Recenze: Crossing the line

Název: Crossing the line
Série: Pushing the limits #1,5
Autor: Katie McGarry
Datum vydání: 1. dubna 2013
Počet stran: 67
Nakladatelství: Harlequin TEEN

Lila McCormick se poprvé setkala s Lincolnem Turneren v momentě, kdy tragédie zasáhla jejich životy. Nikdy by ale nevěřila, že tento krátký moment vyústí ve dvouletou výměnu dopisů nebo v to, že se do něj dokonce zamiluje. i přesto, že o jejich vztahu na dálku nikdo neví, se Lila cítí být Lincolnovi blíže, než kdokoliv jiný. Tedy až do momentu, kdy zjistí, že jí lhal ve věci, ve které na něj nejvíce spoléhala.

Lincoln nikdy nechtěl Lile ublížit. Právě její dopisy byly tím, co ho udržovala nad vodou po celé dva roky. Jeho city k ní během té doby překročili hranici, kterou by se dříve neodvážil překročit. Lincoln však musí udělat vše pro to, aby napravil své chyby a získal Lilino odpuštění .... a třeba i šanci být konečně s holkou, do které se bezhlavě zamilovat.

Někdy i jedno pouhopouhé setkání může změnit naše životy. Své o tom může vyprávět nejlepší kamarádka Echo, se kterou jste se mohli setkat v knize Pushing the limits, Lila. S Lincolnem se setkala pouze jednou a to na pohřbu, což se bohužel nedá považovat za první schůzku. Od té doby jejich se jejich vztah rozvíjel prostřednictvím dopisů a pohledů. I tak se ale Lila do Lincolna zamilovala a Lincoln do ní. Jenže i malá lež dokáže osobu, jako je Lila opravdu naštvat a zklamat. Lincoln tak musí svou chybu napravit a vydává na cestu za Lilou. Snad že jejich druhé setkání prolomí zbylé ledy.

Pushing the limits byla dle mého názoru jedna z nejlepších knih loňského roku. Proto mému oku neunikla tato krátká novela odehrávající se právě po Pushing the limits. Většinou mám tyto novely velmi ráda a jsem proto nadšená, že se i Katie McGarry rozhodla přivést na svět také jednu.

Už na první stránce novely mi mozek šrotoval na plné obrátky. Za boha jsem si nemohla vzpomenout, kdo Lila a Lincoln jsou. Nedokázala jsem si je s Pushing the limits vůbec spojit a stále nemůžu. To ale nevadí. Naštěstí to nebyla potřeba. Myslím, že by to nevadilo ani tehdy, kdybych nečetla předešlou knihu. Novela s ní totiž nijak nesouvisela. Crossing the line si žila svůj vlastní život a i když jsem tu a tam narazila na zmínku o Echo nebo Noahovi, nebylo to nijak podstatní pro děj. V tomhle případě šlo čistě jen o Lilu a Lincolna.

Crossing the line je velmi povedená jednohubka. Nenáročná, jednoduchá a opravdu miloučká. Čtenář se sice o postavách detailně nic nového nedozví ani se dočká žádných detailních opisů či pořádného děje. Tahle novela žije okamžikem a postavami. Především ale vztahem mezi Lilou a Lincolnem. Tihle dva si mě ihned získali svou náklonností. Bylo krásné sledovat, jak se tihle dva sbližují skrze dopisy a pohledy. Dopisy a pohledy! Kluk píšící dopisy. Tohle prostě musí dostat každou čtenářku stejně jako mě.

Novelu Crossing the line jsem si užila od začátku do konce. Byla to taková trefná třešinka na dortu. Tak trochu mi je líto, že si Lila a Lincoln vysloužili pouze novelu a ne rovnou celou knihu. V tomto případě by totiž vůbec, ale vůbec nevadilo, kdyby to byla pořádná kniha se vším všudy. Možná, že by byla zajímavější než samotný příběh Echo a Noaha, ale to zas předbíhám. Budu ale doufat, že třeba Katie McGarry jednou rozhodne jejich příběh posunout do knižní úrovně. Oba by si to zasloužili.