Měsíční update - Květen

Po celý květen jsem cítila jako v knižním ráji. Když pominu maturitu a nervy s tím spojené, byl to jeden z na knihy nejplodnějších měsíců letošního roku. Není se čemu divit, byl to zároveň měsíc knižního veletrhu a mnoha slev.  Já zároveň pár dní před veletrhem oslavila 19. narozeniny a celá rodina se shodla na tom, ať si vyberu všechny dárky právě na veletrhu. No, lepší nápad je nemohl napadnout! Díky rodinko! A tak se utrácelo! Společně s knihami, které jsem dostala, jsem napočítala celkem 20 knih

A nakupovala jsem docela ve velkém, řekla bych. Má volba padla většinou na knižní novinky či knihy, které byly vydány nedávno. Od Baronetu jsem si pořídila hned tři, a to Annu krví oděnou a Dívku z nočních můr od Kendare Blake a dystopii Dech od Sarah Crossan. Nemohu se dočkat, až se ke knihám dostanu! Četla jsem již tolik pochvalných recenzí, že věřím tomu, že i já přijdu na chuť těmto knihám. Z čeho jsem navíc neskutečně nadšená je, že se nakladatelství rozhodlo ponechat originální obálky. Jsem si jistá, že tato vlastně maličkost, zajistí větší zájem o knihy. 

K mému velkému překvapení jsem u stánku nakladatelství Jota narazila zlevněné knihy, mezi kterými se nacházela i kniha EON od Alison Goodman. Tuto knihu jsem si chtěla pořídit velmi dlouhou dobu, něco málo před rok, nicméně se mi stále nechtělo za knihu dávat plnou cenu. Asi jsem jaksi podvědomě tušila, že se to nevyplatí. A opravdu by se to nevyplatilo. Na veletrhu totiž byla za pouhou sto korunu! Ano, opravdu za stovku. Nechtělo se mi tomu věřit, ale neváhala jsem a kniha musela být má. Měděného jezdce od Paulliny Simons jsem zpočátku ani nechtěla. Nic mne na knize nelákalo a nepřišlo mi to jako kniha, kterou bych četla každý den. jenže pak přišlo ale a já najednou začala pomalu měnit názor. Nakonec jsem si knihu toužila pořídit ze všech nejvíce. V reálu vypadá mnohem krásněji než na pouhé fotce. 

Temné vody: Jed od Fiony Paul mne okamžitě okouzlil svou obálkou.  Na knihu jsem narazila již před nějakou dobou na goodreads. Na chvíli jsem dokonce uvažovala, že si jí pořídím v angličtině. Vlastně stále nevím, o čem kniha pořádně je, proto pevně doufám, že mě nezklame. Prozření Mary Dyerové od Michelle Hodkin vypadá tak nádherně. Obálka je ohromně příjemná na dotek. Nebezpečně krásného od Melissy Marr jsem si koupila zcela spontánně. Knihu jsem si chtěla jedno přečíst, ale neplánovala jsem si jí pořídit na veletrhu. Stačilo jí jen naleznout ve slevě (jak jinak na veletrhu) a byla moje. 

O tom proč jsem investovala do knihy Hvězdy nám nepřály od Johna Greena, není potřeba říkat více. Z doslechu vím, že tohle je kniha s velkým K a nepřečíst jí je jako zločin. Ihned jsem se zamilovala do obálky. Přesněji do jejího provedení. Knižní klub zvolil opravdu příjemný a krásný papír, který dodává knize šmrnc. Co se týče Netvora Alexe Flinna, ta to byl tak trochu krok do neznáma. Viděla jsem film a i když se mi líbil, nebylo to zrovna něco, co by mne posadilo na zadek. Několik lidí mi ale říkalo, že kniha je mnohem lepší (jak to vždy bývá) a já se tak rozhodla dát knize šanci. Netvor má navíc úžasnou polotvrdou obálku, která se u knih jen tak nevidí. 

