Recenze: When lightning strikes

• Název: When lightning strikes
  • Série: 1-800-Where-R-You
  • Autor: Meg Cabot
  • Datum vydání: 9. ledna 2007
  • Vydáno u nás: ne, neplánuje se
  • Nakladatelství: Simon Pulse

Jess Matriani nikdy nebyla tou typickou dívkou z Midwesternu. Její mimoškolní aktivity totiž nezahrnují zde oblíbené roztleskávání, ale bitky se školními fotbalisty a neustálé hodiny po škole. Jedna Jessina část by si přála být školní královnou, jako kterou jí ve svých očích vidí její matka, ale ta druhé část tajně odpočítává dny, kdy si konečně nastřádá potřebnou částku na svůj vlastní Harley. Pak se ale stane něco, co Jess garantuje, že už nebude tou obyčejnou a neznámou dívkou. Alespoň do té doby, než díky svému nově objevenému talentu skončí skoro mrtvá.
Jess Mastriani není jako ostatní holky. Nebojí se poprat či uhodit kluka, který uráží její nejlepší kamarádku a i přesto, že je její rodina bohatá a vlastní několik místních restaurací, se jako normální bohatá holka vůbec nechová. A i přesto, že by se správně neměla vůbec stýkat s těmi, kteří žijí mimo město, se až nebezpečně moc začíná zajímat o mimoměstského Roba a on o ní. Život téhle sarkastické mladé dívky se překotně změní ve chvíli, kdy do Jess urazí blesk. Jess z této běžně smrtelné nehody vyvázne bez jediného škrábance a však s nově nabytou a nevídanou schopností. Jess doufám, že se to v jejím životě neprojeví a že se tato schopnost stane jejím malým tajemstvím. To ještě nevěděla, že se za malou chvíli stane národní hrdinkou a bude se usmívat z každého novinového plátku ve spojených státech.

Na nový rok jsem si dala předsevzetí, že přečtu ještě více knih z pera Meg Cabot. Tohle předsevzetí určitě nebude nic těžkého. Přeci jen samotná Meg je garance kvality. Dosavad jsem si zamilovala každou knihu, kterou jsem od Meg přečetla. Přesto vše se počet přečtených knih nepřibližuje ke konečnému číslu. A tak jsem to zkusila s další knihou, do které se mi ještě před pár týdny nechtěla, ale pak se vše změnilo. Stačilo si přečíst jednu opravdu povedenou recenzi a i ta mě opravdu dokázala na knihu nalákat. I málo stačí.

U knih od Meg se mi sice náměty příběhů ne vždy zdají nejoriginálnější, ale na druhou stranu se jí vždy povede knihu správně uchopit a opřít se do ní. Za tu dlouhou dobu, co píše knihy, si dokázala vytvořit svůj osobitý styl. When lightning strikes se sice věnuje tématu, který je použito v desítkách knih, ale jinak, po svém. Bylo to svěží, vtipné a drželo si to mou pozornost až do konce.

Kniha mi dost připomínala Meginu další knihu Hrdinkou snadno rychle. Vývojem i směrem, kterým se děj ubíral, byl výrazně podobný. Obyčejnou hlavní hrdinku potká něco, co z ní udělá osobnost celé Ameriky. Nejeden prvek se u obou knih shoduje. Nic proti tomu nemám, ale moc to na mě nepůsobí úplně nejlépe. Dost o tom. Příběh to byl skvělý a čtivým tak, jako u každé cabotovky. Nepochybně šlo o velmi zajímavou knihu plnou skvělých momentů, jak romantických, tak vtipných nebezpečných.

Hlavní hrdinka Jess si ve chvíli, kdy se u ní projevila nová neuvěřitelná schopnost, představovala, že se díky ní mnoho ztracených dětí vrátí zpět ke svým rodinám. Musel to být určitě skvělý pocit po probuzení vědět přesnou adresu výskytu nějakého ztraceného dítěte a zajistit mu tam návrat ke svým milovaným. Jenže ne vždy se vše zdá být takové, jak to vypadá. Příběh totiž poodkryl i tu druhou stránku, které už nepůsobila tak dobře a které Jess doslova praštila do obličeje. Jess si prožila opravdu nelehkou část svého života. Bylo ale opravdu neskutečně zajímavé a chytlavé vývoj děje sledovat. Do všeho dokonce krásně zasahovala romantická zápletka a krásně příběh proplétala.

When lightning strikes je takové malé a příjemné překvapení a opravdu miloučké čtení. I když se jedná o předpovídatelnou knížku, jsem si jí velmi užila, a bez pochyby bych jí doporučila všem příznivkyním Meg Cabotové.