působivé obálky jsem totiž čekala nějako typickou paranormal YA knihu, ale kniha nebyla až tak YA a už vůbec ne paranormal. Byla jsem sice velmi překvapená, jelikož to nebylo to, co jsem očekávala. Naprosto ne. Bylo to ještě mnohem lepší.

Je možná se do knihy zamilovat? Po přečtení této knížky si to vážně opravdu myslím. Zpočátku jsem si říkala, že ty kapitoly jsou moc dlouhé, roztahané a prakticky o ničem, jenže jak se začal příběh rozvíjet, začala jsem pociťovat, jak se začínám pomaličku stávat na příběhu závislá. Připadalo mi, jako kdybych to ani nebyla kniha, ale realita, kterou bych z dálky sledovala. Přirovnala bych to k nějaké reality show, která by vás naprosto oslnila a zaujala a vy byste prostě potřebovali vědět, co se bude dít dál. Navíc i samotný styl psaní a zpracování knihy bylo přesně podle mého gusta.

Víte, poslední dobou mám po krt středních škol. V tomhle prostředí se odehrává takové množství, že už to raději nevnímám, protože by mi to snad v každé druhé knize vadilo. Proto mi přišlo naprosto skvělé, že autorka vybrala pro tuto knihu prostředí vysoké školy. Hned to na knihu vrhalo jiný stín. Té školy tam bylo obecné o hodně méně, postavy byly tak trochu dospělejších a tomu taky kniha odpovídala. Na rozdíl od YA knih se tam více mluvilo o sexu a i tyto samotné okamžiky byly více popsané. Vůbec to vůbec tedy nepůsobilo jako nějaký středoškolácký příběh, ale jako reálný příběh ze života.

Celý příběh je založen na vztazích. Přesněji na vztahu mezi abby a Trevisem. Tihle dva prakticky naprosto opačné póly, se setkali nečekaně. Sice byl jejich vztah podstatně předpovídatelný, ale líbilo se mi sledovat, jak se pomalu sbližovali, pak zase od sebe vzdalovali a tako pořád dokola. Neříkám, že to nebylo chvílemi otravné, ale aspoň na tom nebylo nic pohádkového a nemožného. Na Abby se mi líbil fakt, že i přesto, že se snažila být naprosto perfektní, prostě opak své minulosti, díky Trevisovi na to nemohla pořádně zapomenout. On v ní totiž probouzel to její staré já, které se snažila za každou cenu skrýt. A zase na druhou stranu se Travis snažil být kvůli Abby ještě lepším člověkem, než kterým byl. Vzdal se všech neřestí, které Abby odsuzovala. Bylo vážně hrozně roztomilé sledovat, co všechno pro ní byl ochotný udělat. Co všechno by udělal jen pro to, aby s ním zůstala. Tento úžasný a navzájem doplňující se pár bych rozhodně popsala jako jeden z nejlepších, se kterými jsem se v knihách kdy setkala. Rozhodně na mě zapůsobil.

Možná si autorka mohla trochu zredukovat to jejich neustále scházení a rozcházení a Abbyinu nerozhodnost. Ono to pak bylo totiž docela dost otravné a člověk si začne říkat, kdy už se konečně dají finálně dohromady. Totiž pokaždé, když už to vypadalo, že se usmíří, se vyskytlo něco, co situaci naprosto překazilo a příběh byl tak, kde předtím. Navíc to neustálé „nemůžeme být spolu“ bylo vážně o nervy.

Zakončení knihy bych přirovnala ke koncům ve stylu Simone Elkeles. Tudíž naprosté klišé, které vám i tak vykouzlí ve tváři úsměvu, kterého se člověk následně těžce zbavuje. Jasně, možná si to mohla autorka odpustit a konec nechat trochu otevřený, ale v tomhle případě mi tahle forma zakončení jedné skvělé knihy vyhovovala. Já tyhle typy happyendingů navíc zbožňuji, takže jsem byla naprosto spokojená. Původně jsem si myslela, že pokračování této knihy s názvem Walking disaster, které vyjde příští rok na jaře, bude navazující pokračování příběhu. Že bude autorka psát o tom, Jak to s Abby a travisem bude v budoucnosti. Pak jsem zjistila, že to bude ten stejný příběh jako je tento, jen z pohledu Travise, což si myslím, že bude velmi zajímavé.

Touto cestou bych ráda poděkovala serveru netgalley.com za poskytnutí recenzního e-booku.