RC review: Dante's girl

• Série: The paradise diaries #1
  • Autor: Courtney Cole
  • Datum vydání: 24. června 2012
  • Vyšlo u nás: Ne
  • Počet stran: 356
  • Nakladatelství: Lakehouse press
Od té doby, co mi je deset let, trávím každé letní prázdniny se svým otcem v Londýně. Každé léto je naprosto nudné a bez komplikací. Až do teď. Letos, po šílené vulkanické erupci nedaleko mého domova, jsem se naučila toto:

1. Než si koupím nové oblečení, vystačím si jen s jedním až tři dny.
2. Pokud uslyším frázi "Už nejsi v Kansasu, Toto." více než jednou. Asi se ze mne stane vraždící maniak.
3. Jsem strašně a až trapně alergická na medúzy.
4. Jsem zamilovaná do Dante Gilibertiho, který je shodou okolností sofistikovaný syn předsedy vlády středomořského ráje.
5. Vidíte ty čtyři body výše? Vzhledem k tomu, že to vše přináší nespočet problémů, naučila jsem se něco z každého bodu.

Začneme s tím, že Dante je tak pět světelných let daleko ode mne. Nosí černou kravatu a oslovuje britského předsedu vlády křestním jménem. Já se narodila a vyrostla v Kansasu a nosím ustřižené džíny a kovbojské boty. Vidíte ten rozdíl? Ale mému srdci jsou rozdíly ukradené. Srdce chtějí to, co prostě chtějí.To moje chce být právě Danteho dívkou.

Moje srdce se asi zbláznilo.
Která dívka by nesnila o prázdninách strávených na exotickém místě, plném nečekaných událostí a jedinečnými možností v přítomnosti oslňujícího kluka? Která by své nudné prázdniny s rodiči a nudnou brigádou nevyměnila za možnost zaletět si na malý exotický ostrůvek ve středozemním moři. Reece tráví každé prázdniny ve společnosti svého otce v Londýně. I když se Londýn nemusí zdát být špatnou lokalitou na strávení dvou měsíců s otcem, který nemá na vlastní dceru zrovna čas, to není ono. Ve chvíli, kdy Reece nastupuje na letadlo v doprovodu okouzlujícího Danteho, do kterého na letišti vrazila, ještě neví, že do Londýna dorazí až za hodně dlouhou dobu – za několik týdnů. Její cesta totiž nabere směr Řecko.

Podívejte se na anotaci a řekněte mi, že to nevypadá na skvělou knihu. Už jen podle anotace jsem věděla, že knihu si velmi brzo přečtu. Slibuje akci, dobrodružství, humor a romantiku. Prostě taková správná slaďárna na parný letní den. Já se ke knize dostala bohužel až na samém konci prázdnin a končila jsem s ní myslím hned na začátku záři, ale už jen čtení knihy mě přeneslo zpět do víru prázdnin, pohody a volnosti. Myslím, že i kdybych četla knihu kdykoliv jindy, dokázala bych se u ní krásně odreagovat a odpoutat od všech starostí.

Příběh sice donutí čtenáře říct si, tohle přeci je tak nereálné a idylické, hotové klišé. Nikdy by se to stát nemohlo. Nicméně tohle je ten fakt, který si člověka podmaní a ten si pak v mysli přemítá to, jaké by to bylo, kdyby to stalo právě jemu. Jak by ona čtenářka užívala ve slunném Řeckém ostrově. U každého se určitě objeví otázka – proč se tohle vše děje v knihách? To je právě to. Autor může do knihy promítnout vše, co ani nemusí být reálné a to, o čem třeba i v duchu sní a vlastně o tom pořádně neví. Já sama jsem z knihy cítila, že autorka tohle téma zbožňovala a užívala si každou stránku, kterou napsala. Říká se, že spisovatel do svého díla vždy přenese i kousek sebe sama. Autorku Courtney Cole bych moc ráda někdy potkala, určitě bychom si měly o čem povídat.

Kniha měla šmrnc. Jiskru. Něco, co mne neustále popohánělo ve čtení a slibovalo, že s každou přečtenou stránkou to bude lepší a lepší.

Sbohem nudná Ameriko, vzhůru do Středozemního moře! Taky už máte chvílemi po krk Ameriky? Současné Ameriky, dystopické Ameriky, novodobé Ameriky? Amerika je místo, kam bych se strašně ráda jednou podívala a kde i třeba žila. Jenže skoro každé druhá (možná, že i chvíle mi opravdu každá) se odehrává v Americe. Nemůžu říct, že by se mi tohle prostředí zprotivilo, jen musím uznat, že je to poměrně ohrané a už to námět nepůsobí dojmem – Amerika, jé. Řecký ostrov byl tedy opravdu skvělou originální volbou.

S hlavní hrdinkou Reece byla neustále zábava. Sledovat každý její krok bylo opravdu zajímavé a opravdu jsem se knihy velmi bavila. Částečně mi Reece připomínala mně samotnou i když nedokážu přesně říct čím. Byla mi hodně blízká a sympatická. Taková milá, reálná, normální dívka. A Dante. Och Dante. Tohohle kluka bych prostě brala všemi deseti klidně ihned. Opět musím říct, že i co se týče jeho postavy, se jednalo o hodně „pohádkovou představu“, všechny to známe – takový ten ideál dokonalého ve všech směrech úžasného mužského hrdiny. Nejsem si zrovna jistá, jestli nějaký takovýto exemplář chodí po naší planetě, ale už jen ta představa není špatná. Dante přidával knize tu správnou špetku romantiky.

Knihu Dante’s girl oficiálně považuji za nejlepší knihu letošních prázdnin. Své čtenáře doslova přenese do antického Řecka a naplní je úžasnou letní a prázdninovou energií. Po dočtení si budete prát, aby se Vám stalo to samé co hlavní hrdince Reece a vy měli možnost také prožít nezapomenutelných pár týdnů v naprosto dechberoucí zemi. Já bych se tam rozjela ihned.

Za recenzní výtisk děkuji serveru Netgalley a nakladatelství Lakehouse press.