Review: Démon z Hex Hall

Název: Démon z Hex Hall
Série: Hex Hall #2
Autor: Rachel Hawkins
Datum vydání: Červenec 2012
Počet stran: 248
Nakladatelství: Knižní klub
Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?
Za krátkou dobu, kterou strávila Sophie Mercorová v nápravném zařízení Hex Hall pro jedince s nadpřirozenými schopnostmi – čarodějnice, čaroděje, víly, vlkodlaky a plno dalších – stihla zažít nespočet nebezpečných a překvapivých událostí. Stačila se zamilovat do naprosto nevhodného kluka a zjistit, kdo je ve skutečnosti její otec. A tak se Sophie, Cal a její nejlepší upíří kamarádka Jenna vydávají se Sophiinim otcem do Anglie, kde její život nebude o nic lehčí než na Hex Hall. Co Sophii čeká tentokrát? A v čem si bude muset vybrat?

Takhle to dopadá, když někdo (že Vendeo?) někoho přemluví ke koupi knihy. Normálně bych si jí asi hned tak nekoupila. Spíš tak až o pár týdnů později, ale asi opravdu ne teprve dva dny po vydání. Jenže Vendea mi s ní neustále mávala v knihkupectví před nosem, až jsem jí prostě čapla a nesla si jí k pokladně. Nemohla jsem si pomoct. Vzhledem k její ne příliš velké tloušťce jsem si řekla, že by to mohla být skvělá kniha na jedno odpoledne či večer. Předešlý díl Čarodějnice z Hex Hall se mi moc líbil. Šlo o opravdu chytlavou a místy vážně vtipnou knihu, tak jsem doufala, že tahle kniha bude alespoň tak dobrá, jako ta předešlá.

Jedním z prvků knihy, které se mi na knize líbí nejvíce, je obálka. Tahle série má opravdu nádherné, jednoduchá a přitom působivé obálky. Kdybych sérii neznala a nevěděla o čem je, právě její obálky by asi byly jedním z hlavních faktorů, které by mě přemluvily ke koupi. Ty barvy, sladění, nápad – jednoduše působivé.

Páni! Hned při první kapitole jsem začala jásat. Už tehdy mě děj naprosto dostal. Nejsem zrovna fanda jedné určité osoby (její jméno vám prozradím o pár odstavců později), takže jsem s událostmi první kapitoly byla nadšená. Celkově ale kniha nebyla vůbec nudná. Děj se krásně rozvíjel a začal ukazovat, co je vůbec zač. Rozhodně jsem si příběh užívala. Když už mluvím o tom ději, tak na něj se mi líbilo to, že sérii pořádně rozvíjel a nezůstával na stejném bodu, kde skončil díl první. Neustále se dělo něco nového a zlomového, takže děj nestál a neustále mě překvapoval.

Velkou změnou oproti prvnímu dílu bylo prostředí, ve kterém se tahle kniha odehrávala. Pro změnu to již nebyla škola Hex Hall a prostředí krásného venkova Anglie. Právě tahle menší změna příběh krásně osvěžila a určitě mi zpříjemnila celé čtení. Autorka sice čtenářům Anglii v knize moc neukázala, ale zato se věnovala hlavně postavám a celou situací se skupinou L’Occhio Di dio, která se snaží Hex Hall a všechny, kteří s ním mají něco společného, zničit.

Sophie i ostatní postavy opět naplnily knihu skvělými vtipnými okamžiky. Oproti prvnímu dílu jich tam ale podle mně bylo o něco méně. Autorka se spíše zaměřila na akčnost a na problémy a nebezpečí, které hlavním postávám hrozí.

Abych se přiznala, tak postavou, kterou z celé série prostě nemám ráda je nikdo jiný než samotný Archer Cross. Já tohohle kluka prostě nesnáším. Je mi hrozně nesympaticky a to jeho chování a jednání mě vždy vytáčí. Vážně nechápu, co na něm Sophie vidí, ale budiž. Já bych mu asi jednou provždy jednu obalila. Na druhou stranu tu je Cal. Cal pracuje na Hex Hall něco jako takový správce a školník dohromady i když mu je pouhých devatenáct. V prvním díle se moc nevyskytoval, ale já siho i tak dokázala velmi oblíbit. U téhle knihy jsem tajně doufala, že mu autorka dá více prostoru než předtím, ale to se stejně nestalo. Vážně mě štvalo, že má oblíbená postava se v knize vyskytuje jen výjimečně. No a na konci knihy jsem měla chuť Sophii uškrtit.

Kniha Démon z Hex Hall opět nezklamala a ukázala, že i přes svou nevelkou objemnost se toho v ní dokáže stát opravdu hodně. Knihu jsem si maximálně užila a moc se u ní i pobavila. Místy jsem se i rozčilovala, ale to ke knize patří, ne každému všechno sedne. Tuhle sérii mám celkově velmi ráda, takže jsem ohromně zvědavá, co se bude dít v třetím závěrečném díle, který u nás vychází už v září.