RC recenze: Wicked kiss

Autor: Michelle Rowen
Datum vydání: 26. února 2013
Vydáno u nás: ne, nechystá se
Počet stran: 440
Nakladatelství: Harlequin Teen

Můj polibek vás dokáže zabít.

Kdysi jsem bývala ta obyčejná Samantha Dayová. To se ale nenávratně změnilo. Po jednom nevinném polibku dokážu brát ostatním jejich duši nebo dokonce jejich život. Kdybych se vzdala a nechala ten ustavičný hlad v mém nitru nade mnou zvítězit, ublížila bych komukoliv, koho bych políbila. Když to neudělám, zabije to mně.

Bishop je ten, po jehož polibku toužím nejvíce, ale kdybych ho políbila, zabilo by ho to. Pak je to ale ještě jeden, komu to neublíží. Jeden, jehož polibky vždy zázračně nasytí můj hlad. Oba dva jsou součástí týmu andělů a démonů, kteří se v mém městě spojili dohromady, aby přemohli záhadně rostoucí temnotu, zlo, které ohrožuje všechny, které miluji. Jsem zvědavá, zda-li budu schopná pomoci Bishopovi, anebo jestli jsem jen další část té temnoty, kterou přísahal, že zničí.

Když andělé a démoni musí spolupracovat, něco jiného kromě zla právě povstává.
Samantha představuje čtenářům další kousek svého nyní nejednoduchého života. Chvíle, kdy se jako bezstarostná dívka bavila se svou kamarádkou na večírcích a užívala si svého života, jsou beznadějně pryč. Nyní už není pouhopouhý člověk a jedna ze šedých, kteří si svými polibky odebírají z lidí jejich duše, energii a sílu. Aby toho nebylo málo, je Sam neobyčejná šedá, k tomu všemu je totiž také nexux – potomek padlého anděla a démona. To vše jí přineslo jedno schopnost – dokáže vycítit přítomnost andělů a démonů ve své blízkosti. Když už si Sam myslela, že to těžké má za sebou, přichází něco dalšího. Horšího. Všichni šedí se podivně začínají měnit a doslova šílet. Stávají se z nich ještě nebezpečnější a krvelačnější stvoření, kteří si žádají více a více energie druhých až nakonec zemřou. Sam se bojí, že to vše čeká i jí se společně s Bishopem a ne zrovna ochotným zbytkem jeho skupiny vydává na cestu hledání dvě ztracené duše, která by z ní opět udělala člověka, jak se patří.

Kniha Wicked kiss byla nepochybně mou jasnou volbou. Jedná se totiž o pokračování knihy Dark kiss, jejíž příběh mě nadchl natolik, že se tato začínající sérii ihned dostala do mých nejoblíbenějších sérii, a to svou nápaditostí a čtivostí. Dark kiss se mi totiž dostala do rukou/čtečky naprosto náhodně o minulých letních prázdninách a během dvou dnů jsem se dostala až na poslední stránku.

Tato série od známé autorky Michelle Rowen se sice stále drží lehce v ústraní, ale věřím, že postupem času po příchodu dalších knih, se dostane více do všeobecného povědomí čtenářů. Své místo by si totiž zasloužila i v žebříčcích oblíbených knih. Co ale kniha může nabídnout? Jednoduše řečeno, vlastně vše. Příběh zajisté zaujme svou odlišností a jedinečností, taktéž stylem vypravování, který se sice může zdát být takový jednoduchý a místy strohý, ale to jen efekt celé knihy, které díky němu působí skvěle. Nesmím zapomenout na tajemné, nicneříkající prostředí, které v příběhu vykouzlilo podmanivou a záhadnou atmosféru a samozřejmě postavy, které z příběhu nevyčnívají, ba naopak a perfektně ho doplňují.

Sama jsem si několikrát říkala, jak ti autoři na své příběhy přijdou. V tomto případě přišla autorka s něčím pro čtenáře v podstatě novým a neokoukaným. Ale i tak je možné, že někde v té záplavě dalších knih existuje nějaké s podobným nádechem. Já na nic takového ovšem zatím nenarazila, takže nemohu soudit, ale předpokládám, že i tak by v této sérii převládalo plno jedinečných prvků, které z ní dělají unikát.

Zaleží na vkusu člověka. Já zas tolik preferencí, co se týče toho, co by v knize mělo být, ani nemám, tudíž nedokážu předem přesně říct, co se mi bude jednoznačně líbit a co ne. Až během čtení si poskládám dohromady to, co mi tam sedne a to co ne a na tom základě usoudím, zda to byl dobrý tak nebo ne. Wicked kiss se mi do posledního písmenka četlo skvěle, bez jakýchkoliv problémů a rušivých elementů. Mám moc ráda příběhy se špetkou tajemna, nebezpečna a romantiky. Ani jsem nedoufala, že by tohle pokračování mohlo být ještě lepší. Moc jsem totiž netušila, na co by se autorka mohla tentokrát zaměřit, když to hlavní řešila v předešlém díle.  Opravdu mě překvapila a obhájila si svoje spisovatelské umění.

Wicked kiss bylo opravdu takové malé překvapení. Když už člověk nic nečeká, autorka šlápne na plyn a jede dál a s čtenářem to jen mává. Jede dál a dál a přináší nové a nové skutečnosti, které by asi nikdo nečekal. Její ohromná fantazie stále produkovala jeden skvělý nápad za druhým. Michelliny knihy bych nyní mohla číst každým dnem.

Za poskytnutí knihy děkuji serveru NetGalley a nakladatelství Harlequin Teen.