Na srazu s nakladatelstvím CooBoo jsme s ostatními získali tři nádherné knihy. Především to je horká novinky Lola a kluk od vedle od Stephanie Perkins, což je zcela volné pokračování knihy Polibek pro Annu. Lola bude typické oddychové čtení, které zajisté zpříjemní jeden promáčený den. Dalšími  knihami jsou Přímo do srdce od Billa Condona  Prožila jsem něco neuvěřitelného od Věry Řeháčkové. Obě knihy se pyšní novými obálkami, které jsou jednoduše nádherné. Jednoduché, ale přesto efektivní a působivé. 

K recenzi jsem tentokrát obdržela knížku Temná Hrdinka od Abigail Gibbs, která již brzy vyjde. Jedná se o poměrně objemnější knihu, která se však čte jako po másle a já jí přelouskala za ani ne jeden den. Temná Hrdinka je další upířina, která buď opravdu zaujme nebo zcela zklame. Mne díky bohu zaujala. Knihu Soulless od Gail Carrigar jsem dostala od Vendey jako dárek k narozeninám. Jde o spin-off série Ettiquete and espionage, která vyjde u nakladatelství CooBoo. 

Za zúčastnění knižní debaty na veletrhu knih jsem od CooBoo obdržela úžasný dárek v podobě tří knih, za který jsem neskonale vděčná. Vybrala jsem si knihy, které jsem již v minulosti četla, ale doma mi chyběly. V dokupování již čtených knih jsem trochu na nic. Raději si vždy koupím nějaké zcela nové. Takto jsem si alespoň doplnila sbírky. Vybrala jsem Zasvěcenou od Cynthie Hand, kterou jsem četla v loňském roce v angličtině. Další je Rezistence od Veronicy Roth a Jsem roztříštěná od Tahereh Mafi. Všechny knížky se v knihovně krásně vyjímají. 

Sweet peril od Wendy Higgins konečně dorazilo po dlouhém předobjednání. Na knihu jsem se neskutečně těšila  a prakticky hned jsem se do ní pustila. Kniha je jak jinak úžasná a i na samotném začátku tohoto pokračování série můžu říct, že si kniha udržela stejný styl a tempo. Bude to jízda. Po úspěšné maturitě na mne byla mamča hodná a kromě milionů věcí okolo mi koupila i knížku (a to považuje nákup knih za zbytečné). Dlouho jsem vybírala a nakonec zvolila Ptačí zpěv od Meagan Spooner. Ach ty barvy na obálce. Kouzelné!

Toť pro květen vše! Myslím, že toho je dost až až. Netuším, za jak dlouho tohle vše přečtu. Nicméně mám z nich obrovitánskou radost. :) 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

8 komentářů:

  1. Jedna lepší kniha než ta druhá! ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se mi ty nové obálky no boyzzz moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Všetky knihy sú skvelé :) Závidím :D Ja by som chcela prečítať Zasvätenú, Rezistenciu a Som roztrieštená <3

    OdpovědětVymazat
  4. Všechny máš úžasný! <3 Závidim ti hlavně tu Zasvěcenou, Hvězdy, Prozření, Dívku... no skoro všechno :D

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasné knihy!
    A tu knihu Jed jsem nedávno četla a hrozně mě zklamala, tak snad se ti bude líbit víc:)

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, máš hodně nových knih! :)
    Hodně z nich vypadají zajímavě.
    Četla jsem pouze Nebezpečně krásný.

    OdpovědětVymazat
  7. Na Nebezpečně krásného a Dech sa chystám 8)

    OdpovědětVymazat
  8. Wow!Opravdu nádherné knihy. :) Netvora a Dech jsem četla.Jsou to opravdu krásné knihy. :) Anna krví oděná a Dívka z nočních můr na mě čekají na poličce.Už se na ně moc těším. :)

    OdpovědětVymazat