RC Review: Timeless

• Datum vydání: 20. listopadu 2012
  • Vyšlo u nás: ne, neplánuje se
  • Počet stran: není přesně známo
  • Nakladatelství: Dreamscape publishing

Začíná závod s časem.

V Remembrance, Lizzie a Drew změnili směr svých osudů proto, aby mohli být spolu. Ve Vengeance, Chelsea svedla jejich osud na novou, smrtící cestu.

Nyní se Lizzie začínají dít divné věci. věci značící příchod temnoty. Stejně jako v její minulosti jí kletba odsoudila k brzké smrti. Aby toho nebylo málo, i když zjišťuje kdo na ní kletbu seslal, jde nenávratnou věc. Zbývá ji jedna jediná možnost jak se zachránit. Je to šílenější než cokoliv, co kdy slyšela. Ke všemu však potřebuje Drewovu a Chelseyinu pomoc.

Aby vše urovnali, musí se vrátit tak, kde to vše začalo.

Bylo nebylo, kdysi dávno v devatenáctém století, v roce 1815, v době, kdy Napoleon uprchl z ostrova Alba nebo kdy se konala bitva u Waterloo, mezi bitvami, taženími a válkami vzkvetlo něco nadčasové. Něco, o čem neměl nikdo tušení, že přetrvá dlouhá staletí. Láska. Cit mezi dvěma aristokraty Elizabeth a Drewem. Nicméně osud jim nedopřál dostatek času. Smrt si Lizzie našla velmi brzo a z Drewovi náruče jí až moc brzy vyrvala. Avšak trvalo pár set let a oba se opět setkali. V jiné době, v jiné společnosti, bez vzpomínek a za jiných okolností. Stačil však jeden pohled a Lizzie tušila, že Drew bude mít v jejím životě zásadní roli. Nicméně mezi Lizziným přátelstvím se svou nejlepší kamarádkou Chelsea a vztahem s Drewem je příliš tenký led. Led, který právě praskl. Zoufalé činy přináší i zoufalé následky. Proto se nyní musí Lizzie vrátit zpět do svého prvního života a zachránit sebe samu před opět se blížící smrtí. Čas versus smrt. Kdo bude rychlejší?

Prakticky si už nedokážu vzpomenout, kdy a jak jsem k této sérii od zatím nepříliš známé autorky Michelle Madow přišla. S jistotou ale vím, že si knihy ke mně našly cestu naprosto nečekaně a rychle a já jim brzy propadla. I když se reinkarnaci věnuje mnoho knih, avšak tato trilogie v sobě má něco podle mne pohádkového, díky čemu jsem se po celou dobu čtení všech dílů cítila, jako kdybych četla nějakou novodobou pohádku o dvou zamilovaných lidech, kteří spolu ale být nemohou.

Na knihu Timeless jsem se velmi těšila. Hlavně z toho důvodu, že se jedná o závěrečný díl. Sice jsem čekala trošičku objemnější sérii, jelikož všechny tři díly jsou víceméně krátké a v mém případě se četly hrozně rychle. Možná bych právě více dílů opravdu ocenila, ale Michelle to naplánovala trochu jinak.

Timeless přivádí čtenáře tam, kde skončil první díl a navazující novela. Lizzie a Drew konečně přiznali svůj vztah veřejnosti a vztah mezi Lizzie a její nejlepší kamarádkou Chelsea se již nedá ani pořádně považovat za přátelský vztah. Nyní je Lizzie Chelseyinou největší nepřítelkyní. Avšak i nejlepší přítelkyně je v afektu schopná udělat doslova cokoliv, aby se pomstila.

Kromě obvyklého prostředí se tentokrát Lizzie dostává do Anglie, do země, kde ve svém přešlém životě s Drewem a Chelsea žila. Já jsem tuto změnu opravdu ocenila, protože změna prostředí vždy knihu osvěží. Trochu zklamáním pro mne poté bylo to, že tato změna neměla praktický žádný vliv na příběh. Pokud by se autorka o tom, že se postavy přesouvají do Anglie, nezmínila, ani bych si toho nevšimla.

I přesto, že mám prakticky všechny postavy ráda, byla Lizzie chvílemi otravná. Od začátku bylo jasné, že se s Drewem šíleně milují (co jiného očekávat od takového příběhu), takže to neustálé připomínání bylo opravdu otravné. Navíc celá ta aféra mezi Lizzie a Chelsea byla poměrně přitažená za uši. No ono skoro vše bylo lehce přitaženo za uši. Moc mi nesedělo, jak Chelsea zpočátku opravdu Lizzie nesnášela, no a nakonec opět skončily jako nejlepší kamarádky. Bylo to předpovídatelné, ale nepůsobilo to vůbec uvěřitelně.

Když už píši o něčem předpovídatelném, tak vlastně celý příběh byl velmi předpovídatelný. Alespoň pro mě bylo jasné, jak se to asi bude dále vyvíjet a jak to skončí. Naštěstí, u této knihy to na mně nepůsobilo jako rušivý efekt a tudíž jsem to velmi nevnímala.

Pokud bych měla popsat děj Timeless jedním slovem, použila bych slovo krátký. I přesto, že Michelle poskládala dohromady opravdu skvělý a krásný příběh, nedokázala z toho vyždímat naprosto vše. Samotná délka knihy bylo pro mne opravdu krátká. Většinou záleží na tom, jaké kniha je a jak se mi čte. V případě Timeless jsem jí přečetla velmi rychle a bylo mi líto, když jsem se blížila na konec. Cítila jsem, že kdyby chtěla, mohla by klidně příběh trochu nafouknout, prodloužit, třeba i trošku zamotat. Z jednoduché dějové linie vytvořit trochu zapeklitější příběh. Možná by nebylo na škodu do příběhu zakomponovat nějaké nové prvky či nápady, protože pokud čtenář čeká, že se v knize dočká něčeho jiného, nového a odlišného od první dílu a navazující novely, bude pravděpodobně trochu zklamán.

Další pokračování skvělého příběhu, který jsem si jak jinak než ihned zamilovala, mě nezklamalo, pouze jsem byla lehce zklamaná z provedení. Jedná se o nesmírně krásný, romantický a nádherně napsaný příběh, který právoplatně získal mou veškerou pozornost a který jsem si od začátku až nakonec užila.

Za poskytnutí e-knihy děkuji autorce Michelle Madow.