Byl tu, ale už skoro není - rok 2013 | mých TOP 13 knih letošního roku


13. Počátek - Jessica Khoury
Počátek se řadí mezi ty knihy, o kterých jsem zprvu měla lehce jiné mínění. Prvních přibližně sto stran mě absolutně nebavilo a nechápala jsem, co na tom ostatní lidé vidí. Pia mi navíc přišla nesympatická a až příliš sebevědomá. Avšak, jakmile jsem do děje pronikla o něco více, zjistila jsem, že knihu jednoduše miluji. Skrývalo se v ní mnoho překvapivých momentů, které nakonec můj názor částečně změnily. Autorka rozhodně mile překvapila. 

Tento milý příběh mající nepochybně kouzelnou obálku byl tou správnou oddechovou romantickou knihu, kterou jsem v ten moment potřebovala. Jakožto příznivec knih s romantickým nádechem a klasických happyendů mi tahle nesměla uniknout. Sice jsem o ní do té doby neslyšela, ale proč jednou nevěřit svému vnitřnímu hlasu a nepřečíst si knihu, které nic nevíte? Nejen, že vypadá neskutečně roztomile, ale navíc je i taková uvnitř. nechyběly momenty překvapení nebo i samotného strachu. Jednoduše takové správná chic-lit. Má recenze.  

11. EON - znovuzrození dračího oka - Alison Goodman
Čtyři roky stará kniha a já se k ní téměř doslova "dokopu" až v prosinci? Jojo, to jsem celá já. Jindy by mi to nevadilo, jenže když jsme zjistila, jak dechberoucí tento příběh je, mi bylo až téměř líto, že jsem se k ní nedostala o několik let dříve. Never  mind. Eon i pokračování Eona mi doslova podkopli novy svou dokonalostí. Nečekala jsem nic takového a pak najednou bum a bylo to. Ani jsem nestačila mrkat. Kniha by si zasloužila mnohem větší pozornost. 

10. Stín noci - Deborah Harkness
Miluji nadpřirozeno a miluji, když narazím na knihu, která je tak trochu odlišná od těch ostatních nadpřirozených. Snad nikdy dříve nepůsobila kniha s upírem a čarodějnici tak obyčejně jako tahle. Sledovat, jak se příběh Diany a Matthewa rozvíjí poté, co se dostanou do minulosti bylo úžasné. Kniha byla možné kropátko dlouhá, ale i tak to stálo za to. Lepší historickou a paranornální knihu jsem jaktěživ nečetla. 

9. Unravel me - Tahereh Mafi
Tahereh to zkrátka umí. Vždy mě svou obdivuhodnou fantazií odrovná. Po Shatter me jsem věděla, že si musím Unravel me přečíst co nejdříve. A zklamaná jsem rozhodně nebyla. Příběh Juliette, Adama a úžasného Warnera si mě podmanil a nepustil. Na samotném konci jsem byla tak začtená, že jsem si neuvědomila, že čtu poděkování. 

8. Sweet evil - Wendy Higgins
Sweet evil mi bezpochyby vyrazilo dech. Vtipnější kniha se mi za letošní rok do ruky nedostala. Jakmile kniha v sobě kloubí vtip, romantiku a akci, vím, že je to kniha pro mě. Sice se v knize můžeme setkat s klasickým klišé hodna holka a špatný kluk, ale proč ne. Osobně mám tuto sérii ohromně ráda a řadí se k těm nejlepším paranormal sériím, které se mi kdy dostaly pod ruku. Má recenze

7. Nepřítel mého nepřítele - Kateřina Petrusová
Začalo to Nebezpečnou láskou a pokračovalo v Nepříteli mého nepřítele. Do nedávna jsem knihy českých autorů zásadně nečetla, ale Katka Petrusová vše změnila. Každou z jejích knih jsem v zásadě probrečela, jelikož to, co v nich nabízí se nedalo psychicky zvládnout. Dokonalejší knihu české autorky jsem ještě nenašla. Má recenze.

6. Warm bodies - Isaac Marion
A co třeba zombie? Nebýt stejnojmenného filmu, tak jistě o knize ještě dnes netuším. Nikdy se nepřestanu udivovat nad tím, kolik toho bylo natočeno podle knih. Nicméně samotné kniha, přestože je poměrně útlá, nabídla nepopsatelně mnoho úžasných okamžiků, jenž překonaly všechna má očekávání. Předností knihy je to, že nabízí náhled na věc ze zcela jiného úhlu. Zombie příběhů, které vypráví právě zombie není a i kdyby bylo, tak si jsem si jistá, že Warm bodies nepřekonají. Má recenze.

5. Legenda - Marie Lu
Ačkoliv mě to dystopické šílenství tak nějak přešlo, Legendu přehlédnout nešlo. S ní to šlo tak nějak samo. June i Day mi přirostli k srdci a jejich dobrodružství se stalo i mým. Celý ten dystopický svět a fungování se mi zdálo být fantastické a skvěle promyšlené. Za celý rok jsem na lepší dystopii nenarazila. Má recenze.

4. Zelená jako smaragd - Kerstin Gier
Rudá, Modrá a Zelená. To už jsou takové YA klasiky. Zelená jako smaragd byla (bohužel) již posledním dílem celé série. Ale ani na konec Kerstin nezklamala. Ba naopak. Opak mi vytřela zrak a zanechala s hlavou plnou otázek. Navíc to cestování v čase dělalo z knih hotovou dokonalost. Je mi tak trochu líto, že se už žádného pokračování nedočkáme, ale jelikož Kerstin příběh nádherně zakončila, si vlastně nemám absolutně na co stěžovat. Má recenze

3. Endless - Amanda Gray
Panebože, jak já tuhle knihu miluji! Kombinace minulých životů a ruské šlechty bylo to pravé, na co jsem čekala. Jakoby Amanda Gray věděla co mám ráda. Kniha měla nádherný historický i tajemný nádech a a ni nepostrádala trochu té romantiky. Po celou dobu jsem neměla jediné tušení, co se může stát a co za tím vším vlastně stojí. Ohromili mě i bravurně vykreslené postavy obou hlavních mužských protagonistů i samotné Jenny, ve které jsem se tak trochu viděla. Jediné negativum vidím v tom, že žádné pokračování nebude. Obvykle mi to nevadí, ale u takto skvělé knihy, jejíž námět má ještě větší hloubku, to je vlastně trochu škoda. Má recenze

2. Všechny barvy země - Beth Revis
Snad každý už zná tuhle vesmírnou sérii. Já jí měla ráda už od prvního dílu, ale ne tak, abych z knihy "vyváděla". Jenže to, co přišlo se závěrečným dílem, jsem nečekala. Ta smršť té vší akce bylo nad mé očekávání. Neřekla bych, že právě já na konec takhle podlehnu. Beth dokázala nemožné. Upřímně, kam se hrabe jednička a dvojka. Trojka to pravé vzrůšo. V brzké době si asi knihu přečtu znovu, protože to bylo celé epické. Má recenze

1. Den co den - David Levithan
Za tu nejlepší a nejdokonalejší knihu pokládám relativně novou knihu Den co den. Čekala jsem další naivní příběh dvou mladých lidí, jenže to, co z knihy vzešlo, bylo ohromující. Žádná přehnaná romantika, ani přehnaně naivní postavy. Vše bylo na úrovni a mělo to šmrnc. Celý příběh doplňovalo kouzlo čtivosti. Celek na mě působil dosti emotivně a tak jsem se nevyhnula ani několika slzám. David Levithan dokázal, že i bez všech těch happyendů to přeci jen taky funguje a moc dobře. Má recenze

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat