Review: Na půl cesty do hrobu

Název: Na půl cesty do hrobu
Série: Noční lovci #1
Autor: Jeaniene Frost
Datum vydání: Srpen 2012
Počet stran: 272
Nakladatelství: Fantom Print
Poloviční upírka Catherine Crawfieldová loví upíry s jediným cílem – pomstou. A přitom doufá, že jednou ze stvůr bez tlukoucího srdce bude její otec. Muž, který zničil život její matce. Dříve, než se jí to podaří, je ale zajata Bonesem, upířím lovcem odměn, a přinucena vstoupit do nerovného partnerství. Bones je ochoten Cat pomoci hledat otce, ale pouze pod podmínkou, že s ním začne trénovat. Cat tedy souhlasí, aby ji přitažlivý noční stopař trénoval, dokud se jí bojové reflexy nezostří jako tesáky jejího trenéra. Ale dřív, než si Cat dokáže plně užít svých nově nabytých schopností drsné lovkyně démonů, jí i Bonesovi se vydá ve stopách skupina zabijáků. Nyní si Cat musí zvolit, na jakou stranu se přidá. A Bones ji přitahuje více než jakýkoli jiný muž s bijícím srdcem…
Catherine Crowfieldová nenávidí upíry. Jeden takový zničil život její matce a jí samotné a proto se tato napůl upírka každou pozdní noc vydává do ulic lovit právě tyto krvelačné bytosti. Za tu dobu se naučila už bezpočet triků, díky kterým se jí vždy podařilo upíry zabít co nejrychlejší. Jenže na jednoho to nefungovalo. A tak se setkává s přitažlivým upírem Bonesem, který je ochotný jí pomoct vystopovat jejího otce. Za to se ale musí naučit bojovat, protože poloviční upír nemá tolik sily, jako stoprocentní upír. A tak se z Cat a Bonese stávají partneři. Ve smyslu lovu i v soukromém slova smyslu.

Určitě to znáte. Knihu si zrovna neplánujete koupit, protože máte v merku plno jiných zajímavějších knih, ale pak jí uvidíte ve slevě či v bazaru za naprosto směšnou cenu a najednou je u vás doma. Přesně takhle to bylo s touto knihou u mne. Vůbec jsem si jí neplánovala koupit, zrovna mě moc nelákala, jenže pak jsem ji nalezla za padesát korun a uznejte, že tomu prostě nešlo odolat. A i přesto, že mám tuny nepřečtených knih, které mě už musí asi pořádně nenávidět, jsem začala číst zrovna tuhle.

I přesto, že mě kniha moc nelákala, jsem si říkala, že to na druhou stranu může být moc dobrá kniha. Vždyť je moc dobře hodnocená, čtenáři jí mají rádi a ti čeští také. Podvědomí mi tedy našeptávalo, že se není čeho bát, jenže nakonec na mne kniha vážně nezapůsobila. Příběh sám o sobě se mi moc líbil. Ten nápad s poloviční upírkou lovící upíry a tak dále mě opravdu zaujal, nicméně provedení knihy už tak moc ne. Kniha byla na můj vkus nudná a nic zásadního nebo dechberoucího se tam nedělo. Neustále jsem čekala na nějaký pořádný zvrat, který by mě opravdu překvapil, a já s chutí četla dál. Tohle mi v knize opravdu moc chybělo. Sice se mi provedení a stylu psaní nepřišla na zub, ale musím uznat, že autorka vymyslela velmi zajímavý a tajuplný příběh o upírech.

Cat je velmi zajímavá postava. Během knihy prochází mnoho změnami. Z nezkušené lovkyně lovící zásadně jen sama za sebe se stává pravá vytrénovaná a lepší lovkyně s vylepšenými reflexy a vlastně i chováním. Cat díky Bonesovi zjistila, že se nemůže do všeho hrnout po hlavě bez jediného plánu a že ani nemůže přeceňovat svou sílů. To, že Bonese potkala, jí jistě prospělo a ne jednou zachránilo život.

Ti dva se zpočátku neměli zrovna v lásce. Nicméně jsme pořád jen v knize, takže bylo částečně jasné, jakým směrem se bude děj odebírat. Cat a Bones byli vlastně jedním z hlavních faktorů, proč jsem knihu nezavřela, ale pokračovala v ní. Bones celou knihu krásně zpestřoval a společně s Cat tvořili skvělý pár, který sice čelil mnoha problémům a nebezpečím, ale vždy (nebo skoro) dokázali spolu vše vyřešit.

Na půl cesty do hrobu byla pro mě další knihou z mnoha. I přesto, že je upířích knih v současné době habaděj, ráda je čtu. Nicméně mě musí pořádně zaujmout, být originální a mít jiskru. Příběh Cat a Bonese se mi velmi zamlouval. Ti dva byli spolu prostě úžasný, ale můj názor nezměnili. Kniha podle mě neměla nic, co by v čtení bavilo a popohánělo dál. Něco, co by mi nedovolilo knihu odložit. Právě naopak, knihu jsem odkládala celkem často a ráda. Ani mě moc nezajímalo, co se v následujících kapitolách bude dít. Prakticky jsem se zajímala jen o to, jak to dopadne mezi Cat a Bonesem a kdy bude konec knihy.

Dalšího dílu, který již vyšel, se docela bojím, ale na druhou stranu mě velmi zajímá, co se bude dít dalšího a jak se vztah Cat a Bonese bude vyvíjet dál. Uvidím, jestli se nakonec do knihy pustím nebo ne.