Recenze: Sweet Peril

Název: Sweet Peril
Série: Sweet Trilogy #2
Autor: Wendy Higgins
Datum vydání: 30. dubna 2013
Počet stran: 371
Nakladatelství: HarperTeen
Anna Whitt, dcera strážného anděla a démona, si slíbila, že jí nikdy nic nedonutí k tomu, aby vykonávala práci svého otce, která spočívá ve znesvěcování lidských duší. Byla ale opravdu naivní, že uvěřila možnosti se tomu vyhnout. Byla naivní ohledně více věcí.

Když Annu začnou pronásledovat démonické hlasy, snaží se udělat vše, co je v jejích silách, aby přežila, i když to znamená přijmout svou temnou stránku a získat si na střední škola nechtěnou reputaci party holky. Její život nikdy nebyl tak bezútěšný. A k tomu všemu se na scéně opět objevil Kaidan Rowe, syn démona chtíče, který si znova vydobývá cestu k jejímu srdci a mysli.

Avšak když se k Anně donese nečekaná zpráva pocházející od andělů, začíná Anna společně s Kopanem, synem démona hněvu, cestovat po světě s úmyslem získat podporu ostatních nefilimů a dát jim naději v lepší svobodný život. Postupem času všichni zjišťují, že bez boje si svou svobodu nikdy nevybojují. Do té doby musí Anna a Kaiden odložit své osobní problémy, překonat pokušení a čelit otázce, zdali obětovat svůj život pro milovanou osobu stojí za ten risk.

Od doby co Anna poprvé potkala Kaidana Rowa a setkala se se svým otcem, se její život velmi změnil. Jakožto dcera démona je nucena vykonávat jeho práci, která se jí dvakrát nezamlouvá a zároveň si musí dávat velký pozor, aby tajemné hlasy čas od času šeptající kolem ní nezjistily, že v tom není až tak dobrá. Avšak když zjistí překvapující informaci, vidí v ní východisko, jak se ode všeho konečně odpoutat a žít svobodně. Se starým přítelem Kopanem a Kaidanem, klukem, který jí zlomil srdce a zmizel, musí procestovat svět a informovat o svém úmyslu další nefilimy jako je ona sama. Povede se jí svůj plán provést bez toho, aby si jej nevšiml některý z démonů? A bude Kaidan opět hrát důležitou roli v Annině životě?

Oficiálně zbožňuji tuto sérii. Patří mezi těch málo sérií, které v sobě kloubí všechny potřebné aspekty k tomu, aby se staly velmi oblíbenými. Ne každá totiž dokáže čtenáře zároveň napínat, bavit, dojímat i překvapovat tak bravurně, že si pak člověk dokáže nádherně představit knihy před očima. Přijde mi, že velké množství knih postrádá vtip. Postrádají tu mnohostrannost. Většinou lze v knihách naleznout převeliké množství romantiky, mytologie nebo paranormálních prvků, ale ne vyrovnanou kombinaci všeho. Na sérii Sweet Evil se mi právě líbí to, že v tomhle případě tomu tak není. První i druhý díl opravdu nabízí vše potřebné.

Sweet Peril se sice rozbíhalo trochu ztuha, přesto si i tak dokázalo získat mou pozornost. Na příběhu je totiž něco nepopsatelně zajímavého, co mne vždy přitáhne blíže a blíže. První polovina knihy se týkala pouze Anny samé a toho, jak se vyrovnávala s tím, že Kaidan zmizel z jejího života. V této části byla Anna trochu více otravná a protivná, což se dá přisoudit tomu, že měla Anna zlomené srdce. Nicméně v určitých okamžicích se mi zdálo, že to již opravdu přehání a dělá ze sebe zbytečnou chudinku. Obecně nemám ráda hrdinky, které fňukají nad tím, jak je opustil kluk a které se pak snaží neustále dostat do jeho přítomnosti.

Pak ale přišlo na řadu Annino nové poslání a kniha pořádně započala. Velmi mě bavilo sledovat Annu, Kopana a později i Kaidana na jejich cestě po světě, kde se snažili shromáždit co největší množství nefilimů. Autorka tak posunula příběh do zcela nové etapy, která dala sérii novou šanci na to přilákat ještě více čtenářů. Děj se pak prakticky nezastavil a neustále přicházela nová překvapení a neuvěřitelné zvraty. Pro mne nebylo vůbec možné knihu jen tak odložit. S každou přečtenou stránkou jsem tím více musela vědět, jak druhý díl v sérii skončí a jak dopadne poslání hlavních postav.

Ze začátku mi opravdu chyběl Kaidan. Do příběhu se opět přimotal někde v polovině knihy. Tenhle kluk ze série dělá ještě lepší sérii a pokaždé, když přijde na scénu, mne kniha baví ještě více. Dokáže pěkně rozvířit každý okamžik a mně nezbývá nic jiného, než se jen neustále culit a číst dál. Wendy Higgins vytvořila skvělou postavu, které je přitažlivá, tajemná, vtipná, na první pohled se může zdát jako egoistický náfuka, ale jak už to bývá, pravda bývá zcela odlišná. Pod tou slupkou tvrďáka se totiž skrývá úplně obyčejný kluk, kterému na Anně opravdu záleží a snaží se jí ochránit.

Knihu jsem si stejně jako tu předešlou užila od začátku do konce. Shledala jsem na ní jen jednu nevýhodu – její pokračování vyjde až v příštím roce, což znamená minimálně rok čekání. Rok čekání! Snad si tedy autorka připraví něco bombastického, když už nás hodlá tak dlouho napínat.