Mé NEJ z roku 2012

Tak je to tu. Znovu ten Silvestr. Když tak přemýšlím, pamatuji si přesně, co jsem dělala přesně o rok dříve. Jedla jsem chlebíčky s ne moc dobrou okurkou a četla Supermodelku 2 od Meg Cabot. Úplně jako by to bylo přesně včera. Neskutečné, jak se ten rok dokáže přenést na konec doslova mrknutím okem. Abych ten svůj v pořadí druhý bloggerský rok mezi vámi pořádně zakončila, pokusím se o stručné shrnutí knih, které se pro mě staly těmi NEJ (v dobrém i špatném slova smyslu). 


NEJlepší knihy
Shatter Me (Shatter Me, #1) Milion sluncí (Across the U... Dark Kiss (Nightwatchers, #1) The Last Princess (Last Pri... Tiger's Quest (The Tiger Sa...
Je těžké vybrat ty nejlepší knihy, protože skoro všechny, které jsem přečetla, byly opravdu úžasné a zasloužily by si zde zmínku. Chvíli jsem nad tím přemýšlela a vybrala výše pět zmíněných knih. Shatter me jsem četla někdy v únoru a i těď si stále pamatuji, jak jsem si jí užívala a jak jsem u ní hodně často ani nedýchala. Kniha má navíc vyjít příští rok, no už skoro můžu říkat letos, takže ti, kteří se do angličtiny moc nehrnou se mohou těšit. A já se těším též na re-reading. Milion sluncí jsem sice dočetla teprve včera, ale bez debat musím knihu zařadit mezi TOP knihy. Zvolila jsem zrovna MS, jelikož oproti Lodi mezi hvězdami mělo MS mnohem více šťávy. Dark kiss (i pokračování Wicked kiss) je beze sporu ohromující kniha, které mě doslova ohromila. Nečekala jsme, že zrovna tahle kniha, kterou začala číst tak trochu naslepo bez přečtení anotace, mě dokáže tak moc dostat.K The last princess jsem se dostala v podstatě náhodně. Dvě slečny na goodreads si knihu tak vychvalovali, že jsem to zkrátka musela zkusit a nelituji. Jestli jste četli mé recenze k Tygrově prokletí a tygrově stezce, víte, že tuhle sérii bezesporu miluji. Pro mě je naprosto dokonalá a jelikož zbožňuji Kishana, tak tu Tygrova stezka nesměla chybět.


NEJemotivnější knihy
Pushing the Limits (Pushing... The Golden Lily (Bloodlines... Nebezpečná láska Beautiful Disaster (Beautif... Nadpozemská (Unearthly, #1)
Pushing the limits, The golden lily, Nebezpečná láska, Beautiful disaster, Nadpozemská


NEJoriginálnější knihy
Incarnate (Newsoul, #1) The Pledge (The Pledge, #1) Pod nekonečnou oblohou (Neb... Glitch (Glitch, #1) Matched (Matched, #1)
Autoři v dnešní domě nemají vůbec lehké napsat knihu, které by bylo naprosto nová a unikátní aniž by se ani  jeden malý prvek v příběhu nepodobal nějakému jinému.  Těchto pět autorek, jejíchž pět knih jsem zvolila jako ty nejoriginálnější. V první řadě je to kniha Incarnate, které mě nedostala jen svou obálkou, ale celičkým příběhem, který je bezkonkurenčně skvěle napsaný. Jako druhou musím zmínit knihu The pledge, která je naprosto unikátní příběhem, ve kterém hrají roli jazyky, kterými postavy hovoří. Zároveň i kniha Pod nekonečnou oblohou, která byla jedním slovem úžasná. Své místo zde má i kniha Glitch, které mě sice zpočátku vůbec nebavila, ale postupem času jsem si ji opravdu zamilovala, hlavně nápad s implantovanými čipy mě nadchl. A jako poslední jsem sem zařadila knížku Dokonalý pár, jejíž příběh sice nebyl až tak záživný, ale stál za to. 


