Svět knihy 2013

S tímto článkem přicházím asi jako s křížkem po funuse, ale já si jej stejně neodpustím. Nebýt úterní maturity, tak tu byl už o mnoho dní dříve, ale určitě to znáte, nebo jste v minulosti zažily ty nervy spojené s maturitou. Tech pár týdnu před ní jsem tedy nebyla schopna blogově existovat. Až do teď a s odstupem 12 dní Vám přináším svůj pohled a názor na Knižní veletrh: Svět knihy

By CooBoo
Pro mne a Willindu začal knižní trh o něco dříve, než byl oficiální blogerský sraz. V pátek 17. května jsme se totiž společně s Terkou Peckovou z CooBoo a blogerem Danielem Dočekalem zúčastnili debaty o blogování. Přibližně hodinu se povídalo o tom, jak začít blogovat, proč a jak, jaké jsou výhody a nevýhody blogování a tak dále. Z této akce jsem měla poměrně velký strach, přeci jen já a hodně lidí, kteří na mně koukají, to hold není můj šálek kávy. Nicméně k mému překvapení se debata nesla v příjemné atmosféře a velmi rychle utekla. Byl to rozhodně zážitek, na který se jen tak nezapomíná a jsem velmi ráda, že jsem měla tu možnost se besedy zúčastnit. Děkuji tak CooBoo ještě jednou za pozvání. Za co navíc velmi děkuji jsou tři knihy jakožto poděkování za tuto akci. Mám z knížek ohromnou radost!  Hezky jsem si doplnila sbírku knih, těmi, které jsem již četla, ale neměla doma. 

Zasvěcená - Cynthia Hand | Rezistence - Veronica Roth | Jsem roztříštěná - Tahereh Mafi


Nicméně ten pořádný blogerský slet nastal o den později 18. května. Na nohou jsem byla již od brzkého ráno a kolem deváté jsem již stála na Hlavním nádraží s první skupinkou, která dorazila. V tu chvíli jsem už měla v rukou první knížku Soulless a to jako dáreček k narozeninám, který mi koupila Vendea. Díky, Vendy! O malou chvilku dorazila i skupinka s Willindou a my tak ještě před samotným veletrhem zamířili do Luxoru. Poté následovalo menší posilnění v McDonaldu a pak již nic nebránilo tomu si to namířil přímo do ráje knih. Já jsem si den předem s Will celý veletrh hezky zmapovala a věděla tak, kde jakou knihu koupit. Dokonce se mi nějakým kouzelným způsobem povedlo pořídit více knih, než jsem plánovala. Nakupovat jsem teda začala prakticky ihned a všichni ostatní ze mě museli mít opravdu srandu. Zpočátku to na veletrhu moc neutíkalo a já si říkala, že i když to tu je úžasné, tak tam ten celý den přeci vydržet nemohu. Později jsem ale čas přestala vnímat a v tu chvíli to utíkat začalo. S blogerkami jsme prošly všechny stánky hned několikrát, neustále jsme se vracely, chodily sem a tam a jednoduše si to užívaly tu atmosféru. Bylo to úžasné! Potkala jsem tolik nových lidí, viděla stovky knih, setkala jsem se s Katkou Petrusovou - autorkou Nebezpečné lásky a Nepřítele mého nepřítele a neustále se bavila. Setkala jsem se i s nesmírně milou Míšou z Knižního Klubu, která mi předala knížku Temná hrdinka k recenzi. Každému milovníkovi knih bych doporučila alespoň jednou za život veletrh navštívit, věřte, že to bude stát za to. 

RC Temná Hrdinka - Abigail Gibbs | Soulless - Gail Carriger

By CooBoo
Kolem třetí hodiny se všechny blogerské skupinky, potulující se po veletrhu, začali scházet u kavárny Albatrosu. Čekal nás CooBoo sraz a to v pořadí druhý. Stále mám živě v paměti loňský sraz, kde nás byla tak třetina těch, co dorazili letos. Bylo úžasné kolik se nás sešlo! ještě lepší byl fakt, že jsme se všichni nasáčkovali do malého kumbálku a stále tam bylo místo! Pak jsme si jen povídali, jak jinak, než o knihách, o filmových zpracování, která půjdou do kin a o dalších knižně/blogerských věcech. Všichni byli tak pozitivně naladěni a nadšení! S jistotou můžu říct za všechny, že jsme si to pořádně užili. Na všechny navíc čekal dáreček v podobě tří knížek. 

Lola a kluk od vedle - Stephanie Perkins | Přímo do srdce - Bill Condon | Prožila jsem něco neuvěřitrlného - Věra Řekáčková

Nakonec se naše cesty začali rozcházet. Ten den jsme s holkami zakončili opět v McDonaldu a unaveně do sebe soukali trochu té energie na cestu domů. Co se týče mě, tak mě veletrh dokázal tak unavit, že jsem po příchodu domů nebyla schopna se ani zvednout z gauče. Ale za tu únavu to stálo. Přeci jen se tam opět sejdeme až za rok, tak ať máme na co vzpomínat. 

A co jsem si pořídila? No, asi jsem se doslova zbláznila. 

Anna krví oděná - Kendare Blake | Dívka z nočních můr - Kendare Blake | Dech - Sarah Crossan

Jed - Fiona Paul | Prozření Mary Dyerové - Michelle Hodkin | Nebezpečně krásný - Melissa Marr

Měděný jezdec - Paullina Simons | EON - Alison Goodman

Hvězdy nám nepřály - John Green | Netvor - Alex Flinn

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

5 komentářů:

  1. Moc pěkné přírůstky. :) Annu krví oděnou,Dívku z nočních můr a Dech mám doma.Strašně bych si chtěla pořídit Hvězdy nám nepřály,Jed a Nebezpečně krásný. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Slušná veletržní nadílka :)
    Jinak jsem ráda, jak to všechno pěkně proběhlo a doufám, že se za rok potkáme zase a bude nás ještě víc! Jen bude třeba zařídit větší kumbálek, no... :D

    OdpovědětVymazat
  3. To jsou fakt úžasné přírustky. Snad budu mít příští rok také štěstí a na veletrh se dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Docela mě mrzelo, že jsem letos nejela - maturita byla až moc blízko :D Ale příští rok si to rozhodně nenechám ujít :) Koukám, že sis toho z veletrhu přivezla opravdu spousty :)

    OdpovědětVymazat
  5. Bylo to skvělé a zvládly jsme to! ;) A to je hlavní! Jak můžeš mezi knihomolama říct, že jsi šílena, protože si kupuješ knížky?! To je velezrada! :D (A krásné sis koupila! ;))
    Btw. Na tu fotku si vůbec nepamatuju :O :D

    OdpovědětVymazat