Beseda a autogramiáda spisovatelky Margaret Stohl | + giveaway


Jak asi ze sociálních medií víte, tak dnes odpoledne proběhla v pražském Paláci Knih Luxor menší beseda se známou americkou spisovatelkou Margaret Stohl - spoluautorkou série Krásné bytosti a knihy Icons. Píšu záměrná "menší beseda", jelikož se nás sešlo celkem kolem patnácti. V takovéhle stavu mi to naprosto vyhovovalo. Přeci jen to bylo mnohem příjemnější a uvolněnější, než kdyby dorazily stovky lidí. Navíc si myslím, že to Margaret spíše uvítala. Dokáži představit, jak to musí být náročné přiletět ráno s takovým časovým posunem, celý den objevovat Prahu a poté si ještě jít sednout a mluvit o knihách s lidmi, podepisovat se a fotit se. 

O tom, že se půjdu podívat, jsem neváhala ani chvilku. Sice to je již dlouhá doma, co jsem četla její knihu Krásné bytosti, ale pamatuji si, že se mi víceméně líbila a film také. Navíc jsem byla zvědavá jaká Margaret je jako člověk. Většinu spisovatelů totiž známe jen z článků, fotek, videí. Celé setkání bylo moc milé. Margaret působila sympaticky, uvolněně a spokojeně, což je samozřejmě odráželo na všech okolo. 

Nejprve se Margaret rozpovídala o tom, jak vlastně přišla k psaní knih. Dříve totiž nikdy nic nedokázala dokončit, ale aby své dceři dokázala, že to jednou zvládne, vsadily se, že napíše knihu. Za dvanáct týdnů společně s Kami Garcia ale knihu měly hotovou a Margaret sázku vyhrála. Co ale netušila, bylo to, že jeden z jejich přátel zaslal rukopis jistému agentovi. V tu chvíli začaly chodit nabídky na vydáni. Zajímavé je i to, že se začalo jednat dříve o filmu, než o knize. Zároveň se zmínila o tom, že jelikož na knize během tvorby změnila mnoho věcí a vše tak četla stále dokola, již není téměř schopna svou knihu vzít do ruky, natož jí otevřít. Je to ale prý problém velkého množství spisovatelů. I když jsou však Krásné bytosti uzavřené, pracuje se již na spin-off sérii. Zároveň Margaret pracuje na své sérii Icons. Navíc bod pro Knižní Klub . česká obálky se líbí. Jsou prý správně tajemné. 

Ve chvíli, kdy začala vyjmenovávat jména autorů, se kterými se zná a patří do jejího kruhu nejbližších přátel, jsem se nestačila divit - Veronica Roth, John Green, Gayle Forman, Melissa de la Cruz, nebo třeba Richelle Mead. A to je jen pár jmen. Američtí YA spisovatelé jsou opravdu taková jedna velká rodina. 

Margaret nezapomněla ani vtipkovat, takže jsme se neustále všichni smáli. Bylo až neskutečné, jak rychle ta necelá hodinka utekla. Po zodpovězení několika dotazů se přešlo k focení. Jsem tak ráda, že jsem měla možnost se s Margaret vyfotit (i když na fotce vypadám jak, no já nevím co). Poté, co se všichni vyfotili (fotky budou časem určitě i na stránkách Luxoru), přišlo na řadu asi to nejočekávanější - podepisování. Jelikož mi bylo tak trochu blbé si s sebou brát všechny knihy, tak jsem doma čapla pouze první díl. Co mě potěšilo je, že Margaret navíc rozdávala podepsané fotky a protože bych to nebyla já, tak jsem jí poprosila o pár na víc pro vás na giveaway. Její: "for your blog?" mě pobavilo. No jo, v Americe jsou bloggeři neodmyslitelnou součástí knižního marketingu. 

Jsem neskutečně ráda, že se Luxoru povedlo Margaret Stohl přemluvit k tomuhle malému setkání a hlavně jí, že vůbec do Prahy přijela. Je milé, když někdo až z Ameriky jede na prázdniny právě do Prahy. Přeci jen je na světě mnohem více zajímavějších míst. Já doufám, že se jí tady líbí a ještě bude líbit a snad se zase bude brzy konat nějaké podobné setkání. 

Jak jsem zmiňovala výše, mám pro 3 z vás autorčiny podpisy. Jelikož jsem nyní zcela bez nápadu na nějakou originální soutěž, tak bude stačit, když mi pod tímto článek zanecháte svůj email. Random.org pak opět vylosuje tři náhodné šťastlivce. A řekněme, že budeme končit příští pátek 21. února

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat