Review: Tygrovo prokletí

Název: Tygrovo prokletí
Série: Tygrovo prokletí #1
Autorka: Colleen Houck
Datum vydání: Duben 2012
Počet stran: 408
Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud? Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co jí čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy. Prokletí tygra je prvním dílem romantické fantasy série, který vás strhne a zanechá ve vás pocit nenaplněné touhy.

Sedmnáctiletá Kelsey nemohla tušit, že se její obyčejná letní brigáda v místním cirkusu promění na to největší dobrodružství jejího života. Vše co bylo potřeba, bylo setkat se jedním na až tak obyčejným tygrem a stát se jeho doprovodem při přepravě zpět do domoviny – do Indie. Téměř ze dne na den je vtažena do velmi letité kletby, ve které bude Kelsey figurovat jako ten, kdo kletbu zlomí. Z původně týdenní cesty se tak stává honba za indickou historii v doprovodu několikasetletého prince Rena.

Je těžké o knize slyšet něco jiného než chválu. I přesto mi ale kniha ležela v knihovně před dva měsíce. Tak nějak jsem se bála, že to nebude nic pro mě, i když se kniha pyšní nádhernou obálkou. Když jsem pak v polovině července přemýšlela jakou knihu si přečíst teď, mojí jasnou volbou bylo tygrovo prokletí. Měla jsem totiž náladu na nějakou dobrodružnou knihu bez žádných upírů a jiných kreatur, kterých jsem zrovna měla pokrk. Vybrala jsem správně.

Nápadu knize nedokážu vůbec nic vytknout. Motivy Indie, tygrů, historie a lásky vytvářely naprosto úžasnou dobrodružnou knihu, která se četla naprosto krásně a jednoduše. Nečetla jsem ještě žádnou knihu, ve které by se objevovali tygři a po přečtení této se dalším „tygřím“ kníhám vyhýbat nebudu. Nikdy jsem v Indii nebyla, ale stačilo přelouskat tuhle knihu a téměř jsem se do Indie zamilovala. Rozhodně bych se tam teď chtěla podívat.

Maličko mi nesedělo občasné dlouhé a složité opisování míst, budov a taky i samotné indické historie a indických bohů. Chápu, že autorka chtěla, aby čtenáři vše pochopili, protože je vhodit do naprosto neznámého prostředí bez jakéhokoliv přiblížení by asi nebylo nejlepší, ale zase mi přišlo, že už se tomu přibližování prostředí věnovala až zbytečně moc. Tyhle pasáže byly totiž docela nudné.

Kelsey mi byla rozhodně velmi sympatická. Působila hodně reálně a dokázala jsem v ní najít i sousek sebe. Líbilo se mi skrze ni sledovat příběh odehrávající se z počátku v Americe a pak už jen v Indii. Kelsey pomaličku začínala odhalovat střípky celé kletby, dávat si vše dohromady a tak se příběh skvěle rozvíjel. Upřímně jsem se divila názorům, že čtenáři často nemohli vystát myšlenkové pochody hlavní hrdinky a já se tedy nejdřív divila, čím to bylo, že jim to tak připadalo. První polovinu jsem se opravdu divila, ale později, když se blížil konec knihy, tak jsem konečně pochopila. V té chvíli byla totiž Kelsey naprosto nesnesitelná. Marně jsem nad jejím chováním a logikou kroutila hlavou a doufala, že se jí rozsvítí.

Jelikož mám ráda, když v knihách figuruje i trochu romantiky, tak mi tato kniha naprosto sedla. I přes to všechno dobrodružství a lámání kletby si autorka v knize udělala místo na vztah mezi Kelsey a Renem a já tyhle chvilky zbožňovala. Spíš jsem zbožňovala Rena. Ať už jako tygra tak i jako člověka. Zbožňovala jsem i ty momenty, kdy se Kels a Ren hádali. Tihle dva byli spolu naprosto úžasný. U jejích scén jsem se smála, usmívala, někdy i skoro brečela. Autorka mě ke konci knihy sice nepotěšila, ale vzhledem k tomu, že jsou i pokračování, tak jsem zvědavá, co s nimi autorka ještě provede.

Kniha Tygrovo prokletí doslova překonala všechna má očekávání a udělala si tak své právoplatné místo v mých nejoblíbenějších knihách. Příběh mě dokázal ve všech směrech pohltit jako nikdy předtím a co se týče čtení dalších dílů, tak rozhodně nebudu váhat.