RC recenze: Zelená jako smaragd

• Název: Zelená jako smaragd
  • Série: Drahokamy #3
  • Autor: Kerstin Gier
  • Datum vydání: 18. února 2013
  • Počet stran: 418
  • Nakladatelství: CooBoo
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Jí i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)

Gwendolyn má před sebou poslední závěrečný krok ke složení celé skládanky. Se zlomeným srdcem a Xameriusem po svém boku musí čelit tajemnému hraběti Saint Germainovi. Nicméně to nejzásadnější a nejpřekvapivější teprve na Gwen čeká. Tajemné zjištění otřese jejím celým dosavadním životem a její pohled na věc se rázem zcela mění. S pomocí Gideona se vydávají vstříc minulosti, aby zachránili budoucnost.

Každý začátek má svůj konec. Ten konec právě nastal. Zelená jako smaragd je totiž závěrečným dílem této německé trilogie, která si obmotala tisíce čtenářů po celém světě kolem svého prstu. Není se čemu divit, tato série v sobě nese spoustu skvělého. Stačí se začíst a knihy svého čtenáře jednoduše nepustí stejně jako mne. S touto sérii jsem strávila moc příjemné chvilky, a i když je tak trochu škoda, že již žádná kniha v sérii na mne nečeká, tak jsem ráda, že se již vše hezky uzavřelo a já se dozvěděla konec.

Ani na samém konci příběhu autorka neztrácí svůj typický styl předchozích knih. Opět jsme počáteční stranou vtaženi do magického světa okouzlující schopnosti cestovat v čase. Tentokrát však méně vtipu a více akce. Jak napovídá samotný fakt, že se jedná o závěrečnou knihu, která tento kouzelný a krásný příběh uzavírá, je jasné, že tohle musí být něco pro čtenáře jedinečného a epické. A kniha taková opravdu je. Každý čtenář si jí s jistotou tuto knihu užije stejně jako já.

Série Drahokamy patří jednoznačně mezi mé oblíbené. Kerstin Gierová je velmi nadaná autorka, která je schopna svou fantazii bravurně dostat na papír. Příběh mladé Gwendolyn, která na samém počátku zjistila, že právě ona je onou nositelnou genu pro cestování v čase, uběhla již spousta času a za tu dobu se mnohé změnilo. Gwen mi za tu dobu přirostla k srdci. Lhala bych, kdybych tohle nenapsala. Právě Gwen je ten typ postavy, který bych si klidně dokázala představit jako svou nejlepší kamarádku a právě její humor mi byl vždy velmi blízký a sympatický. Ale nejen Gwen prošla změnou, v příběhu se objevilo množství nových postav, na obzoru se objevil Kramerius, kterého bych si nejraději vzala hned domů a sám velký Gideon, o kterém říkat více ani nemusím. S těmito knihami jsem prožila krásný kus svého života okořeněného špetkou fantazie.

Co napsat více? Nevím jak vyjádřit své emoce a pocity z této knihy bez toho, abych zde popsala děj knihy. Zjišťuji, že jak jakmile si knihu opravdu oblíbím, tak je následně nesmírně těžké napsat recenzi a shrnout do ní vše. I když toho totiž mám v sobě z knihy mnoho, do slov se to napsat nedá. Proto je vlastně dobře, že k této knize nedokážu říci více. Je to znamení toho, že kniha v sobě měla toho správného ducha, který je potřeba.

Mé velké dík patří nakladatelství CooBoo za poskytnutí knihy k recenzi.