Prázdninový knihomol #3

Letní projekt Prázdninový knihomol od Cathy

Minulý týden jsem se snažila trochu zpomalit. Přeci jen mám ještě tolik recenzních restů, že to ani nestíhám psát. To mi ale nedalo, a tak jsem přečetla alespoň dvě knihy, které jsem měla v merku delší dobu. V první řadě to jsou Všechny Barvy země od Beth Revis. Jedná se o závěrečný díl série, která si mne dokázala zcela získat a tak jsem si přála knihu přečíst co nejdříve. Sice jsem se ke knize dostala s odstupem nějaké doby, ale mé nadšení nebylo o nic menší. Upřímně jsem nečekala to, co se v knize dočetla. Představovala jsem si nějaké obyčejnější zakončení knihy, ale to, co jsem dostala, mne odrovnalo. Celá kniha byla naprosto famózní a pokaždé, když jsem knihu měla odložit a dělat něco jiného, se mi opravdu nechtělo. Jde o knihu, která čtenáře nepustí. Jakmile jsem se začetla, potřebovala jsem ihned zjistit, jak to skončí a trochu mě štvalo, že jsem se pořád neblížila k rozuzlení. 

Druhou knihou, na kterou padla má volba je útlá knížečka Mezi nebem a zemí: Setkání s duchem od Stacey Kade. Knihu jsem již v loňském roce četla a moc se mi zalíbila svou jednoduchostí, ale přesto originalitou. Český překlad jsem si nyní přečetla hlavně z toho důvodu, že mne zajímalo, jak se knihy zhostili překladatelé. Podle mě udělali dobrou práci. Kniha neztratila vůbec nic ze své vtipnosti. Stejně jako originál se četla krásně lehce a poměrně rychle a nenarazila jsem na nic, co by mne v textu rušilo. Narazila jsem jen na jedno vynechané písmenko, což je skvělé skóre. Příběh se dá přelouskat za chvíli a rozhodně vás nebude nudit. Navíc jsem se rozhodla, že se s ohledem na ostatní díly nepustím do čtení v originále, ale vyčkám na české překlady. Ty budou jistě stejně povedené. 


Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

1 komentář:

  1. Ghost and the Goth vyšlo v češtine?! wow, dobre vedieť :D super, že ponechali pôvodnú obálku, nieže by sa mi neviem ako páčila ale hrozne mi sedí ku knihe :)

    OdpovědětVymazat