RC recenze - Vzkříšena za úsvitu

  • Název: Vzkříšena za úsvitu
  • Série: Údolí stínů #2
  • Autor: C. C. Hunter
  • Datum vydání: Červen 2012
  • Počet stran: 400
  • Nakladatelství: Baronet
Vkročte podruhé do světa Údolí stínů, do tábora, který pomáhá mladým lidem najít sebe samy a vypořádat se se svým zvláštním… nadáním. Jakmile se tam jednou dostanete, nikdy na to nezapomenete – a už nikdy nebudete stejní!

Od chvíle, kdy Kylie přijela do kempu v Údolí stínů, si kladla stále stejnou otázku: Kdo vlastně jsem? Obklopena samými upíry, vlkodlaky, vílami a čarodějkami touží zjistit, jaké jsou její nadpřirozené schopnosti… a jak svůj nově objevený neobvyklý talent využít. Teď k tomu má opravdu velkou příležitost! Zjevuje se jí totiž další duch, který tvrdí, že někdo, koho Kylie dobře zná – a miluje –, ještě před koncem léta zemře. Kdyby jen ale věděla, koho má vlastně zachránit a jak…

Aby toho nebylo málo, trápí se Kylie nad svým rozpolceným srdcem. Lucas, svůdný a vzrušující vlkodlak, sice opustil kemp s jinou dívkou, ale stále častěji se zjevuje v Kyliiných snech. A Derek, neodolatelný elf, který tu pro ni byl vždycky, když ho potřebovala, ji přitahuje čím dál víc. Kylie ví, že se brzy bude muset mezi nimi rozhodnout…


Teď ale láska musí jít stranou, protože v Údolí stínů se ukrývá jakási temná síla nadpřirozeného světa a ohrožuje všechny, které Kylie miluje…


Druhý díl úspěšné série se nese v podobném duchu jako ten první. Kylie se ještě stále sžívá s realitou, že tábor plný nadpřirozených bytostí jako upíři, čarodějnice, vlkodlaci, víly a další, teď pro ni bude představovat nový domov. Domov, ve kterém se konečně nebude muset přizpůsobovat, ale ve kterém bude sama sebou. Hlavně z toho důvodu, že stále nikdo ani ona sama nemůže přijít na co, kdo doopravdy je a hlavně co. A to Kylie neustále znervózňuje. K tomu všemu jsou jí stále v patách duchové mrtvých. Podle jednoho z nich, někdo, koho miluje, zemře. Tato informace Kylie přivádí až za hranici příčetnosti a proto se snaží zjistit, koho má zachránit. Ale ani to není vše. Trocha těch problémů s city tu musí být. Lucas totiž míří zpět do tábora a Kylie si neví rady se svými city. Má opravdu ráda Dereka nebo stále cítí něco k Lucasovi?

Pokud si pamatuji dobře, tak po přečtení prvního dílu, jsem byla opravdu nadšená. Nový příběh s novými postavami se mi opravdu zalíbil a já tak byla potěšená, že jsem narazila na novou nadpřirozenou sérii, které mne dokázala zaujmout. Proto mi většinou připadají druhé díly a obecně díly z prostředku série za taková malé prokletí knižní série. Narazila jsem již na mnohé série, jejichž druhé díly byly opakováním děje prvního dílu a nic nového neobsahovaly. Řekněme si na rovinu, že tohle může být často trochu odrazující. Na druhu stranu bych řekla, že pokud se člověk přes druhý/třetí díl dostane, většinou nelituje. Brala jsem na to ohled a tuto knihu proto hodnotila mírněji. Přeci jen jsem si řekla, že nebudu až tak negativní a rozebírat každý malý detail, který v knize neseděl.

I když jsem knihu pro tentokrát ohodnotila čtyřmi hvězdičkami, váhala jsem původně jen nad třemi. Důvod? Nuda. Nuda. Nuda. Vždy mě zamrzí, když narazím na knihu, jejíž příběh a nápaditost je sice nadprůměrný než u ostatních, ale u samotné knihy usínám. Nerada to takhle říkám, ale jak jsem se zmínila již v předešlém odstavci, děj této knihy se moc nelišil od děje první knihy. Až na malé detaily šlo prakticky o stále to samé a to se mi nezdá jako dobrý krok. Přeci jen čtenáři potřebují něco nového a neokoukaného proto, aby vůbec měly chuť v čtení pokračovat. Když bude člověk číst sérii, jejíž díly budou podobné jako vejce vejci, asi se do eventuálně dalších dílů nebo jiných knih autora nepustí. Já si ale další díl přečíst plánuji, jelikož si myslím a doufám, že další pokračování bude už lepší. Nakonec jsem se tedy rozhodla dát čtyři hvězdičky, protože přeci jen na té sérii něco je a myslím, že to celé vyústí nakonec v něco skvělého. Kdyby autorka tuto knihu přeskočila a rovnou napsala třetí, troufám si říct, že by se vůbec nic nestalo a čtenáři by o nic nepřišli.

Co se mi ale moc líbí a zmínit to jednoduše musím je to, kde se tento příběh odehrává. Je nespočet knih s upířími, vlkodlačími, vílími nebo čarodějnickými postavami, ale knih, ve kterých by bylo tohle všechno a ještě mnohem více pohromadě, přeci už jen tolik není. Jako nejlepší mi ale přijde fakt, že v podstatě všechny tyto druhy se tolerují a žijí společně na jednom místě. Působí to velmi originálně, moderně a celá tato situace je i místy opravdu vtipná, jelikož i když žijí na jednou místě, tak neplatí, že by se všichni do jednoho měli opravdu rádi, tudíž není těžké v knize narazit na nějakou tu mezidruhovou vtipnou scénku či hádku.

Knihy se mi tentokrát četla trochu pomaleji, což přisuzuji nezáživnosti děje a autorčinu neustálému zatajování pravé identity hlavní hrdinky. Jde z toho lehce vyvodit, že identita Kylie je klíčem celé série a vzhledem k tomu, že s tím autorka dělá až takové tajnosti a cavyky, bude klíčovou informací k nalezení všech odpovědí a vyústěním celého příběhu. Na tuto etapu příběhu se těším ze všeho nejvíce, jelikož se mí zdá, že se bude jednat o nejzajímavější kus příběhu, který bude stát opravu za to. A hádám, že tato etapa přijde až ke konci série.

Kniha Vzkříšena za úsvitu nicméně jistě stojí za přečtení. Ne všichni z ní samozřejmě budou nadšení, ale to platí obecně o všech knihách. Až na několik faktorů se mi kniha líbila, užila jsem si jí, ale znovu bych se do ní již nepustila, do dalších dílů jistě, ale znovu od začátku již ne. 

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Domu knihy, internetovému obchodu knihkupectví Kanzelsberger

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat