Review: Shut out

• Název: Shut out
  • Autor: Kody Keplinger
  • Datum vydání: 5. září 2011
  • Vydáno u nás: Ne
  • Počet stran: 273
  • Nakladatelství: Poppy

Většina středoškolských sportovních týmů soupeří s ostatními školami. Na Hamiltonské střední to je jako občanská válka: fotbalový tým proti týmu amerického fotbalu. Z určitých důvodů je z toho Lisse špatně. Randy, její přítel quarterback se na ní pokaždé vykašle jde-li o to, dostat se do křížku s druhým týmem. Již třikrát bylo totiž Randyho auto terčem vajíčkového atentátu, když v něm byl uvnitř s Lissou. S tím vším ale Lissa končí. Chce zkončit s tou velkou soutěživostí téhle zpocené bandy kluků. Chce zpět pozornost svého přítele.

Lissa chce ukončit tuto rivalitu jednou pro vždy - ona a ostatní přítelkyně všech hráčů se spojí ke stávce. Kluci se nedočkají žádné "akce" dokud se oba týmy nedomluví na míru. Co ale nemohly čekat, je nový druh rivality. Kluci proti holkám odpočítávající vteřiny do chvíle, někoho přemůže pohlavní pud jako první. Ale co Lissa neviděla přicházet, bylo její vlastní sexuální napětí vůči vůdci všech chlapců Cashovi Sterlingovi.
Na Hamiltonské střední nejsou rivality žádnou výjimkou. Avšak ta mezi fotbalovým týmem a týmem amerického fotbalu snad překoná všechno. Vše začalo kdysi dávno, kdy současní studenti byli ještě v plenkách. Nicméně rivalita byla, je a bude. Nikdo už vlastně neví proč a nemá se k tomu vše ukončit. Je to vlastně už taková součást každodenního života. Avšak jednou to musí skončit. A právě Lissa – přítelkyně fotbalového quarterbacka Randyho, který ve většině případů dává přednost svému týmu, došla trpělivost. Její plán – žádný sex pokud bude rivalita. Zpočátku nevinný plán se pomalu začne dramatizovat a sama Lissa se bude divit, jak to celé nakonec dopadne. Pěti slovy – úplně jinak, než si představovala.

Skoro celý rok jsem vídala na různých blozích jak českých tak i zahraničních recenze na jakoukoliv z knih od Kody Keplinger, které mají snad pokaždé pozitivní ohlas. Celou tu dobu jsem doufala, že snad brzy si i já nějakou její knihu konečně přečtu. Tak nějak odolávat jsem vydržela až do letošního září. V tu chvílí jsem si vzala čtečku a četla. Nadšeně četla.

Kniha shut out mě vždy velmi lákala jak svou obálkou, tak hlavně svým motivem a námětem. Zmiňovala jsem se o tom už dříve, ale čas od času mi v těch YA knihách chybějí nějaké ty adult prvky. Někdy jsou totiž ty obrovské romance bez něčeho více takové nijaké. Ne zrovna každému se to teď může líbit, ale já to cítím takhle. Někdy by se autorky mohly trochu více ve svých knihách odvázat, ale vzhledem k tomu, že se jedná pouze o YA knihy, tak to více méně chápu. Ale stejně. V tomhle se knihy Kody Keplinger od ostatních knih výrazně liší. Co se týče témat jako je sex, tak jsou knihy z jejího pera otevřenější a co se týče jazyka, si neberou servírky. Právě tahle menší nebo spíše větší změna mi přišla v době čtení opravdu na místě. Navíc myslím, že pro čtenáře, který čte pouze romantické knihy typu stmívání, bude tahle kniha takovým probuzením a oživením.

Toto přirovnání není to nejvhodnější, ale stojí na stejném základě. Autorčin styl bych přirovnala tak trochu k Meg Cabot. I Kody dokáže z na první pohled jednoduchého příběhu vytvořit opravdu čtivý, vtipný příběh přímo nadupaný vždy nějakou tou humornou scénkou a postavami. Ne pokaždé se v knize něco dělo, ale i přesto bylo pro mě potěšením knihu číst. Četla se velmi lehce a poměrně i rychle.

Moc jsem se divila, jak kniha ubývala a já se blížila ke konci. Na celé knize byl ale nejlepší příběh. Na pohled jednoduchý, originální a trochu nezvyklý, ale jak děj pokračuje, zjišťovala jsem, že mě bavil ještě více než předtím. Má v sobě něco, co své čtenáře prostě nepustí a donutí je dočíst to celé až do konce.

Je plno knih, jejichž hlavní postavy si oblíbím, ale ne tak, že bych z nich byla až tak nadšená. Nicméně Lissa mi přišla jako má kamarádka. Doslova. Úplně mi připadalo, jako bych jí viděla vedle sebe. Dokázala bych si jí v reálu představit. Její způsob uvažování a jednání mi byl sympatický a líbilo se mi, jak s problematikou rivality naložila. Neměla to s Randym vůbec jednoduché, ale vždy to dokázala nějak jednoduše vyřešit.

Kniha mi přišla o to zajímavější, když se na scéně objevil Cash. Nový love interest. Musím říct, že jsem tak nějak podvědomě tušila, že si Cash střihne větší roli, než se zprvu může zdát. Cítila jsem z něj, že to nebude jen takový namyšlený floutek, ale i milý, laskavý a citlivý kluk. Cash si určitě k vám najde cenu.

Pokud bych měla knihu shrnout třemi slovy, řekla bych asi tohle: parádní, vtipné a jiné. Kniha Shut out je opravdu něco jiného a zvláštně originálního. Něco, co čtenáře pobaví i zároveň pohladí na srdci. Je to něco, co vám bude připadat reálné, jakoby se to odehrávalo ve vašem okolí. Pro mně to určitě nebyla poslední kniha od Kody Keplinger, kterou jsem četla.