Review: Sukuba - Na vrcholu

• Název: Na vrcholu
  • Série: Sukuba #2
  • Autor: Richelle Mead
  • Datum vydání: Říjen 2011
  • Počet stran: 288
  • Nakladatelství: Domino
Že láska bolí, to ví Georgina Kincaidová lépe než kdokoli jiný. Miluje talentovaného spisovatele Setha, ale kdyby ho třeba jen políbila, vysaje tím z něj život. Není divu, že se tím trápí – tím spíš, že Seth její city opětuje. Ona je však sukubou, a jako taková čerpá sílu z mužů, kteří podlehli jejímu kouzlu.

Samozřejmě, schopnost libovolně měnit vzhled i nesmrtelnost jí mohou běžní smrtelníci jen závidět, navíc nedávno složila slib, že bude svou práci sukuby vykonávat co nejsvědomitěji, ale jí zkrátka přijde nespravedlivé, že právě ona – nadpřirozená svůdkyně – nemůže navázat milostný vztah s člověkem, který ji má rád přesně takovou, jaká je.

A jako by toho ještě nebylo dost, musí Georgina začít řešit i jiné trable než zapovězený milostný život. Nad Seattlem se totiž opět stahují mračna a děje se cosi podivného, co zasahuje nejen nesmrtelné bytosti, ale i obyčejné lidi: Georginin kolega a kamarád se zčistajasna chová nějak divně, a ona se nemůže zbavit dojmu, že za tím stojí mnohem víc než jen přemíra vypitého kafe…
Georginin milostný život se zatím vůbec nechystá zklidnit nebo zjednodušit. I kdyby chtěla Georgina navázat se Sethem pořádný plnohodnotný vztah, její povinnosti sukuby a fakt, že by z něj vysála život, jí to vůbec neulehčují. Nehodlá ale svojí lásku k Sethovi vzdát. Mezitím jí však díkybohu rozptylují i jiné věci. V Seattlu se začínají vyskytovat tajemné neznámé bytosti svírající ve svých spárech nejen místní nadpřirozené bytosti, ale i obyčejné smrtelníky. K tomu všemu do města přijel Georginin dlouholetý přítel a „kolega“, k jehož velkému plánu je zapotřebí i trochu Georginy. Zvládne se georgina postit do všeho? Do pomáhání, vyšetřování a budování svého vztahu nevztahu?

Důvod proč jsem v této sérii pokračovala a přečetla si i druhý díl série byla takový, že jsem prostě měla knihu doma a bylo mi líto si jí nepřečíst. Zadruhé to je kniha od Richelle Mead a tak jsem si říkala, že přeci na jakékoliv její knize musí být něco dobrého. Předešlý úvodní díl se mi poměrně zalíbil. Nebyla jsem z něj nijak odvařená ani mě zase tolik nebaví, ale na druhou stranu to je velmi zajímavý příběh s potenciálem a tak trochu jsem byla jednoduše zvědavá, jak s tím autorka naloží dál.

Richelle nás opět zavádí do tajuplného a nadpřirozenými bytostmi hemžícího se Seattlu. Překvapením pro mě byl začátek knihy. Po tom, co se událo v předešlém dílu, jakoby se jen zaprášila a Georgina začíná další etapu svého života. Přišlo mi takové nepřirozené, že se o tom, co se stalo, nikdo ani slovem nezmínil. Jakoby všichni zapomněli a žili dál. Tohle mi vždy vadí v seriálech (tím myslím to, že se v jednom díle děje něco a v dalším se už o tom ani neví), ale v knihách to je taky nepříjemné. Takové divné.

Musím říct, že v této knize si toho autorka ubalila na sebe docela hodně. Přišlo mi, že než aby se zaměřila spíše na jedno téma knihy, rozvíjela toho v knize hodně a tak proto mi tak trochu kniha přišla roztěkaná. Vůbec by tedy nevadilo, kdyby Richelle z příběhu vyňala třeba Georginého přítele, kterému pomáhala zničit jakousi ženu. Části knihy, ve které se toto téma probíralo, my přišly opravdu zbytečné, nezáživné a nudné. Kniha se nicméně nesla ve stejném duchu jako kniha předešlá a ani styl psaní se nezměnil. Četla se stejně skvěle a pěkně to vše odsýpalo.

Vztah mezi Sethem a Georginou dle mého názoru postrádal šťávu a jiskru. Vím, že vztah mezi nimi nebyl až tak možný, ale i tak mi to mezi nimi připadalo jako mezi manželi po třiceti letech. Navíc samotný Seth byl doslova až moc flegmatický a chápající. Je pochopitelné, že se snažil Georginino „poslání“ pochopit, ale když už asi posté opakoval, že mu to nevadí, že jí chápe a že to akceptuje, tak už tomu prostě nešlo věřit.

Georginu mám svým způsobem ráda. Já opravdu svá, rázná, někdy vtipná, přátelská a Settha má opravdu ráda, ale něco mi na ní opravdu nesedělo. To něco mi po celou dobu čtení vadilo. Georgina tedy určitě není postava, která by si mě ihned získala. Neměla jsem s ní nějaký výraznější problém, ale nepatří mezi mé oblíbené hrdinky.

Druhý díl série Sukuba mě poměrně zklamala. Jediné, co se mi na knize líbilo, bylo, jak kniha odsýpala. Příběh mi nepřišel nijak zvlášť zajímavý ani překvapivý. Takový průměr. Kdyby kniha neměla na obálce jméno Richelle Mead, tak bych po ní a asi ani po prvním díle nesáhla. Přesto, že to nebylo zrovna to nejlepší čtení, jsem opravdu ráda, že se ke mně dostala. Doma mi ještě trůní třetí a čtvrtý díl této série a rozhodně si je co nejdříve přečtu. Jsem velmi zvědavá, jestli se mi budou líbit ještě více či ne. Pevně doufám, že ano.