Knižní sraz a předpremiéra filmu Město z kostí | Nebezpečně vysoké množství bloggerů


10 hodin s bloggery
Jak často na něco neúprosně čekáme a pak je najednou po tom? Zvláště u knih a filmů se to děje téměř pořád. V jednu chvíli má film nebo kniha vyjít za neskutečně dlouhou dobu a vy si myslíte, že to snad nemůže ani v reálném čase utéct, a pak ta chvíle zčista jasna nastane a vše je v momentu pryč. Právě včerejší odpoledne je jedním z těch momentů, o kterých mluvím. Konal se totiž obrovský knižní sraz a předpremiéra dlouho očekávaného filmu Město z kostí. Pro upřesnění – v mém případě to znamenalo celých 10 hodin s bloggery. A jo, dá se to přežít. Pokud ale toužíte po objemnějším a o milion procent vtipnějším článku, vrhněte se na ten od Freckles. Ta v tom svém zahrnula i velké množství úžasných momentek a hlášek.

Černá ovce bloggerského stáda
Aby byl tento článek kompletní, přidám i to, jak jsem se vůbec ke knižní předloze zmiňovaného filmu dostala. Čas od času se nechám okolím zpracovat a vrhnu se na knihu, která by mne jistě předtím nelákala. O Městu z kostí jsem toho dříve moc nevěděla, pouze to, že se jedná o velmi oblíbenou knihu (dokonce sérii) jak v zahraničí tak i u nás. To mne překvapilo. Od té doby se ke mně začalo dostávat tolik pozitivní názorů a recenzí a snad každý to vychvalovat až do nebes. A tak se Kath nechala strhnout davem a knížku si také obstarala. Co jsem čekala? Bombu, za kterou knihu téměř všichni považovali. Co jsem dostala já? Knihu, která mne nebavila a nezaujala. Tak trochu jsem si připadala jako černá ovce našeho bloggerského stáda. V okolí totiž nebyl nikdo, kdo by to nemiloval. Tehdy. Hodně dlouhou dobu jsem odmítala v sérii pokračovat, protože jsem v tom jednoduše neviděla smysl. Tohle přesvědčení se se mnou táhlo více než rok. Možná skoro dva roky. Dlouhá doba, že?

Druhá šance
Ve většině případů by tohle znamenal konec a papa Clary. Jenže potom přišla informace o tom, že bude film. A jsme zpátky u toho. Nebyla bych to já, abych tomu nedala druhou šanci a nezačala se na film docela i těšit. Následně přišla nečekaná informace číslo dvě – Knižní klub vydá VŠECHNY díly s novými (dokonalými) obálkami. No a logicky mi řekněte, jak má tomuhle člověk odolat! Prostě provokace! Výsledek? Koupila jsem si knihu, která mne nebavila, a šla jsem na film natočený podle té samé knihy. Jo, jinak jsem zdráva. Ale upřímně vůbec nelituji.  Vlastně jsem za to ráda. Druhá šance se vyplatila a Nástroje smrti získaly nového fanouška.

Knihy? Ne raději jídlo.
Zdá se mi, že čím více se s bloggery, které vídám často, znám, tím méně nakupujeme knihy. Přecházíme totiž na jídlo. Asi jako každý sraz jsme započaly v knihkupectví. Jinak to snad ani nejde. Sice jsme si téměř všechny koupily nějakou tu knihu, ale nedostavil se ten onen pocit vykoupit celé knihkupectví. Spíše jsme tak v poklidu zaplatily knihy (já si vybrala Dokonalý svět, Vendea klasicky knihu od Darrena Shana a Fée svou milovanou Čarozem, na kterou se těšila víc, jak na nás) a už si razily cestu do KFC. To proklatě dobré kuře se nezapře. Na konci jsme si sice od Fée vysloužily spršku ledového čaje zdarma, ale ani to nám nezabránilo v tom si užívat dále den a ledová čaj nechat v poklidu rozlitý. Who cares? Někdo to přece uklidí.

Ztracena v moři bloggerů
Asi jsem si nedokázala v hlavě představit, kolik lidí vlastně dorazí. Byla jsem neskutečně překvapená, jak velká masa lidí to je. A kolik z nich blogguje (pozor, i náš číšník blogguje). A další věc, kterou jsem si nedokázala představit – jak máme vydržet čtyři hodiny v kavárně. Mission impossible to ale nakonec, světe div se, nebyla. Ba naopak, uteklo to jako voda.

Jako první se mikrofonu chopila Syki a proklepla si obecenstvo v tom, kdo bloguje, kdo byl ve Zlíně, kdo četl knižní předlohu, atd. Po ní přišla na řadu naše Abyss se skvělou prezentací na téma knižních sérií od Euromedia. Zjistili jsme tak třeba, že kniha Teardrop od Lauren Kate vyjde už na jaře příštího roku. Takže Vendy, nekupovat! Třešničkou na dortu byla soutěž o knihy pořádaná Knižním klubem. Soutěží nás prováděla Willinda. Třeba takové Vendee a Freckles se podařilo ukořistit knížku. Na Fée pak čekala velká výhra v podobě knihy Hvězdy nám nepřály a k tomu tematické tričko a záložka. Co musím pochválit jsou soutěžní úkoly, které pro nás Willinda vymyslela. Opravdu velmi se mi to celé líbilo. Moc povedené.

