RC review: Tygrova stezka

• Autor: Colleen Houck
  • Datum vydání: 8. října 2012
  • Počet stran: 479
  • Nakladatelství: CooBoo
Víra. Důvěra. Touha.

Jak daleko byste zašli, abyste zachránili svou jedinou lásku?

Kelseyino poslední léto bylo šílené. Tak šílené, že by tomu nikdo nevěřil. Vedle toho, že musela bojovat s hordou zákeřných opic a putovat indickou džunglí, se zamilovala do Rena, tři sta let starého prince.

Nové nebezpečí teď Kelsey přinutí, aby se vydala za dalším indickým dobrodružstvím s Renovým bratrem, záporňákem Kishanem a nepravděpodobná dvojice si začne klást otázky ohledně svého skutečného osudu. A Renův život visí na vlásku stejně jako pravda v Kelseyině srdci.

Tygrova stezka je strhující pokračování tygří ságy, ve které se trojice hlavních hrdinů dostane zase o krůček blíž k prolomení prastaré kletby, která je svazuje.

Dva protikladní bratři, jedna kletba trvající tisíce let a cesta po tajuplné Indii. Colleen Houck je zpět s pokračováním dobrodružného příběhu Tygrovo prokletí odehrávajícím se v barevné a mýty propletené Indii. Kelsey se povedlo kletbu zmírnit, ale ne zdolat celou. Kvůli svým citům k Renovi, se kterými si nevěděla rady, odjela co nejrychleji z Indie zpět domů do Ameriky. Ale i přesto, že se vrátila ke svému normálnímu životu, se jí na vše, co za poslední dobu strávenou v Indii, nepodařilo zapomenout. Za tu krátkou dobu si jí tato země a Samotný indický princ Ren dostaly pod kůži a změnily její život navždy. Nyní se Kelsey a Ren vydávají na další cestu za zlomením kletby, která Rena a Kishana svírala po tisíciletí. Jako obvykle, Kelsey zažije nevídané chvíle v Indické divočině tentokrát s bratrem číslo dvě Kishanem.

Je až neskutečné, jak ten čas letí. Přesně si pamatuji ten den, který jsem strávila celý ve společnosti postele, deky, čaje a tygrova prokletí. Naprosto si pamatuji, jak jsem se od toho nemohla odtrhnout a tak jsem knihu stihla přečíst na jeden zátah. V bezprostředním okamžiku po dočtení jsem si toužila ihned přečíst pokračování a další a další. Proto je neskutečné, že už ta chvíle nastala a já mám pokračování s názvem Tygrova stezka za sebou. A chci další. Nechci nijak naléhat, ale CooBoo, prosím vás, honem vydávejte.

Tato série, kterou Colleen Houck vytvořila má beze sporu kouzlo. Indie mě vždy něčím lákala a připadala mi opravdu zajímavá, tím pádem jsem se do prostředí, kde se příběh odehrává, ihned zamilovala. Během četby jsem se na oněch místech z příběhu doslova viděla a detailně si je představovala. Navíc, kolik YA knih se v současnosti odehrává i Indii? No. Nebo v podobně exotických zemích. Hodné málo. Originalita se autorce opravdu musí nechat uznat. Když se na celý příběh podívám, tak vlastně dokázala spojit obyčejné a jednoduché prvky a co z toho vzniklo. Nepotřebovala k tomu ani kompletně přetvořený upírský svět nebo jiné nadpřirozené postavy. Stačila mytologie, jedna kletba, trochu hodně té romantiky a dobrodružství.

Nemůžu asi pořádně vyjádřit, jak skvělá kniha byla. Nesla se v duchu předchozí knihy, takže se opakovalo to, že napětí a obecně kvalita knihy rostla a rostla. I když první kapitoly odehrávající se v Americe nemusely být pro někoho až tak záživné, já sama jsem se lehce nudila, nicméně zbytek knihy vás donutí na vše předešlé ihned zapomenout. Je až neuvěřitelné jak rychle dokáže jeden jednoduchý příběh vystartovat a jakou rychlostí si udělat místo v tolika srdcích lidí po doslova celém světě. I když se příběh Tygrovy stezky prakticky nezměnil od příběhu Tygrova prokletí, kromě stejného prvku a to tygří kletby, do knihy autorka zakomponovala nespočet jiných faktorů mající na finální podobu příběhu nepřekonatelný vliv. I maličkost dokáže celou knihu pozvednout na jiný level.

Nejeden čtenář by čekal, že se samotná hlavní hrdinka Kelsey během svého dalšího putování změní a vzdá své někdy předpojaté předsudky. Já osobně jsem nikdy neměla s Kelsey žádný velký problém během čtení. Je pravda, že ne vždy jsem s tím, co prováděla nebo co říkala, souhlasila a někdy jsem doslova zírala na to, co si myslela, ale nikdy to nebylo nic tak hrozného, aby mi nebyla sympatická a já si jí tak znelíbila. Myslím, že tohle je na na vlastní nebezpečí každého čtenáře u každé knihy. Není přeci možné, aby se každému zalíbila každá postava či naopak. Čemu jsem ale nemohla uvěřit, bylo to, jak se můj názor, co se týče preference jednoho z bratrů, změnila. První díl byl celý v režii Ren a myslím, že nebudu jediní, kdo mu propadl. Možná, že to je až moc zidealizovaný postava, ale své kouzlo měla. Pak se ale na scéně objevil Kishan, Renův bratr a má zalíbenost v Renovi byla tu tam. Já bych oba bratry přirovnala k jiných známým bratrům a to k Stefanovi a Damonovi Salvatorům. Ren je totiž úplný Stefan v indické verzi a Kishan se přesně podobá Damonovi. To především svým jednáním, mluvou a vtípky. V téhle chvíli u mne vede na celé čáře Kishan. Kdyby tak takovéto postavy existovali i v reálném světě.

Závěr knihy byl plný emocí a citů. Kromě samotné kletby a záludných úkolu, které musela Kelsey splnit, na ní čekal i souboj s vlastními zmatenými city. Za tu dobu, kterou strávila s Kishanem, ho velmi dobře poznala a on jí nechal nahlédnout i jeho nitra. V tu chvíli se v ni začali prát city k Renovi a zvláštní city k Kishanovi. Konec však přinesl i chvíle, kdy jsem se bez milosti rozbrečela jako malé dítě. I těch pár závěrečných stran mě dokázalo svou silou přivést k pláči. Je opravdu málo knih, které v sobě mají tolik síly, aby to dokázaly a Colleen tento svůj dar do knihy zakomponovala. Když mě ale kniha dokáže rozesmát nebo rozbrečet, vím, že to není jen ledajaká kniha, ale kniha s velkým K.

Tygrovo prokletí bylo nepopsatelně dokonale pohádkové a dobrodružné počtení, které mě svýma neviditelnýma ručičkama strhlo přímo do středu celé akce, zloduchů, historie a lásky. Celá tato série se stala jednou z mých nejoblíbenějších sérii dosavad, a vřele knihu doporučuji všem, kteří mají rádi to, co jsem v recenzi právě zmínila.

Za knihu k recenzi velmi děkuji nakladatelství CooBoo. Děkuji!