RC review: Dva meče

Název: Dva meče
Autor: Karolína Limrová
Datum vydání: Červen 2012
Počet stran: 310
Nakladatelství: HOST
POKRAČOVÁNÍ KNIHY DVĚ ZRCADLA... V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.
Kniha dva meče je volným pokračováním upírské knihy dvě zrcadla z pera české autorky Karolíny Limrové. V prvním díle nás autorka seznámila s  Kate a upírem Joshuou, kteří se do sebe doslova na první pohled (v zrcadle) zamilovali a nevyhnuli se ani číhajícímu nebezpečí. Nakonec se ale dočkali svého upířího happyendu. Tentokrát přišla rada na vedlejší postavu, která ve dvou zrcadlech nedostala až tolik prostoru, a to na Dannyho – nejlepšího přítele Kate, kterou měl však Danny rád víc než jen kamarádku. Tehdy mu sice osud moc nepřál, ale tentokrát dostal svou šanci.

Lovec upírů Danny se po předešlých událostech rozhodl odjet a začít nový život. Útočištěm se mu stal malý byt a taxikářské auto daleko od domova. I když se zdá, že svou loveckou kariéru pověsil na hřebík, potají pomocí vysílačky ve svém autě odposlouchává rozhovory policistů oznamujících nově nalezené mrtvoly. Všechny mají něco společného – zabil je upír. Avšak tohle jeho malé tajné pátrání zkomplikuje mladá, žena, které jednoho dne nasedne do jeho taxíku a z Dannyho života už jen tak nezmizí. Selena totiž naprosto změní Dannyho smyšlení a odbourá jeho předsudky vůči upírům.

Jsou knihy, do kterých se mi chce ihned, a pak jsem zklamaná. Existují taky knihy, do kterých se mi ale vůbec nechce a nakonec jsem velmi mile překvapená ne-li je zbožňuji. Knihu Dva meče bych zařadila rozhodně do té druhé zmiňované skupiny. Trvalo mi několik dní, než jsem se konečně odhodlala knihu otevřít, ale nakonec to rozhodně stálo za to. Celkově vzato jsem fanda této série. I přesto, že se především kniha Dvě zrcadla nemůže pyšnit tím nejlepším hodnocení, já si jí zamilovala a její volné pokračování Dva meče jakbysmet. Ba ještě více.

Danny nebyl ve dvou zrcadlech zrovna mou nejoblíbenější postavou, ale když nad příběhem přemýšlím teď, tak se tomu docela dost divím. Jeho příběh byl totiž dle mého názoru ještě zajímavější, akčnější a více emociální než příběh Kate a Joshe a navíc samotný Danny byl velmi sympatický a tak celkově to byla naprosto skvělá postava. Líbilo se mi, že Danny nebyl popisován jako klasický dokonalý chlap, ale že měl své slabé stránky a neřesti, díky kterým působil jako naprosto reálná postava, která nežije jen v pohádkách a samých love stories, ale které se může objevit kdekoliv kolem nás.

Novou ženskou postavou a vlastně i skoro hlavní postavou v téhle knize je Selena. Selena vyrůstala v rodině lovců upírů a i přesto, že se toto „povolání“ předává z otce na syna, měla se Selena stát jednou z nich. Vše ale změnil fakt, že jí proměnil upír a ona se tak stala tím, co právě lovci nenávidí nejvíce. I když se ze Seleny stal upír, její lovecké část zůstala stejné. Často se přeci jen nevidí upír lovící upíry.

Co je na knize naprosto nepopsatelného je styl, jakým je kniha napsaná. Autorka má totiž úžasný dar psát lehce, čtivě a navíc taky tak, že jí věřím každou větu. Souhlasím s jednou recenzí na knihu Dvě zrcadla, kterou jsem četla před nějakou dobou v novinách, že kdyby autorka Karolína Limrová žila v USA a psala anglicky, byla by druhou Stephenie Meyerovou. Já bych na to klidně vsadila svojí knihovnu. Kdyby totiž třeba používala pseudonym, klidně bych uvěřila, že se jedná o zahraniční autorku.

Troufám si říct, že kniha neměla téměř žádné slabé momenty a pokaždé se něco zajímavého dělo. Každá kapitola nabízela vždy něco a děj se postupem pěkně stupňoval a nabíral na akčnosti. Od první chvíle jsem sice tušila, jak to asi dopadne, ale zas až tak moc mi to nevadilo.

Byly chvíle, kdy jsem nad knihou kroutila hlavou – asi tak dvakrát – ale pak jsem si mohla v klidu oddechnout. Autorka hlavně netrpí Edwardovským syndromem a zvesela všechny hlavní postavy proměňuje na upíry. Pro tentokrát mi to sice přišlo, už trochu zbytečné, ale to už asi nezměním. Doufám tedy, že pokud bude následovat nějaké další knihy, tak že se tomu přeměňování už vyhne.

Pokud mám srovnat tuhle knihu s předešlou, se stoprocentní jistotou mohu říct, že tato kniha byla rozhodně lepší. Nebyla to taková nepřekonatelné slaďárnu (které se mi sice líbila a někdy nepůsobila reálně) a pohádka, ale spíše skoro reálný příběh. Na vztah mezi Dannym a Selenou mám naprosto stejný názor jako na celou knihu. Jednoduše skvělé.

Pokud se vám kniha dvě zrcadla nelíbila, dejte šanci i této knize, třeba vás mile překvapí.

Chtěla bych velmi poděkovat nakladatelství HOST za poskytnutí recenzního výtisku.