RC recenze - Milion sluncí

• Série: Vesmír #2
  • Autor: Beth Revis
  • Datum vydání: 19. listopadu 2012
  • Počet stran: 360
  • Nakladatelství: CooBoo

Celé UNIVERSUM je jedna velká lež. Když se to jeho obyvatelé dozvěděli, rozpoutal se chaos.

Jsou to už tři měsíce, co Amy odpojili. Kam se podívá, všude stěny, už tři měsíce. Syn se ujal velení lodi a rozhodl se skoncovat s Phydusem a přestat svým lidem lhát. Jenže ani on nezná celou pravdu, a když spolu s Amy začínají zjišťovat, co všechno jim zatím zůstalo utajeno, je jasné, že před sebou mají dlouhou cestu, na níž si každý krok musí tvrdě vybojovat. Jak to bude dál s Lodí mezi hvězdami?

Amy a Syn pokračují ve své cestě ke zjištění pravdy. Pravdy nejen o lodi samotné, o Otcových lžích, ale i o nové planetě, na kterou míří. Zdá se, že už nic není taková, jak se zdá. Celé universum samo pociťuje, že se děje něco špatného a vzpoura se začíná pomalu stávat pravdou. Jenže nikdo nezná celou pravdu a bude trvat, než se jí všichni dozvědí. Avšak Amy je o krok napřed díky tajemným indiciím od prakticky mrtvého člověka. Jenže posunutím díky každičké indicie, Amy přivádí k hlubším tajemstvím celého Universa. Kam jí přivede ta poslední indicie? Vítejte zpět, vesmírná loď Universum vám podruhé otevírá své přetlakové komory a stanete se součástí velkého hledání odpovědí, které budou pro všechny opravdu nečekané. Budete součástí celolodního sílícího nesouhlasu a odporu a ani minuta strávená přímo na lodi nebude jednoduchá. Přežijete?

Ten, kdo četl úvodní knihu Loď mezi hvězdami, může jistě potvrdit, že na rozjezd to byl doslova pořádný nářez. Vůbec nepřeháním. Nejsem tedy určitě jediná, kdo tak trochu nepředpokládal, že v pořadí druhá kniha může přinést něco nového a jedinečného. Přeci jen když vše, co hledáte, najdete hned na první pokus, tak už tam moc nedoufáte ve víc. Ale zdání klame. Po malé chvilce se tyto předsudky bez pochyby zmizí a kniha se mění v takřka menší detektivku s moc povedenou zápletkou. K mému překvapení se mi Milion sluncí zdál být ještě lepší knihou, než zmíněná Loď mezi hvězdami.

Tři. Dva. Jedna. Jedeme. Příběh se rozjíždí prakticky na první stránce. Nenechává nám ani možnost se pořádně rozkoukat a už v tu dobu se kniha dostane čtenáři pod kůži. Jak to? Nemám tušení, ale je to tak. Jakmile jsem se do knihy pustila, tak jsem se ihned dostala do vesmírně-čtenářského stavu a nemohla přestat. Milion sluncí je totiž další z těch knih, které, i když se zdají být na první pohled opravdu jednoduše napsané a zkomponované, dokáží na čtenáře podvědomě působit a zanechat v nich kus knihy samotné. Nebude asi žádnou novinkou, když řeknu, že mne kniha bezpochyby oslnila. Milion sluncí je něco nového, pro mne neokoukaného a myšlenkově jedinečného.

Pro mne nejvýraznějším prvkem celé této vesmírné knihy byl fakt, že se děj, co se týče kvality a napínavosti, stále posouval dál a dál až jsem ani nevěřila, že by to mohlo jít ještě dál. Beth Revis si dala opravdu velkou práci dát dohromady příběh, který může disponovat tím vším, co kniha má a příběh, který se dál mění v něco ještě fenomenálnějšího.

Přesto vše, že se mi příběh ohromně zalíbil, mám menší výhrady právě k hlavní hrdince Amy. Co se týče její povahy, chování a jednání, tak k tomu nemám sebemenší výhradu, ale musím říct, že ve velké části knihy se mi zdála Amy jako nemastná neslaná leklá ryby. Nebýt obsahově natřískaného příběhu, tak bych u toho snad dokázala i usnout. To se však díky bohu nestalo ani jednou, a kdyby v sobě měla Amy větší jiskru, moc by mne to potěšilo.

Milion sluncí pro mne představuje jednu z nejlepších knih, které jsem kdy četla a která v mé mysli určitě dlouho zůstane a na kterou budu velmi ráda vzpomínat. Nikdy jsem neměla ráda knihy s vesmírnou tématikou a Beth Revis tohle u mne změnila. Nyní se takovýmto knihám vůbec nebráním, naopak je vítám s otevřenou náručí. Je málo sérií, které si dokáží udržet svou úroveň úžasnosti ve všech nebo alespoň většině knih. Série vesmír svými knihami Loď mezi hvězdami a Milion sluncí ukázala, že jejich autorka je beznadějně nadaná spisovatelka, která svůj talent brzo ukáže i v třetím díle této série.

Za knihu k recenzi velmi děkuji nakladatelství CooBoo.