Review: Krvavá horečka

• Název: Krvavá horečka
  • Série: Horečka #2
  • Autor: Karen Marie Moning
  • Datum vydání: Říjen 2012
  • Počet stran: 360
  • Nakladatelství: Jota

„Bývala jsem obyčejná holka, jakých na ulici potkáváte tucty, ale to se jedné noci v Dublinu změnilo, když jsem uviděla svého prvního Danana a dostala se do smrtelně nebezpečného světa Nesmrtelných a dávných tajemství…,“ říká hlavní hrdinka knihy Krvavá HOREČKA, jež je pokračováním nedávno vydaného prvního dílu Temná HOREČKA.
MacKayle Laneové zabíjí sestru a ona se rozhodne vypátrat jejího vraha. Netuší ale, že se tím současně vydává na dlouhou cestu plnou záhad, nebezpečí a také nelehkého sebepoznání. Seznamuje se s dvěma tajemnými muži, bohatým a nepřístupným knihkupcem Jerichem Barronsem a pro pozemské ženy neodolatelným dananským princem V’lanem, jenž jí nabízí pomoc.

Chce-li přežít a dobrat se pravdy o sestřině smrti, musí dovedně využívat oba průvodce, jimž sama nedokáže věřit, a především najít Sinsar Dubh – milion let starou knihu černé magie ovládající svět nesmrtelných i smrtelných bytostí. Stínová říše Dananů dlouhá tisíciletí nerušeně existovala vedle světa lidí. Nyní ale zeď, která je dělila, mizí a Mac zůstává osamoceným bojovníkem za záchranu svého druhu.

Ve své druhé knize slavná americká spisovatelka Karen Moningová ještě dále stupňuje již tak strhující tempo.

Nabízí nová dobrodružství a další milostné scény, současně ale vyzrálejší postavy, které se dále čtenáři mění před očima. Z rozmazlené a často až komicky bezradné Mac se stává neúnavná bojovnice a mnoho zajímavého se dozvídáme také o doposud více než záhadném Barronsovi. Objevují se další postavy, které oživují děj a vnáší do něj napětí.

Moningová neupouští od skvěle vypointovaných dialogů a cílevědomě vede příběh k dalšímu pokračování, které američtí čtenáři netrpělivě očekávali před zavřenými dveřmi knihkupectví.
(trailer k prvnímu dílu, nicméně sedí k tomuto)

Už jste četli Temnou horečku? Pokud ano, tak asi dobře chápete mou nedočkavost, co se týče pokračování. Na druhý díl Temné horečka jsem se upřímně těšila a prakticky ihned, co jsem tu krásně voňavou knihu držela v rukou, jsem se do ní musela začíst. Pokud jste ale s touto sérií zdaleka nezačali, vřele vám ji doporučuji a myslím, že s ní nic nezkazíte. Podle mě se v knize objeví minimálně jedna část knihy, která čtenáře zaujme. Série horečka toho totiž nabízí opravdu hodně.

Co si mě na této sérii podmanilo? V podstatě těžko říct. Co na mě myslím, ale nejvíc zapůsobilo, je atmosféra celého tajemného příběhu a místo, kam byl děj situován. Na Irsku a zvláště na Dublinu je jednoduše něco kouzelného a úžasného. Perfektní místo pro tento příběh. Dodává tomu potřebnou jiskru a špetku mystičnosti.

Po přečtení prvního dílu jsem měla lehce pochyby, zda se mi kniha líbila, zda ne. Bez pochyby jsem z ní byla unešená, ale i přesto jsem nedokázala na sto procent prohlásit, že se mi to líbilo. Opravdu nelehce se to popisuje, ale autorce se dle mého názoru povedlo sepsat příběhu, který si mě něčím získal, i přesto, že ne vše bylo zrovna tak, jak bych očekávala nebo jak by se mi líbilo.

Přes ty všechny pochyby, které jsem měla, se ve mně objevil uzlíček nesmírně zvědavosti, který mě pomalu a jemně směroval k zanedlouho vydanému pokračování. Výsledkem bylo, že jsem knihu musela mít co nejdříve doma, abych se konečně dozvěděla, co se hlavní hrdince Mac stane tentokrát. Dlouho předtím jsem neměla ten pocit, že když ihned nezačnu číst, ty promarněné vteřiny a minuty mi budou chybět. Za dva dny byla kniha přelouskaná a ten vnitřní hlášek, který na mě v té době téměř křičel „čti, čti!“ ihned zmizel.

Musím ale říct, že i když byla kniha opět fantastická, nebylo to to, co jsem očekávala. Předpokládala jsem, že po prvním rozjezdovém díle se příběh pořádně rozvine a rozproudí, nicméně si Krvavá horečka udržela stejné tempo a svižnost předešlé knihy. I samotná náplň příběhu mi nepřišla zrovna nijak zajímavá a proto nesmírně čtivá. Řekla bych, že z těchto prvních dvou knih, by se klidně mohla vytvořit jedna, trochu to okrájet a spojit. Přesto vše, jsem četla, že se série teprve rozjíždí a že časem to bude jiné. Věřím tomu, ale opravdu to jde nesmírně pomalu.

Určitě to znáte. Buď má kniha skvělé postavy, nicméně její příběh trochu pokulhává anebo je tomu přesně naopak. Pak se ale někdy stává, že oboje je skvělé, ale vývoj vztahů mezi hlavními postavami už člověku až tak nesedí. Krvavá horečka i její předešlý díl Temná horečka je pro mě přesných příkladem. Mac a Barrons jsou velmi dobře propracované postavy, kterým bych uvěřila snad každé slovo, jenže moje romantická dušička stále doufá, že vývoj jejich vztahu půjde maličko rychleji a pozitivnějším směrem. Nedávno jsem ale četla, že v této knižní sérii o jejich vztah vůbec nejde, ale že hlavní roli má především samotný děj a celý autorčin nápad. Z knihy to je opravdu velmi cítit, Jenže podle mě si každá takováto série zaslouží trošku té romantiky. Nakonec přeci není ještě série konec, takže se může stát opravdu cokoliv.

Krvavou horečku bych mohla popsat tak, že vlastně ani nevím, kdy a jak dlouho jsem jí četla. Mýma rukama totiž prolétla opravdu rychle, a i když jsem se snažila, zpomalit jsem nemohla. Kniha si ode mne vyžadovala neustálé čtení, a jelikož jsem poměrně dosti zvědavá osoba, nedokázala jsem od sebe konec knihy dlouho držet. Stejně jako jsem byla zvědavostí bez sebe, co se týče této knihy, nyní jsem ještě zvědavější na v pořadí třetí díl.