Křtili jsme YOLI a zhlédli Vampýrskou Akademii | Dva knižní srazy, které vám nesměly utéct


Kolikrát jste již článek s podobným názvem četli? Jednou? Dvakrát? Vícekrát? I to je možné. Od včerejška jste tím pravděpodobně zahlceni. Možná se vám do čtení tohoto článku chtít už nebude, ale určitě víte, že mi to udělá radost. Já si navíc nemůžu něco takového odpustit. Jen ať si to blog pamatuje. Ještě stále mám hlavu plnou myšlenek týkajících se předešlých dvou dnů. YOLI a Vampýrská Akademie jsou teď to jediné, nad čím přemýšlím. A jak jsme se vlastně všichni měli? Naprosto skvěle. Jen čtěte dál. 

KŘEST YOLI - 19. února 2014

Young adult jednoduše vládne literatuře. Ani tady v Česku jsme nezůstali pozadu. Během posledních let jsem se již dočkali nemála skvělých YA knih. Euromedia se to však nyní rozhodla posunou na zcela jiný level a vytvořila YOLI - novou značku, pod kterou nyní budou vycházet samé skvělé young adult a new adult knihy. Jako první vyšla kniha od světoznámé Colleen Hoover a to Bez naděje. Jak nakladatelství, tak i kniha se tak dočkali ve čtvrtek 19. února svého oficiálního křtu. 

Vše začalo v čtyři odpoledne. Všechny nás uvítala Willinda a zároveň uvedla Jirku Mádla jakožto našeho hosta. Ten se ihned chopil čtení jedné pěkné ukázky. Musím říct, že Míša vybrala pěkně záludnou ukázku. Již první věta rozesmála celou místnost. Ono když Jirka pronese zcela vážným tonem: "Strašně ráda peču!", tak se nemůžete divit. O několik stran později se s mnohými vyfotil, podškrábnul jim knihu a zase utíkal pryč. Poté nám Míša řekla něco více o YOLI, Willinda zase o knize Bez naděje a o autorce Colleen Hoover obecně a pak byly představeny některé další knihy, jenž u YOLI vyjdou - Jen jeden den od Gayle Forman a Napůl zlý od Sally Green. Překvapením bylo i to, že pro nás všechny Willinda upekla koláčky štěstí, které v sobě skrývaly známé úryvky z knih. Po volné chvíli jsme si společně zahráli hru "hádej kdo jsem" a užívali si skvělé odpoledne. K večeru jsme to celé zafinišovali menší večeří, společně vyfotili se a pak se většina začala rozbíhat na vlaky a autobusy. Já se přidala, protože se mi opravdu nechtělo jít samotné v té tmě přes kus Prahy. Domu jsem vůbec nešli s prázdnou. Jako dáreček jsme získali knihu, kolem které se celý den točil - Bez naděje, krásné placky, záložky a flashku s logem YOLI. Vše mě nesmírně potěšilo. Lepší odpoledne jsem si ani nemohla přát.

  

PŘEDPREMIÉRA VAMPÝRSKÉ AKADEMIE - 20. února 2014

O den později jsme se opět sešli. Tak třetina všech byla stejná jako předešlý den a se zbytkem jsme se seznámili. Místem, na kterém jsme se všichni sešli byla restaurace A Plus na Florenci. Měli jsme jí celou pro sebe a taky to tak vypadalo. Ještě než cokoliv začalo, jsme si s Vendeou daly skvělé latte. Vše pak uvedla Olga z Neoluxoru společně se Syki. Chvíli jsme pak zjišťovali, jak bude celé odpoledne probíhat. Na úvod jsme dostali krásné a velké filmové plakáty a úžasné placky team Dimitri a team Adrian. Určitou dobu jsme měly čas na to se poznat s novými tvářemi a pak přišel čas na soutěže. Dvě soutěže. První soutěž bylo o několik výtisků filmové verze VA. V poslední době se mi ta zelená tak zalíbila, že jsem knihu chtěla vyhrát. A v té druhé  se soutěžilo o nádherná trička s motivem VA. Po takovém jsem toužila a tak jsem se s holkami moc snažily vymyslet co nejvíce správných odpovědí. Štěstí sena mě usmálo v obou soutěžích a já tomu stále nemůžu uvěřit. Takové štěstí obvykle nemám. Ještě nějakou dobu jsme si užívali v restauraci a kolem půl páté se pomalu začali přesouvat do kina Atlas na projekci.

Řeknu vám, že do téhle chvíle jsem si ani neuvědomovala, že už uvidím VA. Až na místě jsem se začala neskutečně moc těšit. Přeci to jen byla Vampýrská Akademie - série, kterou zbožňuji už tolik let a najednou jsem stála v kině a za pár minut jí měli začít promítat. Wow. Neskutečný to pocit. A pak to začalo. Přiznám se, že jsem se začala usmívat už při úvodní hromadě log. Bylo to neskutečné a vůbec ne špatné! Bála jsem se ale, tohle mě překvapilo. Jak jsem již psala na facebooku, tak to vážně byla spíše taková komedie smíchaná s akčním filmem. Vše to ale působilo dobře. Našlo by se sice pár scén, které byly přehnané, nebo scény, které byly viditelně jiné, než jaké byly v knize, ale víte co? No a co. Celkově to působilo pěkně! Celý film však zcela ovládla Zoey Deutch. Řeknu vám, že tahle holka se snad musela narodit se jménem Rose Hathaway v rodném listu. Odvedla tak skvělou práci, že si již nikoho jiného nedovedu v této roli představit. A hlavně, ty hlášky! Ty hlášky byly jednoduše perfektní! Sama bych filmu dala tak 80%, což znamená, že za mě má velké ano! Už se těším, až na film zajdu znova.

  

Lucie

Knihomolka, studentka, milovnice kávy, seriálů a cestování.

Žádné komentáře:

Okomentovat