Měsíční shrnutí - Červenec 2013

Jak dlouho jsem se přemlouvala k sepsání tohoto článku? Téměř celý týden! Přemohlo mě totiž to neskutečné horko. Od Pondělka jsem každé dopoledne trávila v jazykovce a odpoledne většinou prospala. Nic jsem tedy neudělala, nenapsala a ni nepřečetla. Dnes jsem šťastná jako blecha, ze alespoň dnes je trochu přijatelnější počasí, protože už mi to leze krkem cítit se celý den jak v sauně. Co se týče července, tak ten byl velmi bohatý na nové knižní přírůstky. Hlavně z toho důvodu, že se konal velký knižní sraz ve Zlíně, který jsem navštívila poprvé. Pokud si o tomto dni chcete přečíst více, doporučuji skvělý článek od Freckles. Pořídila jsem si více knih, než jsem plánovala. Bylo mi hrozně líto tam ty knihy za tak úžasné ceny jednoduše nechat. Na to jsem srdce neměla. Už tak jsem měla doma desítky nepřečtených knih a proto to nyní raději nepočítám, protože by mě z toho trefilo. Celkem jsem si pořídila 21 knih



Závěrečný dál série Paranormálové s názvem Jednou provždy od Kiersten White jsem si pořídila hlavně z důvodu, abych si konečně doplnila sérii. První dva díly se mi líbily, ale nejsem si jistá, jestli si tuto knihu přečtu v blízké budoucnosti. Necítím tu nutnost. Jsem ale ráda, že knihu mám. Série je tak hezky celá v knihovně a vypadá úžasně. V levných knihách vždy vyštrachám nějaké knihy. Není měsíc, abych se do LK nepodívala. Tentokrát mi oko padlo na závěrečný díl Úspěšná smolařka se asi vdává od Meg Cabot, což byl krásný konec velmi čtivé série a poté na Zimní měsíc od Tanjy Heitmann. Od této autorky již mám doma jednu knihu a tak, když jsem Zimní měsíc uviděla na prodejně, putoval do košíku. doufám jen, že kniha bude stát za to.

Na Božského bastarda od Christiny Lauren jsem se tak neskutečně těšila, že jsem nebyla schopná ho v knihkupectví nechat. Pár minut jsem obdivovala obálku a pak jsem jí už z ruky nedala. Kniha to byla zajímavá a rozhodně stokrát lepší než-li Fifty shades. Skvělou knihou bych jí zas na druhou stranu nenazvala, ale na zahnání dlouhé chvíle je to ta pravá. Ne, že bych Železného krále již přečetla, ale odolat Železné dceři od Julie Kagawa za 129 Kč není lehká věc. Vím sice, že není jisté, zda-li další díly vyjdou v překladu, ale jelikož nejsem velký příznivec příběhů o vílách, se mi nechce kupovat knihy v angličtině. 

Slevy, slevy, slevy. Co k tomu dodat více. Obě knihy jsme koupila zcela naslepo, bez toho, abych si o nich něco více zjistila. Tajemství berberského amuletu od Jane Johnson mě zaujalo z toho důvodu, že mám příběhy podobného rázu moc ráda (většinou v podobě filmů) a tenhle zněl velmi dobře. Kniha mne ale neskutečně překvapila. V první chvíli, jsem byla zklamaná, ale později jsem knihu neodkázala odložit. Město strachu od Serge Brussola na mne na druhou stranu stále čeká. Snad to nebyly vyhozené peníze a že to bude čtivé. 

Jako vždy jsem zabrousila i na bookdepository.com a pořídila si pár kousků, po kterých jsem delší dobu koukala. Toužila jsem hlavně po knize Warm bodies od Isaaca Mariona. Když jsem zjistila, že stejnojmenný film (který mimochodem zbožňuji ke zbláznění) je natočený podle knihy, pocítila jsem náhlou nutkavost udělat si názor i na knihu. Rovnou jsem si předobjednala i pokračování a jsem neskutečně zvědavá. O The maze runner od Jamese Dashnera jsem věděla dlouhou dobu, ale až teď, když jsem přišla na to, že zanedlouho bude film, tak jsem chtěla nejprve zmáknout knihu a až poté film. Skoro nikdy to v tomhle pořadí nedělám, tak alespoň tentokrát. Stále jsem okouzlena novější verzí obálky. Ta původní se mi nelíbila, ale tahle má své kouzlo. Poté jsem dostala chuť na něco pohádkového a právě Tiger lily od Jody Lynn Anderson se mi zdála jako ta nejvhodnější. Jedná se o příběh o Petrovi Panovi, o kterém nikdy nic nečetla. 

K recenzi jsem si v červenci vyžádala dvě zajímavé knihy. Byla jsem zvědavá na českou verzi s názvem Mezi nebem a zemí: Setkání s duchem od Stacey Kade. Knihu jsem přečetla již v loňském roce v angličtině a můžu říct, že český překlad je opravdu povedený a neztratil nic ze své sarkasmu a vtipu. Zároveň mě zaujala Mise od Allena Zadoffa, což je tak trochu jiné kniha, než zbylé YA knihy. Zatím jsme četla jen samé pozitivní recenze plné chvály. Pevně věřím, že se k těmto názorům přidám. 

