Review: Temná horečka

Série: Horečka #1
Autor: Karen Marie Moning
Datum vydání: 4. července 2012
Počet stran: 352
Nakladatelství: Jota
První díl z pětidílné řady od mimořádně úspěšné autorky. Otevírá se svět plný tajemství a záhad, napětí a vášně, těžko definovatelný prostor mezi realitou a snem, současností a dávnými legendami.

Mac je obyčejná holka z malého jižanského města, která se stará především o nehty a dokonalé opálení. Její bezstarostný život ale trvá jen do chvíle, kdy najdou tělo její mrtvé sestry, která jí stačila v hlasové schránce zanechat podivný vzkaz...

Ve snaze přijít tajemství na kloub vyráží do Dublinu, kde nachází sestřin rozházený byt a množství stop. Postupně se zaplétá do přediva klamu a lží a zjišťuje, že je stejně jako její mrtvá sestra obdařena zrakem, jímž dokáže nahlédnout do světa, který zůstává ostatním lidem utajen. Zajímá ji jediné: najít knihu, která možná stála její sestru život a může přivodit zkázu celému lidstvu.
Život Mackayly Laneová se vždy točil jen kolem nejnovějšího oblečení, obchodů, kosmetiky a kluků. Život téhle perfektní blondýnky s narůžovo nalakovanými nehty byl jedním slovem bezproblémový. S rodiči neměla nikdy žádný vážnější problém a se sestrou, které odjela studovat do Dublinu byly nejlepší kamarádky. Jenže pak během letních prázdnin je její sestra zavražděna a jedinou stopou k vyřešení toho, kdo a proč jí zavraždil, drží v rukou právě Mac. Její sestra jí totiž nechala v hlasové schránce prapodivnou zprávu. Mac neváhá a přes protest svých rodičů se vydává na stejné místo, kde sestra zemřela, jen proto, aby našla jejího vraha. Jenže Mac neví zdaleka nic o tom, co se stalo, proč se to stalo a ani neví nic o sobě samotné. Mac totiž není jen tak obyčejná dívka.

Už před nějakou dobou jsem na goodreads četla statusy a recenze blogerek, které již tuto knihu, nebo více dílů ze série četly a snad všechny si jí pochvalovaly. Říkala jsem, co na té sérii je tak skvělého, že jsou z toho lidi tak odvaření. Navíc to, že kniha vyjde i u nás jsem zjistila až po nějaké době a tak se moje zvědavost ještě zvětšila. Téhle knize jsem prostě nemohla nedát šanci.

Děj se zpočátku odehrává ve slunné Americe. V té chvíli se Mac ještě zabývá absurdním opalováním a netuší nic o tom, co se v následujících minutách dozví. Smrt člena vlastní rodiny by vzhůru nohama otočila život každého z nás a tak mi bylo ve chvíli, kdy se Mac dozvěděla o smrti své sestry, opravdu moc líto. Mac však nepropadla přehnanému smutku a rozhodla se pátrat na vlastní pěst. V té chvílí začíná její příběh v naprosto neznámém městě s neznámým mužem a zjišťuje věci, o kterých ani netušila, že mohou být reálné.

Po několika kapitolách se příběh přesouvá do Dublinu, který bych jednou chtěla navštívit, takže mě tahle změna prostředí velmi potěšila. Navíc autorka dodala Dublinu takový zvláštní tajemný nádech a celkově to na mě velmi dobře působilo. Navíc spojení Dublinu a nadpřirozena vytvořilo skvělý výsledek. Kdybych byla akorát v Dublinu a tuhle knihu shodou okolností právě četla, asi bych se chvílemi bála vyjít ven na ulici nebo se jít nějak do neznáma procházet. Už i při samotním čtení mi naskakovala husí kůže.

Absolutně vůbec jsem se u knihy nenudila. To bylo prakticky nemožné, protože kniha byla tak neskutečně napumpovaná propracovaným příběhem a neustálé proudícím dějem, že se prakticky nezastavila. Je hodně knih, u kterých nedokážu odolat a musím číst dál a dál, v tomhle případě to platilo dvakrát tolik. S knihou jsem zůstala vzhůru pozdě do rána a poslední třetinu knihy si prostě musela nechat na další den. Únavou mi skoro padaly oči, ale já prostě musela vědět, jak to dopadne.

Knížka je psaná trochu zvláštním způsobem. Hlavní hrdinka svůj příběh vypráví s odstupem času, takže se v knize vyskytovaly pasáže, kdy Mac říkala třeba něco ve smyslu „to jsem tu dobu ještě nevěděla“. Autorce se dařilo tyhle věty či odstavce vložit do děje v tu chvíli, kdy jsem se do knihy pořádně začetla. Tím pádem to trochu rušilo čtení a vlastně celý můj dojem z knihy, ale nijak výrazně mi ti nevadilo.

Moc se mi líbilo jak autorka do příběhu zakomponovala irskou  mytologie. Já o irské mytologii ještě nikdy pořádně neslyšela, takže jsem si opravdu myslel, že jde pouze o vymyšlenou mytologii. Byla jsem tedy překvapená, když jsem zjistila, že tahle část příběhu není pouze výplodem autorčiny fantazie. Skvěle to do příběhu sedělo.

Ale jedna věc se mi na knize opravdu, ale opravdu nelíbila. To musel Barrons říkat Mac „slečno Laneová“?? Tohle mi prostě drásalo nervy pokaždé, co jí tak oslovil. Sice to patřilo s Barronsovu charakteru, ale prostě jsem tomu nepřišla na chuť. To pro něj bylo tak těžké jí říkat Mac?

Bylo mi řečeno, že tento díl je vlastně nejslabší z celé série Fever, proto jsem velmi zvědavá na další díly, které vyjdou i u nás. Kniha mě nesmírně zaujala a získala si všechnu mou pozornost. Druhý díl s názvem Krvavá horečka vychází opět u Joty již 10. Října.