RC recenze: Tygrova plavba

Název: Tygrova Plavba
Série: The Tiger Saga #3
Autor: Colleen Houck
Datum vydání: 29. července 2013
Počet stran: 488
Po přímém střetu s Lokešem, dávným nepřítelem bílého i černého tygra, zažívá Kelsey další šok. Její milovaný Ren se sice vrátil ze zajetí, ale vůbec se na ni nepamatuje. Navíc mu její blízkost přináší fyzickou bolest – každý dotek je pro něj hotové utrpení. Přesto Kelsey s oběma bratry pokračuje v boji za prolomení kletby. Aby dosáhli kýženého cíle, musejí se setkat a utkat s pěti lstivými draky, z nichž některým jako by smysl pro fair play nic neříkal. Kromě toho Ren tak nějak nemá jasno ve svých citech a Kišan v nich zase má jasno až moc. Kelsey to zkrátka jako obvykle nebude mít vůbec jednoduché.

Tygrově prokletí se Kelsey snažila zlomit kletbu, která dva indické bratry po staletí svazovala. V pokračování s názvem Tygrova stezka se v doprovodu Kišana vydala na dlouhou a strastiplnou cestu za záchranou svého milovaného Rena. Ani ve třetí knize nebudou Kelsey, Ren ani Kišan ochuzeni o nevídané dobrodružství, nebezpečí číhající za každým rokem, ani o pořádnou dávku mytologie a nadpřirozena. Aby Kelsey dosáhla toho, o co se od samého začátku snaží, vydává se proto s bratry za pěti bájnými draky. K tomu všemu se opět ocitá mezi Renem a Kišanem, kteří pro ni oba znamenají mnoho. Dokáží jí ochránit před Lokešem, který si na ní dělá nárok?

Dočkala jsem se. Ani už přesně netuším, jak dlouho jsem na Tygrovu plavbu čekala, ale mám knihu konečně doma a je to skvělé. Colleen Houck bych označila jako jednu z mých nejoblíbenějších autorů. Její světoznámá série Tygrovo prokletí se mi ze dne na den dostala pod kůži a zcela mě pohltila svým ojedinělým a energetickým příběhem. Z toho důvodu jsem neváhala a musela zjistit, jaká bude v pořadí třetí kniha této série.

Nepochybuji o tom, že má Colleen obrovskou fantazii. Téměř vždy jsem doslova v údivu, co všechno je schopna na stránkách svých knih probudit k životu. Takových knih nemám nikdy dost a jen tak se jich s jistotou nenabažím. Tygrovu plavbu za takovouhle knihu bez pochyby označit. I přesto, že se stále jedná o stejný příběh a stejnou zápletku, každá kniha totiž vždy nabízí něco jiného a stejně čtivého.

Tygrovu plavbu nepovažuji za zrovna nejlepší knihu série, ale rozhodně nejsem ani zklamaná. Myslím, že to, že se Colleen tentokrát v knize zaměřila na draky, dokáže zaujmout spoustu čtenářů. Zpočátku jsem si nedokázala představit číst „tygří knihu“ o dracích, ale k mému velkému překvapení to byl opravdu skvělý tah.

Knihu jsem si užívala od samého začátku až na konec. Všeobecně se mi čtou knihy od Colleen Houck velmi dobře a snadně. Proto mi nikdy netrvá dlouho, než příběh přečtu. Doslova jsem byla k ději připoutaná a (jak jinak se) nedokázala od něj odpoutat. Avšak tentokrát jsem měla lehčí problém s délkou knihy. Tato série má všeobecně vždy objemné knihy a tak se nemůžu divit, že s každou novou jejich obsah nabývá. Nemyslím si ale, že byla potřeba, knihu natolik nafukovat. I když mě děj opravdu bavil, tak jsem se přesto párkrát nachytala u toho, jak si říkám, že by to možná bylo lepší, kdyby to autorka radikálně zkrátila. Tak trochu to bylo i nudné.

Autorka to poté všem, kteří měli stejný názor jako já, vynahradila. Právě na samém konci jsem se začala pořádně bavit a užívat si každičkou větu. K tomu všemu jsem byla ohromně nadšená z úplně poslední kapitoly. Někdo se může právě divit, jak se mi ten konec může líbit. Je pravda, že se Kelsey nedočkala nic milého, ale za to je jasné, že se v další knize nudit opravdu nebudeme.

V předešlých dvou knihách jsem si na Kelsey krásně zvykla. Nebudu zastírat, že je Kelsey čas od času neskutečně naivní, nelogická a trošku zabedněná, ale když se člověk na ní moc nezaměřuje, tak se to dá přehlédnout. V případě Tygrovy plavby to s ní bylo tak trochu jako na houpačce. V jednu chvíli se mi zdála být nezvykle snesitelné a za chvíli už to byla ta stará Kelsey, která v jednu chvíli chce být s Renem a pak zase s Kišanem. To by mi možná nevadilo, kdyby nebylo tak okatě jasné, s kým nakonec skončí.

O Renovi bych se nejraději ani nezmiňovala, protože jsem ho oficiálně přestala mít ráda. Divím se, jak se z toho milého a sympatického Rena stal tenhle doslova na zabití Ren. Snad i tu Kelsey bych snesla dvacet čtyři hodin denně, než opět číst o Renovi. Za to Kišan je zcela jiná liga. Myslím, že snad nejde ani nic jiného než Kišana zbožňovat. Kišan má ze všech jediný všech pět pohromadě a dokáže reálně uvažovat. Vždy mi dokáže rozproudit krev, jak ho kelsey dokáže zcela přehlížet. Já být jí, tak jsem ráda, že Kišana vůbec mám a držela bych se ho jako klíště.

S Tygrovou plavbou si bez pochyby užijete spousty zábavy a také napětí. Možná že ne vždy to bude zcela záživné, ale pokud máte tuhle sérii rádi, tak budete i pro tentokrát spokojeni stejně jako já. Zároveň vás kniha bez pochyby navnadí k pokračování. Příběh neztrácí své kouzlo a ve vteřině si vás omotá kolem svého imaginárního prstu.

Za recenzní výtisk děkuji úžasnému nakladatelství CooBoo.