RC recenze: Večeře s vampýrem

Série: Temná Hrdinka #1
Autor: Abigail Gibbs
Datum vydání: 4. července 2013
Počet stran: 480
Nakladatelství: Knižní Klub
Vzrušující paranormální román zasazený v Londýně a zalidněný nezapomenutelnými postavami, mezi nimiž se rozvíjí navzdory okolnostem něco jako láska...

Když Violet Leeová cestou z večírku narazí na okouzlujícího a přitom děsivého vampýra Kaspara Varna, začne tak pro ni nebezpečná dobrodružná cesta, jakou si nedokázala představit ani v nejdivočejších snech. Vzájemná přitažlivost mezi Kasparem a Violet se nedá popřít a zdá se, že nedokážou odolat své touze – ale za jakou cenu?

Stačilo jen ve špatnou dobu stát na špatném místě. Shodou okolností se sedmnáctiletá Violet stala jediným svědkem hromadné noční vraždy přímo uprostřed Londýna na Trafalgarském náměstí. Zamotává se tak do pavučiny intrik, vražd a především do světa upírů, kde všichni jsou milostiví. Následujících několik měsíců je nucena žít v jednom domě s početnou upíří rodinou – především sebestředným Kasparem, který Violet nedobrovolně přitahuje. Violet se tak nedobrovolně vydává vstříc nové etapě svého života, která možná ani dobře nedopadne. Je to na Violet, jako cestu si nakonec zvolí, všechny ale její život změní k nepoznání.

Ač se to zdá být jakkoliv nemožné, ještě donedávna jsem netušila, že i tato kniha spatří poličky českým knihkupectví. Do rukou se mi dostala čistě náhodou během veletrhu knih a už v ten moment mi něco našeptávalo, že se mi to bude líbit. Co mne ale překvapilo, byl fakt, že jsem o knize neslyšela ani v originále a jelikož se mi to moc často nestává, byla jsem z knihy nadšená už tehdy. Do knihy jsem tak sice šla s lehkým rizikem toho, že budu zklamaná a můj první dojem bude špatný, ale stálo to za to.

Žádné zbytečné prodlužování, příběh začíná hezky svižně. Já osobně jsem se do knihy začetla ihned a bez problémů. Líbilo se právě to, že Autorka do příběhu skočila přímo po hlavě a neplácala se okolo. Jsou případy, kdy je ta typická úvodní omáčka zbytečná a Temná hrdinka se mezi ně neřadí. Už na prvních stránkách knihy je ale nutné trochu přimhouřit obě oči. Přeci jen masová vražda přímo na Trafalgarském náměstí je trochu přitažená za uši. Sice v noci, ale i tak bych řekla, že v Londýně to žije stále a aby si tohohle někdo nevšiml, je téměř nemožné. Nicméně pokud čtenář příliš takovéto maličkosti neřeší, nic mu nebrání v tom, se i za pouhý den touto objemnou knihou pročíst do konce jako já.

Z celé knihy je patrně, že ji napsala mladší autorka - upíří svět, naivní a neznalá hlavní hrdinka a k tomu všemu sebestředný, nafoukaný, arogantní a protivný upír, že kterého se však nakonec vyklube docela normální kluk. Kolikrát jsme již tohle v různých podobách slyšeli? Přesto vše je ale Večeře s vampýrem odlišná. Především mne zaujala atmosféra a prostředí celé knihy. Nemám moc ráda, když se kniha odehrává v přehnaně šťastném a milém prostředí, raději sáhnu po něčem, z čeho sálá trocha nebezpečí a temnoty, a to lze krásně cítit z této knihy. Navíc se kniha hemží velkým množstvím postav, mezi kterými si snad každý najde tu svou oblíbenou.

Nejproblematičtější částí knihy pro mne byl více méně střed, kdy jsem začala pociťovat zbytečně prodlužování děje. V tu chvíli mě kniha přestávala bavit a já začala mít jisté pochyby o tom, jak se Večeře s vampýrem vyvine dále. Těm asi sto stran, při kterých bych byla tehdy schopna usnout, by vůbec neuškodilo, kdyby neexistovaly. Zbytečně je tak kniha zbytečně roztahaná.

Nicméně postupem času se kniha vrátila tam, kde byla na začátku a dokonce se i začala zlepšovat. Osobně mne to dosti překvapilo, jelikož jsem již žádné výrazné zlepšení nečekala. Přeci jen si to u mne autorka v průběhu knihy trochu zkazila. Violet před samotným koncem konečně přišla k rozumu, přestala se chovat tak naivně a postavila se problému čelem. Díky tomu kniha dostala nový rozměr a stala se tak pro mne mnohem čtivější na napínavější.

Večeře s vampýrem je beze sporu kniha, kterou budete buď milovat, nebo nenávidět. Mne se kniha zalíbila už na samém začátku a i přes určité pasáže knihy jsem svůj názor nezměnila. Ano, dej je neskutečně předpovídatelný, ano, takový příběh tu byl už stokrát a ano, některé postavy se někdy chovají na zabití, ale přesto vše to v sobě něco mělo - jiskru, která se někdy sice marně snažila proměnit v oheň, ale byla tam. Večeře s vampýrem v sobě ukrývá potenciál, který se v pokračování doufám rozvine.

Za poskytnutí recenzního výtisku bych ráda poděkovala nakladatelství Knižní Klub.