NEJromantičtejší knihy 
Remembrance (Transcend Time... Eternal Starling (Emblem of... Rules of Attraction (Perfec... The Selection (The Selectio... Rudá jako rubín (Láska nezn...
RemembranceEternal starlingRules of attractionThe selectionRudá jako rubín

NEJnudnější knihy
 Halo (Halo, #1) Jane Daughter of Smoke & Bone (D... Wings (Wings, #1) Struck (Struck, #1)
Vždy mi je velmi líto, když zajímavé knihy s potenciálem  jsou napsané tak, že mě jejich četba vůbec nebaví. Těchto pět knih se do nich bohužel řadí, i přesto, že se mi na první pohled zdály být opravdu zajímavé. Co se týče Záře, tak ta se mi líbila, jen bohužel nebyla nijak zvlášť záživná. Jane je takovým mým epic fail tohoto roku. Kromě toho, že mi kniha vůbec nesedla, byla šíleně nudná, že jsem u ní usínala. Dcera kostí  dýmu je strašně zajímavá a tajemná kniha, ale vše dokáže zkazit to, když autorka píše tak divně, že pak nevím, jestli se mi kniha líbí nebo ne. Sérii křídla mám ráda, bohužel její úvodní díl Křídla byl tím nejhorším. Nicméně je skvělé, že se díl od dílu co se týče kvality a záživnosti lepší. O Struck jsem slyšela snad ze všech stran a negativních recenzí jsem si vůbec nevšimla a proto jsem předpokládala, že bude kniha opravdu něco famózního  Opět jde ale o knihu, která má obrovský potenciál, ale to, jak je napsaná, jí u mne sráží na nižší stupínek. 

NEJpřekvapující knihy
Divergent (Divergent, #1) Wither (The Chemical Garden... The Lost Prince (The Iron F... Delirium (Delirium, #1) Dva meče (Dvě zrcadla, #2) 
Knihy Divergence, Past, The lost prince, Delirium a Dva meče byly pro mne letos velkým překvapením. Nečekala jsem od těchto knih nic velkého, ale mile mne překvapily. 

NEJvtipnější knihy
The Ghost and the Goth (The... Slepá vášeň All-American Girl (All-Amer...  Na útěku (Airhead, #3) Shut Out
Jak vidíte, Meg Cabot u mně svými knihami Slepá vášeň, Supermodelka 3 a Hrdinkou snadno a rychle bezvýhradně vede. Letos jsem se ale ještě bavila u Ghost and the goth a Shut out

NEJtajemnější knihy
Nevermore (Nevermore, #1) Article 5 (Article 5, #1) Darkfever (Fever, #1) Střípky Duší (Souls #1) Die for Me (Revenants, #1)
Nevermore, Article 5, Temná horečka, Střípky duší, Die for me

NEJvětší knižní zklamání
Vampire Academy: The Ultima... Nářek (Knihy Faerie, #1) Sny (Sukuba, #3) Bílý kůň Krevní msta (Kronika Drakeo...
VA: official guide, Nářek, Sukuba - Sny, Bílý kůň, Krevní msta

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

3 komentáře:

  1. Přiznávám, že jsem většinu knih nečetla, i když na některé se chystám v příštím roce. Jsem zvědavá na Shatter me, až výjde příští rok u nás. Souhlasím s Rudou jako rubín a Past pro mě také byla překvapením, na rozdíl od Divergence, která mě sice nadchla úplně nejvíc ze všech knížek, co jsem letos četla, ale u té jsem to čekala. :D A Meg Cabot je rozhodně ve svém žánru bezkonkurenční! Supermodelku mám společně s Mediátorem úplně nejradši. ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Nebezpečnou lásku jsem taky zařadila mezi nejemotivnější knihy :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Najemotívnejšie knihy - pravda pravda pravda :D PTL ma zničilo, občas som tam revala, ale TGL ma zasiahlo asi najviac. Bola to neskutočná kniha a ja už netrpezlivo očakávam Indigo spell.
    Trochu ma prekvapilo, že su knižku Rudá jako rubín zaradila medzi najromantickejšie knihy. Je tam trochu romantiky, ale nemyslím si, že až tak veľa, aby sa to mohlo radiť do tejto skupiny. Mne nesedela ani tá veta "Láska nezná čas". To však neznamená, že knihu nemilujem. Práve naopak. Je to podľa mňa jeden z najlepších titulov tohto roka práve kvôli tomu, že neboli na každej druhej strane blbé drísty zamilovaných tínedžerov, o čom čítame teraz asi všade. Autorka sa zaoberala aj veľmi dobre premyslenou zápletkou, čím si ma získala.
    A konečne si už musím zohnať Airhead 3. Prvé dva diely som čítala v češtine a bála som sa, že trojku nepreložia. Bolo to preložené fakt dobre, takže som sa modlila. A dočkala som sa. :D

    OdpovědětVymazat