RC recenze: Nepřítel mého nepřítele

Název: Nepřítel mého nepřítele
Série: Bavettovi #2
Autor: Kateřina Petrusová
Datum vydání: 6. února 2013
Počet stran: 360

Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?

Život ani jednoho z Bavettů se neobejde bez sebemenšího vzrušení. Michael si již zažil své a tak je řada na jeho starším bratrovi Robertovi. Bývalá policistka Joan je ve svízelné situaci. Je přinucena samotným králem drogového podsvětí zabít právě Roberta Bevettu. V sázce je život Joaniny dcery Amy a tak June nevidí jiné východisko než uposlechnout. Bude ale schopna Roberta vlastnoručně zabít nebo najde jiné východisko, které zachrání všechny?

A jsem opět na stejném bodě mrazu jako při recenzování první knihy v této jedinečné sérii. Jsem totiž beze slov.  Knihu jsem přečetla už více jak před měsícem, ale stále nemohu naleznout ta správná slova, abych vyjádřila své pocity a to, jak moc se mi kniha líbí. Asi použiji slova, která naleznete asi v každé recenzi, kterou jsem kdy napsala: úžasné, dechberoucí čtivé, překvapující, nádherné, romantické s krásnou obálkou a závěrem. Je mi jasné, že kdybych skončila zde, tak by to asi nebyla nijak záživná recenze a tak se do toho pokusím trochu obout.

Z toho, co vím, jsou druhé díly tak trochu prokletím. Často se stává, že jejich úroveň klesne a mnozí čtenáři jsou zklamání. Sama jsem to již několikrát zaznamenala. Přesto vše jsem ale s jistotou věděla, že Nepřítel mého nepřítele takovou knihou nebude. Říkejme tomu třeba intuice, ale jednoduše jsem to tak cítila a věděla. A kniha opravdu skvělé byla. Opět mě dohnala k slzám a připitomnělému úsměvu. Sice se mi na druhou stranu nelíbila až tak moc jako předešlá kniha, nicméně si myslím, že není nutné knihy až tak detailně pitvat. Obě sou skvělé svým vlastním způsobem.

Díky Nebezpečné lásce jsem začala věřit tomu, že čeští autoři a autorky umějí opravdu dobře psát a Nepřítel mého nepřítele toto tvrzení jen potvrdil. Nikdy jsem si nedokázala představit to, že by Češi dokázali psát knihy ve stylu těch amerických autorů. Ty české příběhy mi vždy připadaly moc české, a když se v nich objevovali postavy s českými jmény, knihy jsem odkládala. Nespravedlivé, ale to tak. Katka Petrusová je ale asi ve skutečnosti ze spojených států. Jinak si nedokážu uvědomit, jak své knihy dokázala tak bravurně, lehce, ale za to nesmírně chytlavě napsat. Musí to být vrozený talent. Už to bylo tolikrát v blogosféře umýváno, ale nepochybuji o tom, že by Katka s knihami měla za velkou louží mnoho úspěchů. A co teprve, kdyby se z nich staly filmy nebo seriál?

Opravdu krásně je v této i předešlé knize vykresleno, co znamená rodina. Kvůli rodině by totiž Bavettové udělali prakticky cokoliv. A právě rodina má v knihách velký význam. Místy jsem jim doslova záviděla tu velkou rodinu, která drží pohromadě a kde každý stojí za každým.  Toto se často nevidí a navíc to v kontextu knihy bylo to pravé ořechové.

Robert Bavetta je zkrátka charakter. Mafián, nemafián, Roberta bych chtěla poznat v reálném životě. Hlavně má obrovské srdce a nezamilovat si ho je prakticky nemožné. S Joan to bylo zpočátku těžší. Trvalo docela dlouhou chvíli, než jsem jí přišla na chuť a začala jí mít ráda. Ale s Amy to bylo něco jiného. Tahle enormně roztomilá holčička mě na knize bavila možná nejvíce. Právě ona vždy vylepšovala atmosférou a svou roztomilostí si získala celou Bavettovic rodinu.

Nepřítel mého nepřítele mi jak jinak zcela vytřel zrak. Slupla jsem jej během pár dnů a téměř mi bylo líto s knihou končit. Přeci jen když se kniha opravdu líbí, je škoda během chvíle s ní končit. Jako velká fanynka Kateřiny Petrusové doufám, že se na svět vyklubou další knihy a já tak budu mít o to více důvodů zůstat doma celý den s knihou.

Za knihu bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství Fragment.