A jede se dál. Tentokrát tu mám knihy ze Zlína. Většina knih je (překvapivě) od CooBoo. Převážně jsem si doplnila nekompletní série. Pořídila jsem si tedy Rekviem od Lauren Oliver, které se stále bojím přečíst, protože nechci, aby se mi nelíbilo. Poté Všechny barvy země od Beth Revis - neuvěřitelný závěr bravurní série. Beth mi udělala velkou radost, protože číst závěr série bylo pro mne jedno velké potěšení. Pro mne to je nejlěpší kniha z celé trilogie. A poté už trochu starší kniha Chvíle před koncem od Lauren Oliver, která mi neustále unikala a které se ke mne domů nechtělo. Až do teď. Vypadá nádherně. 

Jak já miluji Zlínský Luxor outlet! Přechod od Justina Cronina za 69 Kč, to jsou téměř vánoce! Tak dlouho jsem tuhle knihu chtěla, ale dát ty peníze za ní, to se mi nechtělo. Luxor musel tušit, že knihu chci! :) Vůbec jsem se po ní nedívala a náhle bum, přede mnou, přímo v úrovni očí leželo asi šest přechodů! Ráj! Další nečekanou koupí je Až se tě život zeptá od Cecelie Ahern. Knihy této autorky zbožňuji a tak se mi nyní má sbírka rozšířila o tuhle krásku. No nevypadá nádherně? A pak tu mám Harry Potter a Fénixův řád od J. K. Rowling. stydím se, ale HP jsem nikdy nečetla (až na poslední díl). Rozhodla jsem tedy, že si doplním celou sérii a poté se na ní hezky od začátku vrhnu. 

Poslední dvě knihy, které jsem si z druhé strany republiky dovezla jsou Vytržení od Lauren Kate a O dívce, která obeplula Čarozem v lodi vlastní výroby od Catherynne M. Valente. Vytržení je opět další doplnění série, kterou si sice už vůbec nepamatuji (musím si dát re-reading), ale kterou bohužel nevlastní zatím celou. Čarozem mi doporučila jak Fée tak i Freckles. Prý to je velmi pěkná kniha a já holkám věřím. Kniha navíc vypadá nádherně. Sice je pěkně těžká a velká, ale za to z velmi kvalitního papíru. Moc se ní těším. 

Na úplný konec tu mám jeden dáreček, kterým bylo potěšeno více lidí ze Zlínského srazu. CooBoo nás prostě musí vždy a všude rozmazlovat a tak si každý mohl domů odnést knihu dle vlastního výběru. Já jsem byla zcela jisté ohledně toho, kterou knihu si vyberu. Jde o Nespoutanou od Cynthie Hand. (Další) Závěrečný díl velmi vyvedené andělské trilogie. Nebyla to sice až tak čtivá kniha, jako ty dvě předešlé, ale za to mne velmi potěšil epilog. Mé sentimentální já dostalo to, co potřebovalo - pořádnou dávku přeslazeného příběhu po několika letech. The best (zbytek knihy už ne). 

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

7 komentářů:

  1. Paranormály a Úspěšnou smolařku mám doma.. :)) Zbytek knih Ti závidím. Moc pěkné kousky.. :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Úspěšná smolařka byl opravdu skvělý příběh a obzvláště závěr, taky se mi nejvíc líbil :)
    Nespoutanou už mám rezervovanou v knihovně, na knihu Až se tě život zeptá pořád koukám v knihkupectví, už jsem ji snad 1000x držela v ruce (nekecám) a pořád se k ní nemohu dokopat.

    Vytržení mám doma a mám ji v plánu (povinném) pro tento rok :D Už tu sérii musím dotlačit. Miluju ji a nevím, co mi furt v tom brání :)

    OdpovědětVymazat
  3. Čarozem je vážně vážně skvělá! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Toho bastarda a Mezi nebem a zemí bych taky chtěla. Až se tě život zeptá bylo hezký, ale trochu slabší než jiný. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tohle jsou opravdu žně :) Na tu Čarozem se také chystám, zní to jako bezva knížka a zatím jsem na ni četla jen samé pozitivní ohlasy. Přechod jsem rozečetla, ale nějak jsem se neprokousala začátkem a než jsem se k ní stihla vrátit, musela zpět do knihovny :D Třeba se k ní zase jednou dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj ráda bych tě pozvala na celoroční akci která se právě rozbíhá na mém blogu :) jmenuje se Maturanti spojme se! Koukni se na můj blog a jestli se ti bude líbit zapoj se :)

    www.zaprasenaknihovna.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Ty jo, moc hezké úlovky. Božského bastarda bych taky brala snad ho někde seženu za rozumnou cenu :-)

    OdpovědětVymazat