Levné anglické knihy a dobrý pocit z utrácení | Better world books vám dá oboje najednou!

Na začátek malá anketka. Kolik z vás tady čte? Ehm, to asi není zrovna nejchytřejší otázka. Zkusím to znovu. Tak tedy. Čtete anglicky? Ano? Skvělé! Preferujete spíše hardbacky? Pokud ano, tak určitě pociťujete stejné rozčarování nad poměrně vysokými cenami těchto knih. Co kdybych vám řekla, že ne všude tyhle krásky stojí tak moc? Už máte uši napnuté? Super, tak bedlivě poslouchejte. 

Vše, co potřebujete znát jsou tři slova: BETTER WORLD BOOKS

Kde, že? Cože? Jak? 
Better world books je americký knižní eshop s obrovským výběrem knih. Kromě spousty knih eshop garantuje poštovné zcela zdarma a to téměř kamkoliv po světě; výhodnější ceny; jednoduchou platbu totožná s bookdepostiory (kartou nebo přes paypal) a doručení většinou do 23 týdnů. Po odeslání balíčku na vaší adresu vám navíc "kniha" zašle krásný email s tím, jak se těší na nový domov. 


Nikdo je už nechce. Tak proč je neadoptovat. 
Kromě nových knih, bych však ráda poukázala na tu zajímavější část nabízených knih. Mám na mysli použité knihy. Tyto knihy z velké většiny pocházejí z knihoven po celé Americe i Kanadě. Důvodem, proč již neslouží k výpůjčce je nedostatek místa či nezájem lidí. Místo toho, aby se jich zbavily neefektivně, je věnovali právě tomuto projektu, který z nich dokáže vytěžit mnohem více. O tom však později. To, co na všem považuj za nejlepší, jsou velmi nízké ceny. Knihu v pevné vazbě tak lze pořídit již od přibližně 150 Kč do 250 Kč. Když si to tak porovnám s cenami nových knih, vidím velký rozdíl. Ve většině případů je možné si vybrat mezi různými stavy knih (jako nová, málo čtená, hodně čtená). Právě z těchto knih jsem nadšená nejvíce. Myslím, že není potřeba mít knihu zcela novou. Hodně z nás své knihy přečte tak jednou či dvakrát a pak je založí do knihovny. Tyto papírové krásky, která BWB nabízí sice mají sem tam zmáčklou obálku nebo tak, ale nic velkého a na tom nevidím žádný problém. Navíc prakticky kdokoliv může taktéž věnovat knihy pro tento projekt.



Kniha za knihu.
Vše není jen o nakupování a utrácení dlouho šetřených peněz. Jeden z faktorů, který možná trochu změní váš názor a odstraní ten věčný pocit, že jste si něco neměli kupovat, je akce Book for book. Jde zkrátka pouze o to, že za každou knihu, která se na BWB prodá, BWB daruje knihu někomu, kdo ji potřebuje. Po každém nákupu, tak můžete mít pocit, že jste zároveň pomohli k tomu, aby někdo na světě, kdo nemá tu možnost, získal knihu. Akce tak pomáhá nadacím jako jsou Books for Africa, National center for family literacy nebo třeba Room to read



Ještě s pomáháním nekončíme.
Aby toho nebylo málo, tak svou koupí pomůžete ještě jednou. Už při hledání knih, lze u každé z nich naleznout kolonku s informací, jakému projektu či nadaci půjde část peněz, které za knihu zaplatíte. Je tak garantováno, že určité procento z prodejte opět pomůže. Většinou se jedná o různé knihovnické programy, které takto získávají dotace na provoz poboček, pořizování knih, nebo popřípadě rekonstrukce. Samozřejmě se toto týká pouze amerických knihoven, nicméně už jen to, že to někomu dokáže pomoci, dokáže vykouzlit úsměv na tváři. Hlavně vždy víte přesně kam a na co vaše peníze poputují.




Já a knihy z BWB.
Víte, že já nad levnými knihami dlouho neuvažuji a rovnou kupuji. A když z toho navíc nemám užitek jen já,  ale i někdo další, mi přijde úžasné. Dosavad jsem si přes BWB pořídila sedm knih a z toho již tři v pořádku dorazily domů. Upřímně jsem z toho měla druhý vánoce a byla zvědavá v jakém stavu knihy budou. Všechny vypadají skvěle! Zakoupila jsem si ex-knihovnické výtisky, tudíž byly zabalené v průhledném obale a jsou krásně čisté. Místy mají zmáčknuté hřbety nebo hrany, ale to opravdu jen minimálně. V jedné mám nalepená razítka, dvě jsou obohacené o razítko na hraně stránek.  Jinak "poškozené" nejsou a já si tento projekt nemohu vynachválit! Snad nikdy jsem neměla lepší pocit z toho, že jsem tak utrácela. :)


PS: Za tento článek nemám zaplaceno. Článek jsem se rozhodla sepsat na základě vlastní spokojenosti a nadšení ohledně projektu BWB. Zároveň jsem se chtěla o toto podělit s dalšími čtenáři a ukázat jim i něco nového a zajímavého.

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat