Zpověď #1 | Proč se nehrnu do čtení knižních blogů?


Poslední dobou i uvědomuji, že někomu můžu připadat jako takový malý knižní barbar, který nemá ponětí, co se někde jinde v blogosféře děje. Můj přehled v knižních blozích je totiž totálně mizivý. Jsem člověk, který v jistých věcech zůstává u toho, co zná, a přestože se během těch dvou let mého blogování objevilo obrovské množství nových knižních blogů, já zůstávám u těch, které znám delší dobu, které pravidelně navštěvuji a popřípadě ty, jejichž "majitelé“ znám osobně a jsem s nimi v kontaktu.  Například Will, Vendea, VeEee, Laurdes, FeeRodaw, TeresinhaMischa, a Lili.en. Někdy si připadám jako Alenka v říši divů. Existuje totiž tolik blogů a tolik přezdívek bloggerů a vytvářet si mezi těmi blogy a bloggery souvislosti je někdy nad moje síly. Říkám si často, že bych se jednou chtěla dostat do fáze, kdybych měla přehled o všech blozích. To je ale v mém případě zcela nemožné. I když bych chtěla, nikdy bych se k tomu nedostala, jelikož je to něco, do čeho bych se musela nutit a mě, jakožto velmi líné osobě, by to zabralo dost času. Zároveň mi je často líto toho, že existuje jistě množství skvělých knižních stránek a ještě skvělejších lidí, kteří je vedou, ale já o nich jednoduše nemám tušení. Neznám je. Je jich totiž tolik, že i když na nějakou narazím, málokdy se vrátím. Většinou na ně bohužel zapomenu nebo si již nevzpomenu na název či jméno bloggera. A to je škoda. V té naší blogosféře se určitě skrývají úžasní lidé, ale já stereotypní člověk, který se do poznávání nového moc nežene a zůstává spíše v zajetých kolejích, už asi nebude nikdy jiný. Je-li tu někdo, komu toto například vrtalo hlavou, tak teď ví, že by to nebylo z toho důvodu, že bych nechtěla nebo neměla ráda jiné blogy, jen jsem líná si zapamatovat všechny české knižní blogy a ty následně pravidelně navštěvovat.. 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

13 komentářů:

  1. Mám to úplně stejně, navíc nějaké ty blogy mají jako přes kopírák stejně vzhledy, takže to se tam potom už tuplem neorientuji.
    Je jich opravdu velké množství a jsem taky líná jako ty. :D Prostě nevím, mám pár svých oblíbených blogů, těch "staroušků" kam ráda chodím a když narazím na nějaký nový, tak kouknu ale většinou už se ze stejných důvodů jako ty, už nevrátím. Je to škoda, protože nám určitě uniká velké množství kvalitních stránek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi vzhledy to je také pravda, pak v tom mám ještě větší guláš.

      Vymazat
  2. Skvělý článek a naprosto s tebou souhlasím. Objevit nový blog je snadné, ale vrátit se tam, i když mě zaujal ... většinou se mi opravdu vykouří z hlavy název či jméno blogera či blogerky. Je to škoda, ale co se dá dělat. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Přidávám se do klubu, já taky chodím jen na pár a i když nepatřím mezi ty starší a profláklejší bloggery, taky si je všechny nepamatuju, na sraze to občas taky tak vypadalo! :D Ale sem tam si jména k blogům dokážu přiřadit, i když je znám spíš jen z doslechu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvíš mi z duše, taky jsem si na srazu občas připadala jako Alenka v říši divů :D Ale přiznám se, že tím víc mě těší, když si někdo můj blog pamatuje :)

      Vymazat
  4. Určitě nejsi sama :D Já chodím tak na 6-7 blogů a mám to stejně jak ty. Když znám, nebo si nějakou dobu píšu s bloggerem, chodím hlavně tam. Taky chodím hlavně na blogy, s jejichž majitelem máme podobný knižní vkus, protože by mi bylo asi na nic chodit k někomu, kdo miluje knížky, které já nesnáším, že jo :D
    Vezmi si, že českých blogů je spouustu... Na GR nás bylo kolem 70 tuším :D Když se k tomu přidají ještě slovenské knižní blogy... Jako tenhle seznam by si nezapamatoval ani Santa Claus :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co teprve počet Amerických bloggerů, to by si pak Santa musel asi hodit mašli nebo dát výpověď. :D

      Vymazat
  5. Zajímavé. :)
    Je pravda, že knižních blogů je neskutečné množství. Spousta blogů hlavně vypadá stejně, jak říká VeEee, to se v tom potom orientuje ještě o to hůř. Poslední dobou jsem si ale oblíbila několik blogů, kam chodím opravdu pravidelně, ale moc jich není:) Hm, taky jsem od přírody líný člověk. :D
    A přiřadit si přezdívku k blogu, nebo k obličeji, či ke jménu na fb, to je pro mě prakticky nemožný.

    OdpovědětVymazat
  6. A kto sa v tom prosímťa snaží zorientovať? Je to márny boj. :D
    Ja aj keď zabudnem raz sa tam vrátim. Síce úplne vygumovaná ale rada z "nového" objavu.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak proto mě vůbec neznáš..teď už to dává smysl :D Jinak já jsem na tom podobně, sice mám v bloglovinu asi 40 blogů, ale stejně rozklikávám články jen na pár oblíbených a ostatní jen hromadně označuju jako přečtené. Málokterý blog si dokáže udržet mou pozornost.

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím, že v tomhle určitě nejsi sama, Kath. :) Já osobně taky pravidelněji navštěvuji jen pár blogů - většinou pak hlavně ty, co mám na svých stránkách mezi Oblíbenými blogy - tahle kolonka je pro mě úžasně praktická, aspoň mi nikde neuteče žádný nový článek! :D :) Ohledně nových blogů mám také docela mizivý přehled, no. :) Ono v poslední době jako by se s nimi roztrhl pytel, takže je nad mé síly to všechno sledovat. :)

    OdpovědětVymazat
  9. SOUHLAS.. Já taky chodím koukat jen na nějaké, které jsou už mezi námi déle.. Ale je fakt, že když objevím nějaký nový knižní blog, tak si ho hned přidám do menu a nebo ho začnu sledovat.. Jenomže potom v bloggerovi otevírám jen to, co mě zajímá :D.. Je nás vážně strašně moc, ale je to dobře :) a s těma vzhledama taky souhlasím, proto se snažím vždy trošku odlišit :)

    OdpovědětVymazat
  10. Oblíbené blogy - je skvelá kolonka, tak mám vždy prehľad o nových článkoch blogerov 8) Ja si rada pridám do tejto kolonky všetky nové blogy, ktoré objavím a zapáčia sa mi. Takýmto spôsobom chcem aj podporiť nových a snažím sa komentovať čo najviac, aj obyčajné "pekný článok" poteší a to mi stačí aj očami prebehnúť, keď nemám čas na všetko. Z vlastnej skúsenosti viem, že každý komentár či follower je super a človeku to zdvihne aj sebavedomie aj náladu.
    Je pravda, že nedokážem priradiť mená blogerov k blogom. Takých obľúbencov, ktorých už dobre poznám a píšem si s nimi aj na FB napríklad, tak tam vždy viem o koho ide, ale pri novších blogoch ani nepozerám, že kto, len proste čítam článok ak ma zaujal. Niekedy sa stane, že nerozkliknem si nový článok v tej kolonke, keď je to niečo, čo už som nespočetne veľa krát čítala, napr. recenzia na niečo, na čo už mám názor, že si to kúpim overený u niekoho známeho. Takisto niektoré meme vôbec nepozerám. Ide aj o to, koľko mám času.
    Takže záverom som chcela povedať, že čítam veľa blogov, ale musia ma najprv zaujať, aby som si ich podvedome zaradila, že od tohto človeka sa oplatí čítať aj 2 vety alebo je mi ten bloger sympatický, na jeho názor sa viem spolahnúť...
    Nevadí mi, keď mňa neregistrujú takí, ktorých pravidelne čítam, človek nemá čas na všetko a sama viem, koľko času zaberie otvoriť a prečítať článok. Milión krát mi už zamrzol PC kvôli hromadnému otváraniu blogov 8D Vždy si ich čo najviac nechám načítať a potom postupne čítam 8P

    OdpovědětVymazat