Recenze: Sweet Evil

Autor: Wendy Higgins
Datum vydání: 1. května 2012
Vydání u nás: chystá se, 2013
Počet stran: 453
Nakladatelství: HarperTeen
Nechte se obejmout zlem - co kdyby existovali lidé, jejichž bytí by doslova záviselo na tom, co zlého je ovlivní? Synové a dcery padlých andělů jsou totiž realitou.

Jižanská dívka Anna Whittová se narodila se šestým smyslem vidět a cítit emoce jiných lidí. Je si vědoma neutuchajícího vnitřního boje, který jí stále přivádí do nebezpečí, ale to ještě neoslavila své šestnácté narozeniny a nesetkala se se svůdným Kaidenem Rowem, díky kterému se dozví o svém děsivém dědictví a své vůli, která má být podrobena zkoušce. Kaiden je přesně ten kluk, o kterém jste byli svým otcem varovány. Kdyby tak někdo varoval Annu.

Nucena čelit svému osudu, musí Anna přijmout svou nebeskou svatozář či pekelské rohy. Co to bude?

V každém dobru se skrývá kapka zla. Šestnáctiletá Anna Whittová se narodila se šestým smyslem. Kromě toho navíc cítí pocity a emoce druhých lidí. Jak už to v takovýchto knihách bývá, Anna není zas tak obyčejný člověk. Jakožto dcera padlého anděla je nefilim – potomek člověka a anděla. Právě díky tomu, kdo je její otec, v ní klíčí to malé semínko zla, které se snaží potlačit. I když se o to neprosí, nebezpečí jí jednoduše přitahuje jako magnet. O svém původu by se ale nikdy nedověděla nebýt Kaidena Rowa – až nebezpečně přitažlivého kluka se kterým jí pojí jediné – tak nějak jsou ze stejného těsta. Ať je Anně sebevíc proti srdci, má jedinečnou možnost využít Kaidenovi nabídky a najít svého otce a s ním i odpovědi. A nebylo by to to správné ořechové, kdyby jí nikdo neusiloval o život.

Pro ty, kteří mají rádi anděly a démony v trochu temnější stránce, je tato kniha jako stvořená. Konec naivním a bezduchých dialogů zamilovaných párů, kteří se v šestnácti tak moc milují, ale nemohou být spolu. Sweet evil nabízí náhled do trochu temnějšího a ne tolik pozitivního a šťastného světa nadpřirozených bytostí. Již jsme četla několik knih s andělskou tématikou, ale teprve kniha Sweet evil dokázala toto téma dostatečně opeprnit. Byla to jízda. Místy pořádně strmá a plná překážek a občas i klidnější. Přesto ale jízda, kterou brzy jistě zopakuji.

Anna – spořádaná, bezproblémová, nepije ani nekouří. Nejeden čtenář by čekal další naivní hrdinku. Avšak zdání klame. V kombinaci s Kaidenem tvoří dokonalou dvojku, která si na své cestě dokáže zpříjemnit čas. A to nemluvím o jejich vzájemné přitažlivosti (Kaiden + britský přízvuk = sedmé nebe). Co jsem přímo milovala, byly právě jejich scény. Oba dva tyto chvilky dokázali řádně slovně opeprnit, až jsem si v případě Anny párkrát říkala, kdo je ta holka? A Kaiden? Tady není potřeba slov. V jeho případě jsem vlastně naprosto beze slov. Hold takovéhle typy mám v knihách ráda a vždy budu. Také si (slečny) někdy říkáte, proč proboha tyhle typy existují jen v knihách a filmech, ale v reálném světě jsou vyhynulým druhem, pokud vůbec existovali. Tak proč si nedopřát tu trošku fantazie?

Sweet evil je přesně ta kniha, kterou jsem chtěla mít co nejdříve přečtenou. Dozvědět se už konečně, jak to vše dopadne a na co se těšit v dalším díle. Neustále jsem se u knihy smála a zbožňovala každou hlášku, která se v ní objevila. Celý příběh je beze sporu skvělý a jedinečný, stále živý a akční. Jako plus vidím, že se kniha neobrátila k té očekávané sladárně, ale že si udržela svojí laďku I když se již nedokážu vyjádřit tak dobře, jako když jsem knihu právě dočetla, tak i přesto jsem schopna i s velmi velkým odstupem času objektivně říci, že jsem byla unešená. Myslím, že každý je pokaždé unesen z knihy, která ho bavila a dokázala si udržet jeho pozornost.

Zazvonil konec a pohádky byl konec. Díky bohu, že ne. Zakončení knihy bylo sice spíše uzavřenější, ale přesto ve mne zanechalo tolik nezodpovězených otázek a nevyplněných očekávání. Autorka si nechala pootevřená dvířka, kterými určitě skvěle napojila pokračování, na které se velmi těším.