Opravdu skvěle jsme se posmáli, popovídali, zasoutěžili a pak už zamířili do kina. Co musím opravdu pochválit je místo, kde se včerejší knižní sraz konal. Kavárna Lucerna byla nádherná a její atmosféra ještě lepší a o kině už nemluvě. Opravdu zážitek, který za to stál. Určitě jsem tam nebyla naposledy.

Nebezpečná kombinace
Před samotnou projekcí nás zároveň čekala tombola. Pro mne to bylo malé překvapení, protože jsem o tombole neměla ani tušení. Navíc to bylo poprvé, co jsem se zúčastnila tomboly, tak jsem z toho byla nadšená, i když jsem nic nevyhrála. Pokud si chcete film vychutnat v naprostém tichu a klidu, dám vám jednu radu. Nechoďte do kina se mnou, Willindou, Vendeou, Abyss, Freckles a Fée. Budete nešťastní. Co scéna to komentář. My totiž neumíme být ticho. Řada před námi musela být asi pěkně na nervy, ale co dá dělat. Celý film jsme s holkami prokecaly a prosmály. Nad poznámkami holek jsem se často neudržela a rozesmála se na plno. Hlavně Willino vykřikování „To je spoiler!“, nebo „To v knize nebylo!“ mě ujistilo v tom, že si knihu vážně nepamatuji.

Blonďatá fretka v akci
A co samotný film. Nebudu lhát, čekala jsem totální kravinu aneb druhé Stmívání (nebuďte na mě zlí, kniha se mi přeci nelíbila). O to větší překvapení bylo to, že to vůbec žádná kravina nebyla. Ba naopak. Film se opravdu neskutečně povedl. Styl, kterým byl film natočen, mi naprosto sedl a už v prvním momentě přišpendlil k sedačce (to mi ale nezabránilo mluvit, že). Nejlepší na celém filmu bylo to, že vás nutil se neustále smát. Byl totiž naplněn tolika hláškami, až mě z toho bolela bránice. Navíc humor a akce byly opravdu krásně vyvážené, tudíž se neobjevila možnost se nudit. Dobře, musím pominout scény vystřižené jak z Disney filmu, místy nevhodnou hudbu a Jamieho vyvalené oči, které mu tak asi zůstaly z dob Twilightu, vzhled fretky a jeho vlasy jako by právě podstoupil foukanou. Jamie podle mne pořád není Jace, ale budiž, nic s tím nenadělám. Zato Lily a Robert byli úžasní. Tyhle dva herce můžu snad v každém filmu. Nejsem ten typ člověka, který by na filmu kritizoval úplně vše. Každý má své mouchy, některý méně a jiný zas více, ale když mě film bavil, tak mu nebudu ty maličkosti vytýkat. Ano, ne ve všem se to drželo originálu, bylo tam plno prvků z dalších knih, ale dalo se na to dívat. Nebýt na promítání s těmi nejlepšímu (rozuměj Freckles, Vendea, Will, Abyss a Fée), tak bych z toho asi tam dobrý pocit neměla. Díky holkám jsme si z toho udělaly komedii a snad ke každé scéně něco dodaly. Vážně holky, mám vás ráda a jsem ráda, že vás znám.

Palec nahoru pro vás
Došli jste až sem? Gratuluji. Nic z toho mít sice nebudete, ale poděkuji vám za to, že jste měli to odhodlání a dočetli mé žvásty až na samotný konec. Cítila jsem potřebu se takhle vypsat a i když v tuhle dobu bude v blogosféře už asi milion stejných článků, tak jsem ráda, že jste se pustili i do toho mého. Ať už se vám film opravdu líbil nebo vůbec nelíbil, napište mi to. Moc mě zajímají vaše názory a obzvlášť i opačné. Vždy je velmi zajímavé si vyslechnout i druhou stranu.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

5 komentářů:

  1. Tolik mě mrzí, že jsem na srazu nebyla. :/ :D Stejně by to ale dopadlo tak, že bych seděla někde v koutku sama :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nené, na vás jsem se pochopitelně těšila víc :-) (A nebo minimálně nastejno :D)
    Sraz byl výborný, fakt jsem si to užila a ráda jsem vás zase viděla!!
    A... Věta "Nebýt na promítání s těmi nejlepšímu (rozuměj Freckles, Vendea, Will, Abyss a Fée), tak bych z toho asi tam dobrý pocit neměla." mě upřímně dojala! Jsem fakt ráda, že jsem toho součástí :-))

    OdpovědětVymazat
  3. "Zdá se mi, že čím více se s bloggery, které vídám často, znám, tím méně nakupujeme knihy. Přecházíme totiž na jídlo." - EPIC WIN!! :D

    Taky jsem si to s váma v kině užila. Naše komentáře byly nejlepší a hrozně mě mrzí, že jsem neměla lepší podmínky pro jejich kompletní zapsání. Příště bychom měly jít na "budiž světlo" či něco v tom smyslu :))

    -Frecles

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště jdeme přece na 50... :D

      Vymazat
  4. Tak často jsem zase nevykřikovala, že ne? Nebo jo? :DD Pardon... :D
    Takovéhle srazy mě baví čím dál tím víc a už teď se nemůžu dočkat dalšího! :)

    OdpovědětVymazat