Recenze: Where I belong

Název: Where I belong
Autor: Gwendolyn Heasley
Datum vydání: 8. února 2011
Počet stran: 289
Nakladatelství: HarperTeen
Seznamte se s Corrinne. Její život představuje nedosažitelný sen pro skoro každou dívku v New Yorku - nákupy u Barneys, volný přístup do nejlepších klubů a na nejžádanější party a vlastní kůň v jezdeckém klubu. Vše jde podle plánu. Nebo tedy alespoň donedávna šlo.

Stačilo jen aby byl Corrinnin otec propuštěn z práce a celý její život se sesypal jako domeček z karet. Namísto toho, aby opustila domov a zamířila na prestižní internátní školu, je poslána bez jediné kreditní karty přímo do Texasu za prarodiči. Sama tak musí čelit státní škole a navíc na ní čeká práce - odklízení hnoje. Corrinne je rozhodnutá získat zpět život, který měla právě teď žít. Nezáleží jí tak na tom, koho během svého snažení potopí. Ale když Corrinne získá nové přátelé a v práci potká opravu přitažlivého kluka, začíná uvažovat nad tím, zdali její starý život byl opravdu tak perfektní, jak si myslela.

Corrinne si nikdy nemusela stěžovat. Vždy dostala to, co chtěla a New York jí padal k nohám. Někdo by řekl perfektní život, ale i perfektní život může jednou skončit. Stačilo k tomu vlastně velmi málo. Corrinnin otec dostal výpověď. Pro někoho, jako je tahle rodina však tahle maličkost znamená konec světa. Konec nakupování, utrácení, žádná soukromá škola, kreditní karty a konec bydlení v luxusním domě. Ze dne na den se z Corrinne stává zcela obyčejná americká dívka s pár dolary v kapse. Aby toho nebylo málo, musí se Corrinne přestěhovat ke svým prarodičům do Texasu a chodit na veřejnou školu. Co dál?

Jsou chvíle, kdy má čtenář chuť na nějaký hlubší a složitější příběh. Někdy zas na něco nad míru lehkého a přitaženého za uši. Před nějakou dobou jsem právě na takovou jednoduchou snad, že jednohubku měla chuť. Jenže co vybrat? Po neskutečné době vybírání, jsem zvolila právě Where I belong. Kniha mi doma ležela už dlouho, lákala mne a já se k ní stále neměla. Možná, že mne přesvědčila ta bezstarostně působící obálka. Jen ta představa, být na stejném místě a neřešit nic okolo, je lákavé. A měla jsem rozhodnuto.

První, co mi přišlo na mysl, když jsem si o téhle knize přečetla, byl film Hannah Montana ve filmu. Myslím to naprosto vážně. Celý ten nápad s bohatou rozmazlenou holkou, která chtě nechtě musí k prarodičům na venkov a ten jí změní, je tak profláknutý, ale právě Hannah Montana mne napadla jako první. Bohužel jsem si pak film promítala ve své hlavě po celou dobu četby. Nikdy mi nijak zvlášť u těchto typů knih nevadilo, když lze jeho obsah nalézt i v desítkách dalších knih a že téměř vždy již na začátku odhadnu, jak kniha skončí. Nic z toho mi ale nebránilo v tom knihu dočíst až do konce.

Od knih tohoto typu většinou nic nečekám. Sáhnu po nich většinou, když mám volnou chvíli a chci si přečíst něco zábavného a jednoduchého, nebo když mě přepadne taková ta letní nálada, jako právě letos. Nikdy předtím jsem na contemporary knihy nebyla, ale letos totálně. Čekala jsem tedy úplně klasickou jednorázovku na neustále omývané téma. První polovina knihy tomu dokonce celou dobu nasvědčovala, jelikož mě příběh sice bavil, ale nijak zvlášť, abych se od knihy nemohla odtrhnout. Následně jsem zaznamenala jistý pokrok ve vývoji příběhu i postav, ale stále se mi to nezdálo dostatečné.

Myslím, že jsem si neoblíbila ani jednu z postav. Na jednu stranu byly sympatické, chvílemi vtipné a zajímavé. Nešlo o to, že by mi byly vyložené nesympatické, jen jsem si nedokázala do těchto postav vcítit a chápat je. Corrinne je zcela typický příklad postavy, kterou zpočátku máte nesnášet, později s ní soucítit a nakonec si jí oblíbit. Postavy jednoduše neměly duši. Nebylo by v nich nic reálného.

Knihu si dle mého názoru naprosto bezvadně užít. Příběh je velmi čtivý a utíká opravdu rychle. Pro mne to byla opravdu fajn kniha na zahnání nudy, a i když bych si ani znova přečíst nemusela, vřele jí doporučuji i začátečníkům v četbě anglických knih. Vzhledem k tomu, že se nejedná o nic složitého a náročného na přemýšlení a porozumění, bude to určitě jedna z těch knih, které lehce přelouskáte. Určitě se přitom zasměje, někdy protočíte oči a pomyslíte si „co to má být“, pak budete s Corrinne chvíli soucítit a jednoduše si knihu užijete jako já a to ať už se vám bude líbit více či méně.