Recenze: From ashes

Série: samostatná kniha
Autor: Molly McAdams
Datum vydání: 11. prosince 2012
Vydáno u nás: ne, neplánuje se
Počet stran: 416
Nakladatelství: William Morrow paperbacks
Kromě svého otce, který zemřel, když jí bylo pouhých šest let, věřila Cassidy už pouze jednomu muži - svému nejlepšímu příteli Tylerovi. Proto ho samozřejmě následuje do Texasu, kam míří na vysokou školu. To, co ale nečekala je, že jí bude přitahovat jejich nový spolubydlící Gage - nádherný jižan s chraplavým hlasem. Jediný problém? Je to Tylerův bratranec.

Gage Carson byl nadšen, že může svůj byt sdílet se svým bratrancem. Ani mu nevadilo, že si s sebou Tyler veze neznámého přítele, o kterém Gage slýchal už odmala. Tedy nevadilo mu to do té chvíle, kdy ta nejkrásnější dívka, kterou kdy viděl, vystoupila z bratrancova jeepu. Cassidy má v sobě totiž něco, co ho nutí pro ní udělat cokoliv jí na očích uvidí. Jen je škoda, že ho Tyler varoval, že není volná.

Přese vše, co je drží od sebe, se Cassidy a Gage pohybují na tenkém ledě toužíc po doteku toho druhého. Nečekané osobní neštěstí ji však posílá zpět do Tylerovi náruče. Cassi tak musí učinit rozhodnut, zdali bude čelit svým démonům minulosti nebo zdali spálí všechny mosty pojící jí a Gage.

Osud Cassidy nikdy nepřál. Dříve malá šťastná dívenka přišla v den svých šestých narozenin o otce a po roky snášela týrání ze strany své matky alkoholičky a nevlastního otce. Jedinou oporou jí vždy byl pouze Tyler, její nejlepší přítel. Ten nyní opouští domov kvůli vysoké a Cassidy bere s sebou. Na Cassi tak čeká nová etapa jejího života – nové prostředí, noví lidí, nové vztahy. Především se setkává s Tylerovým bratrancem Gagem, který Cassidy zahýbá životem. Bude jejích cesta snadná nebo budou muset nejprve překonat velké množství překážek, než se objeví šance být spolu? Jak se k tomu postaví Tyler? A jako budoucnost na Cassidy čeká?

Knize From ashes jsem dala šanci z toho důvodu, že se mi jaksi nedařilo odolat obálkám, kterými se jsou knihy od Molly McAdams obdařeny. Jejich styl se mi opravdu líbí, líbí se mi, že na každé najdete společný stejný prvek a From Ashes mi z nich navíc zněla nejlépe a nejzajímavěji. Trochu jsem se bála toho, jestli se vyplatí obálce věřit, protože si přiznejme, že to je jisté riziko. Díky bohu jsme zas tak zklamaná nebyla. Nadšená jsem taky doslova nebyla, ale na zabití času to bylo ideální čtivo.

Knihu bych rozdělila na takové tři části. První část - první třetina - knihy byla parádní. Vše se zajímavě rozjíždělo a zdálo se to být hodně nadějné. V této části jsem nashledala nic, co by mne iritovalo či vyloženě štvalo. Vše šlo svižně a lehce. Prostě ideální contemporary kniha. Pak ale přišel zlom v podobě druhé třetiny. Příběh se v tu chvíli začal natahovat a zcela zbytečně zamotávat, až jsem si chvílemi myslela, že jsem se sekla vedle a sáhla po latinsko-americké telenovele. Pokud to je dobře zakomponované, tak mi vůbec nedělá problém, když se v knize objevují milostné trojúhelníky a víceúhelníky. Často je pak děj o to zajímavější. V tomto případě to bylo až skoro protivné a totálně zbytečné. Rozumím tomu, že to autorka chtěla příběh učinit zajímavějším, ale bylo nutné tohle? Opravdu jak telenovela na milion dílů. A na závěr poslední třetina knihy. Tu bych označila jako jedno velké klišé. Za to však já dávám palec nahoru, protože já klišé jakékoliv druhu prostě můžu. Mám to ráda a líbí se mi, když nějaké to klišé někdy v knize najdu. Jako přirovnání bych mohla uvést sérii Perfect Chemistry od Simone Elkeles. Pamatujete si konce všech knih? Totální klišé. From Ashes na tom je zcela stejně.

Jak jsem zmiňovala na začátku, kniha to špatná není. Je to ale kniha, která nesedne všem a pokud sedne, tak třeba ne kompletně. I mne kompletně nesedla, ale nedělalo mi problém v knize pokračovat a dočíst jí do konce. Zato to je kniha plná lidských osudů a příběhů, které dokáží zaujmout a chytnout. Líbila se mi zároveň její reálnost, která z knihy doslova tryskala. Rozhodně velmi zajímavá contemporary kniha.

I přes vše, co si Cassidy zažila, neztrácela naději na nový začátek. Bylo obdivuhodné, že neviděla vše černě, a že i když jí její těžké dětství silně poznamenalo, stále pro sebe viděla naději. Rozhodně bych jí označila za jednu z nejsilnějších hrdinek, na které jsem kdy v knihách narazila. Má recenze by ale nebyla relativně pozitivní bez Gage. Gage, starší bratranec Tyler je postavou, která v celém ději hraje obrovskou roli a vším doslova zamává. Svět by potřeboval více takových Gageu. Takových, kteří se už ve dvaadvaceti chovají zodpovědně a vyspěle. Hold si ale zatím musíme my čtenářky vystačit s knižními postavami. Gage, Gage, Gage. Jak je tuhle postavu popsat. Bez ní by to jednoduše nebylo ono. Od prvního momentu, kdy se Gage objevil na scéně, jsem měla jasno, že na tuhle postavu jen tak brzo nezapomenu. Bylo doslova potěšením číst Gageovy kapitoly. Zase jsem se musela nedobrovolně culit jako měsíček na hnoji. A abych neopomenula další velkou postavu Tylera, tak i jemu věnuji pár vět. Až do konce jsem věřila, že Tyler dobrý kluk, jeden z těch poctivých, ale to, co udělal ke konci, zcela překopalo můj názor na něj. Když dokázal Cassidy udělat něco tak doslova hnusného a nefér, tak si dle mě ani nezaslouží Cassidynino odpuštění. Možná jsem až moc přísná, ale tohle se mi zdálo z jeho strany opravdu nepěkné.

Zajímavý námět, reálně lidské osudy a trochu pokulhávající zpracování. To je ve zkratce kniha From Ashes. Kniha, která dokáže zaujmout určité procento čtenářů. Love it or hate it. Vyberte si.