RC recenze: The Iron Traitor

Název: The Iron Traitor
Série: Call of the Forgotten #2
Autor: Julie Kagawa
Datum vydání: 29. října 2013
Vydání u nás: Nechystá se
Počet stran: 304
Nakladatelství: Harlequin Teen
Když jen tak z čista jasna zmizíte rovnou na týden, obyčejný svět si toho všimne.

Po nečekané cestě do světa víl, touží Ethan a Kenzie jen po jednom - aby se vše zase vrátilo k normálu. Ale jak "normální" může být to, když dennodenně vidíte víly? Bývalý samotář se špatnou pověstí má však nyní někoho, s kým tohle vše může sdílet - svou přítelkyni Kenzie. Takže nevadí, že by se s ní vlastně neměl vídat.

Ale když se jmenujete Ethan Chase a když je vaše sestra jednou z nejmocnějších víl v celém Nevernever, váš život nikdy nebude "normální". K tomu všemu se Ethanův synovec Keirran pohřešuje a pravděpodobně se chystá k něčemu nepředstavitelnému a to jen proto, aby zachránil svou lásku. K něčemu, co by mohlo navždy zničit jak lidský, tak i vílí svět a dát šanci zapovězeným a nebezpečným vílám, aby ovládly svět. A jak se Ethanův a Keirranův osudy začínají proplétat, je zcela jisté, že Ethanův další krok rozhodně o osudech zcela všech.


Ethan Chase a jeho přítelkyně Kenzie mají za sebou první výpravu do Nevernever. Jenže jakmile do tohoto světa víl vstoupí jednou, už je jen tak nepustí. Ethan nechtěl mít s vílami nikdy nic společného. Chtěl být obyčejným člověkem jako každý jiný, jenže jakožto bratr samotné královny, to nemá jednoduché. Jeho synovec Keirran navíc nyní mizel a nikdo neví, kde může být. Ethan ví, že důvodem Keirranova zmizení je jedna víla, do které se Keirran zamiloval a které hrozí brzká smrt. Právě Ethan může Keirrana zachránit, ale za jako cenu?

Konečně jsem se dočkala pokračování! The lost prince mě velmi mile překvapilo, jelikož víly normálně ráda nemám. Nicméně Julie Kagawa mě usvědčila v tom, že bych nad takovýmito knihami neměla zcela zanevřít. Právě tato spin-off série původní The Iron Fey série mě nejednou překvapila. Nevím, zda si The Iron Fey někdy přečtu, ale s touhle dojdu jistě až do konce.

Byla jsem opravdu zvědavá, jaká dobrodružství bude tentokrát na Ethana a Kenzie čekat. Avšak hned po několika stránkách jsem pocítila lehké zklamání. Hlavní zápletka mi totiž přišla moc obyčejná a nezáživná. Nevím proč, ale přišlo mi to celé absolutně o ničem. V porovnání s prvním dílem šla kvalita opravdu radikálně dolů. Začala jsem se tak obávat, že budu nakonec opravdu zklamaná. Stále jsem však měla víru, že to Julie časem vytáhne zpět nahoru a já už nebudu mít šanci si stěžovat.

Díky bohu se vše zlepšilo. Chvíli sice trvalo, než se v knize objevila jakkoliv více akční, čtivější, emotivnější nebo romantičtější scéna, ale musím říci, že to čekání stálo za to. Asi tak v polovině knihy jsem už od příběhu nemohla odtrhnout. Hledání Keirrana bylo totiž náročnější než se zprvu zdálo. Za celým Keirranovým zmizením toho totiž bylo mnohem více. Ethan i Kenzie se tak setkávali s velmi stresujícími a strachuplnými momenty a sledovat jejich cestu bylo nadmíru zajímavé.

Ethan stále působil tím svým tajemným dojmem, kterého se zatím ještě nezbavil. Bylo ale cítit, že na něj má Kenzie vliv a že se začíná trochu otevírat. Avšak vílí svět byl pro něj stále velkým problémem. Nikdy nebyl rád, že se tam musí vracet a já se ani nedivím. Víly, která Julie Kagawa vytvořila, nejsou to totiž pouze milá okřídlená stvoření, ale i krvelačné bestie. Proto měl Ethan vůči nim určitý odstup. Asi hlavně proto, že ho jako malého unesli a proto, že v jejich světě nyní žije jeho sestra.

Zato Kenzie byla takovým jasným světlem celého příběhu. Oproti Ethanovi působila vždy mile, čile a byla ochotná se do všech nebezpečí pustit společně s Ethanem. Každý s ní vždy zacházel jako s porcelánovou panenkou. Kenzie o to nikdy nestála a tak nechtěla, aby s ní i Ethan zacházel. Právě díky ní mě kniha bavila o to více. Bez ní by knize chyběl vtip a šmrnc.

Nicméně to, co jsem vůbec nečekala a co mi doslova vytřelo zrak, přišlo v poslední kapitole. S více překvapivějším zakončením jsem se snad ještě nikdy nesetkala. Nic takového jsem vzhledem k mému prvotnímu zklamání nečekala a tak bylo mé překvapení o to větší. Julie tak potvrdila, že vždy ví, co dělá. Vše jsem si musela přečíst nejméně třikrát, abych uvěřila. Neskutečné, ale pravdivé. Opravdu klobouk dolů, protože s tímhle autorka určitě odrovnala nejen mě, ale i tisíce dalších fanoušků.

The iron traitor byl pro mě nakonec jedním velkým překvapením. Lehčí zklamání sice pociťuji stále, ale když děj shrnu jako celek, nebylo to zas tak špatné. Julie Kagawa píše skvěle a vždy to dává řádně najevo svými knihami. S ohledem na konec této knihy, nevím, co čekat v dalších knihách. Bude to jistě pěkná jízda. 

Za recenzní e-book děkuji serveru Netgalley.com

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat