RC review: Supermodelka 3 - Na útěku

• Název: Na útěku
  • Série: Supermodelka #3
  • Autor: Meg Cabot
  • Datum vydání: Září 2012
  • Počet stran: 240
  • Nakladatelství: Knižní Klub

Třetí, závěrečný svazek série o Em Wattsové, která zažila nedobrovolnou proměnu v americkou topmodelku Nikki Howardovou, zastihuje hrdinku na útěku ze školy, z práce i od svých milovaných. Když totiž Em vypátrá, proč ze světa zmizela její předchůdkyně, jejíž slavné tělo teď nosí, pochopí, že jí může pomoct jediná osoba. Její láska Christopher bude muset riskovat úplně všechno, poněvadž dívku je třeba vyrvat ze spárů nevyzpytatelného Brandona Starka a nabourat se do centrálního serveru firmy jeho pohádkově bohatého otce…

Příběh Em Wattsové skryté v těle světoznámé modelky Nikki Howardové pokračuje a nabírá ještě větší grády. Svět ramp, světel, dlouhých večírků, slavných přítel a tun luxusního oblečení a bot za sebou skrývá mnohem více. Nezákonná a tajná operace mozku, pronásledování, odposlouchávání, hra o miliony dolarů a dokonce i pokus o vraždu, s tím vším se Em nebo vlastně navenek Nikki již setkala a s většinou z toho ještě bude mít tu čest se setkat. Práva Nikki však nemálo lidem leží v žaludku a pro její umlčení udělali vše, co mohli. Nebo si to alespoň mysleli. Teď se ale Em snaží vzít situaci do vlastních rukou a zjistit, co za tou neuvěřitelnou operací opravdu skrývá. Vyšetřování, problémy v osobním životě, tlak ze strany mody a „jejího“ nového povolání a ze strany pravé Nikki ukryté v jejím prvém těle, tajemné odhalení,… tomu všemu bude brzo Em čelit.

Na útěku je třetí a závěrečný díl v sérii Supermodelka od světoznámé autorky Meg Cabot. Nebudu jediná, kdo řekne, že právě Meg je jednou z mých nejoblíbenějších autorek. Četla jsem od ní již hodně knih – okolo třinácti a tahle kniha mi opravdu nemohla uniknout, obzvlášť, kdy supermodelka patří mezi ty nejlepší série od Meg. Série mě zaujala tým jednoduchým a opravdu lehkým jazykem a poměrnou útlostí. I přesto, že skoro všechny Meginy knihy nejsou žádné bichle, dokáže do nich vložit mnoho a čtenář si ani neuvědomí, že je kniha tlustá jen něco málo přes dvě stě stránek.

Ti, kteří již alespoň jednu z předešlých dvou knih četli, mi dají určitě za pravdu, že jde o knihy navýsost čtivé, vtipné, akční a originální. Snad každý by si v knize snad dokázal najít právě to své a knihu si alespoň trochu oblíbit. Jas píši snad v každé recenzi, Meg cabot je asi kouzelnice, jelikož se zatím nestalo, že by se mi nějaká její kniha vyloženě nelíbila a já bych jí musela ohodnotit dvěma či v nejhorším případě jednou hvězdičkou. To opravdu ne. Nicméně si říkám, že tohle se snad asi ani nikdy nestane. Meg je jednoduše garance kvality.

Mezi knihami není žádný zbytečně velký rozestup, tudíž mě krásně vrátil zpět tam, kde předešlý díl skončil. Ani jsem netušila, že bych si to dokázala pamatovat, ale stačilo jen rozečíst tuto knihu a hned se mi vše vybavilo. Už jen tohle mi dokázalo fakt, že nemusím mít knihu nedávno přečtenou a stejně jí mám stále v paměti. Bylo to vážně nečekané. Jinak myslím, že právě tohle čtenáře pořádně nastartuje, protože přeci, když tápete, cože se to vlastně stalo, a nevidíte žádnou spojitost, asi nebudete moc nadšení.

Nebudu zastírat to, že u téhle série nemůžete brát vážně úplně všechno. Pokud ano, už první knize by vás do očí praštil výraz transplantace mozku a určitě by vám to vadilo po celou dobu čtení. Je to přeci jen kniha jde i to zaujmout čtenáře, ne uspokojit vědce, kteří prostě vědí, že nic takového není reálné. Pokud člověk do knihy moc nedloube a pouze si užívá ten požitek ze skvělé knihy, naplno ho pohltí. Pro mě osobně to bylo náhodou vážně zajímavé a hlavně originální a vůbec to na mě působilo nějak rušivě.

I když Em/Nikki stále řeší to a jedno téma a problematiku, neustále v tom Meg dokáže najít něco nového, co děj ještě více zamotá. Neustále z příběhu dokáže vyždímat ještě více, než si člověk myslí. I když už si myslíte, že jedno téma už nemá co nabídnout, vždy se něco najde a už jste v tom kolotoči znovu.

Příběh závěrečného dílu mi přišel sice trochu méně zajímavý než v předešlých knihách, ale v souvislosti s opravdu bezvadným zakončením, který vlastně vyřešil všechny problémy a zároveň to nebyl žádný úplně uzavřený či otevřený konec. Hodně čtenářů určitě předpokládá, že se životy obou dívek vrátí do starých kolejí, jenže to by byl velmi předpovídatelný konec. Meg si s ním hezky pohrála a knih zakončila velmi mile, jednoduše, bez zbytečně přehnaných wow scén a klišé okamžiků. Třemi slovy – líbilo se mi to. Tečka hotovo. Série si určitě nemohla prát lepší zakončení. HoH

Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství Knižní Klub.